Gezondheid alle pijlers

Knobbel onderarm

11-04-2013 00:13 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik knijp hem een beetje, ontdekte dinsdag een knobbel op mijn onderarm..

Woensdagochtend de huisarts gebeld en mocht om 11.30u al langskomen. Had een vervanger waar ik niet zo kapot van ben..

Hij voelen en wroeten, terwijl ik zei dat het zeer deed.

Volgens hem was het nauwelijks voelbaar, nou ik, mijn man, moeder en zusje voelen hem duidelijk zitten.

Hij ligt volgens hem te diep..

Heb je je misschien gestoten? Nee, 100% zeker van niet. Aan de huid is niets te zien en je hoeft normaal maar naar mij te kijken en ik heb al een blauwe plek..

Nu weggestuurd met dat ik 3-4 weken moet wachten en dan eventueel een echo..

Dat worden lange weken. Iemand ervaring hiermee?

Het lijkt los te liggen, maar het is lastig voelen omdat het dus nogal diep ligt..
Misschien en hopelijk gewoon een onschuldig vetbultje? Heb dat ook wel is bij iemand gevoeld die dat ineens kreeg op onderarm.
het kan van alles zijn. Vetbulten komen veel voor, maar het kan ook iets anders zijn
Ik had ook een knobbel, maar dan in mijn bovenarm. bleek een vetbultje te zijn .
Blijkbaar vind je huisarts het niet urgent
Men wist eerst eigenlijk niet wat het was, het is in het ziekenhuis eruit gehaald.
Waar zit de knobbel precies? Is hij hard of zacht? Kan hij bewogen worden of lijkt hij vast te zitten aan spier/bot? Kan je de arm/pols/vingers gewoon strekken/buigen?
Vetbult kan inderdaad.. Maar denk dan, waarom iemand 3-4 weken laten wachten? Ben voor stommere dingen direct doorverwezen.

Als hij niet zelf weg gaat, wil ik hem toch weg hebben want doet behoorlijk zeer met een druk jongentje van 9 maanden die erop zit te meppen haha
blijkbaar vind de dokter het niet urgent
quote:kylie86 schreef op 11 april 2013 @ 00:21:

Vetbult kan inderdaad.. Maar denk dan, waarom iemand 3-4 weken laten wachten? Ben voor stommere dingen direct doorverwezen.

Als hij niet zelf weg gaat, wil ik hem toch weg hebben want doet behoorlijk zeer met een druk jongentje van 9 maanden die erop zit te meppen hahaAha. Ben jij er ook zo een die maar klaagt dat de zorg onbetaalbaar wordt?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Uhm, zo was dat niet bedoeld hoor..
wat is dan wel de bedoeling met je topic?
nogmaals:

Waar zit de knobbel precies? Is hij hard of zacht? Kan hij bewogen worden of lijkt hij vast te zitten aan spier/bot? Kan je de arm/pols/vingers gewoon strekken/buigen?

Je moet wel wat meer informatie geven wil iemand uberhaupt wat met deze informatie kunnen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 11 april 2013 @ 00:43:

wat is dan wel de bedoeling met je topic?Wat ik eronder al zet, hoor graag ervaringen
quote:aiksje schreef op 11 april 2013 @ 00:48:

nogmaals:

Je moet wel wat meer informatie geven wil iemand uberhaupt wat met deze informatie kunnen.

Het is wat lastig te voelen omdat het best diep zit.. Voor zover ik kan voelen is het hard en beweegt het, lijkt niet direct onder de huid te zitten maar tussen de spieren in denk ik.

Kan mijn hand en vingers normaal bewegen, wel tintelingen in mijn hand en vingers en koude hand/vingers
Zijn die vingers/hand altijd koud of alleen met periodes? En die tintelingen waar beginnen die zitten die alleen in de hand of ook in de onderarm? Gaat hij door naar alle vingers of naar enkele vingers?

sabbaticalmeds, 4 uur geledenhet kan van alles zijn. Vetbulten komen veel voor, maar het kan ook iets anders zijn

Dat doet me denken aan toen ik ooit ivm benauwdheid bij een medische post was, maar waar op dat moment geen artsen aanwezig waren en onderzocht werd door een verpleegster...

"Tja, het kan hooikoorts zijn maar ook TBC. Ga morgen even naar je huisarts".
quote:aiksje schreef op 11 april 2013 @ 00:57:

Zijn die vingers/hand altijd koud of alleen met periodes? En die tintelingen waar beginnen die zitten die alleen in de hand of ook in de onderarm? Gaat hij door naar alle vingers of naar enkele vingers?Nee, met periodes. Tintelingen zitten in mijn hand en vingers, maar zal er eens op letten als het weer gebeurd. Volgens mij gaat het door naar alle vingers, zal daar ook eens opletten..
quote:Dana schreef op 11 april 2013 @ 00:34:

[...]

Aha. Ben jij er ook zo een die maar klaagt dat de zorg onbetaalbaar wordt?

Wat ik bedoel is dat ik voor kwalen die in mijn ogen niet urgent waren, meteen ben doorverwezen.. En niet dat dit urgent is, maar vind zoiets als knobbels best eng, eerlijk gezegd..

Zit zelf trouwens in de gezondheidszorg en mankeer genoeg, weet dat het betaald moet worden, klaag daar niet over..
quote:prinsesleia schreef op 11 april 2013 @ 04:02:

sabbaticalmeds, 4 uur geledenhet kan van alles zijn. Vetbulten komen veel voor, maar het kan ook iets anders zijn

Dat doet me denken aan toen ik ooit ivm benauwdheid bij een medische post was, maar waar op dat moment geen artsen aanwezig waren en onderzocht werd door een verpleegster...

"Tja, het kan hooikoorts zijn maar ook TBC. Ga morgen even naar je huisarts".Haha, lekkere diagnose!
Ja, maf toch?

De volgende dag in het ziekenhuis werd sepsis door een longontsteking geconstateerd. Geen hooikoorts dus
Ik kon de vetbult van mijn vader op zijn schouder vroeger ook heen en weer bewegen. Fascinerend voor een 8-jarige

Hij heeft hem uiteindelijk een keer weg laten snijden (moeder vond het nogal onsmakelijk). Was hartstikke onschuldig.
knobbels in armen zijn vrijwel nooit ernstig: meestak vetbult of ganglion (bultje van een peesschede) of een geirriteerd lymfekliertje door wrijven of een ontstekinkje. Zo gek vind ik het plan van je huisarts dus niet.

Jij vindt het eng, maar je huisarts niet en die weet hier echt meer over, zelfs als ze niet precies weten wat het wel is, weten ze wel de kansen of het mogelijk echt iets gevaarlijks kan zijn waar je snel bij moet zijn. Vertrouw je het niet en maak je heel veel zorgen, bel dan even wanneer je eigen huisarts er is.
quote:kylie86 schreef op 11 april 2013 @ 10:52:

[...]

Nee, met periodes. Tintelingen zitten in mijn hand en vingers, maar zal er eens op letten als het weer gebeurd. Volgens mij gaat het door naar alle vingers, zal daar ook eens opletten..Heb je bovenstaande klacht ook tegen je huisarts gezegd? En wat was zijn verklaring hiervoor?
Tintelingen in de vingers kunnen als het goed is niet uit de arm zelf komen, maar uit nek, schouder of pols, maar goed ik ben geen fysiotherapeut.

Ik heb zelf een vetbult (een lipoom) van ongeveer de grootte van een appel op mijn bovenrug, dus ik ben sowieso wat bevooroordeeld, maar vaak zijn dit soort dingen gewoon vetbulten of ganglia. Ik heb op mijn hand ooit ook een ganglion gehad en die is weggezogen.

Beweeglijk is eigenlijk altijd goed en hard of zacht ten opzichte van je huidweefsel is voor ons als niet-doktoren niet goed te voelen. Je vindt dingen al snel hard, maar meestal kunnen doktoren wel voelen of het indrukbaar of gummy-achtig is.

Goed dat je naar de huisarts gaat, maar waarom vertrouw je hem eigenlijk niet? Hij is makkelijk in doorverwijzen dus geeft het feit dat hij dat nu niet doet, niet gewoon aan dat hij er echt op vertrouwt dat het niets ernstigs is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven