Ervaringen Bupropion

27-08-2026 21:13 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat ik alweer een week of drie een vrij ernstige depressie heb, heeft mijn psychiater me Bupropion voorgeschreven. Ik merk dat ik het spannend vind:
- Het werkt anders dan de antidepressiva die ik al jaren slik (deze blijf ik ook slikken). Bupropion werkt op de dopamine in de hersenen.
- De psych heeft nadrukkelijk gezegd dat ik extra alert moet zijn op gevoelens van angst en paniek. Omdat de kans groot is dat ik in dat geval razendsnel naar de hypomane kant schiet. Ik moet dan onmiddelijk stoppen en weer contact met hem opnemen.

Vandaag ben ik gestart.

Volgens mij is het niet een heel regulier middel. Ik ben benieuwd of hier mensen met ervaring met dit medicijn zijn?
Delulu
Mijn dochter heeft het 3 jaar geslikt. Zij heeft vrijwel geen last gehad van bijwerkingen. Ook niet in het begin. Ik kan het niet vergelijken met andere depressiva want dit is de enige die ze ooit heeft gehad. Het enige waar ze 'last' van had is dat ze niet goed tegen drank kon toen ze het slikte ( snel dronken en misselijk). Op zich natuurlijk alleen maar beter maar daar dacht zij als jong volwassene anders over.
Ik had inderdaad gelezen dat je hier beter geen alcohol bij drinkt. Dus mijn wekelijkse glas wijn laat ik uit voorzorg maar staan.

Fijn dat je dochter er inmiddels weer vanaf is!
Delulu
Ik gebruik bupropion voor mijn ADHD. Het duurde een paar weken voordat ik effect ervaarde. Het is een stuk relaxter en rustiger in mijn hoofd.

Wat ik vooraf niet wist zijn de nachtmerries die je ervan kan krijgen. Dat is wel iets om rekening mee te houden.
Dat is na verloop van tijd afgenomen bij mij maar niet volledig verdwenen.
Ondanks dat zijn de voordelen groter dan de nadelen voor mij.
Ja, het is ook voor ADHD he? En voor bij stoppen met roken. Dat zou nog eens een leuke bijwerking zijn :-D

Ik laat mijn schemerlampje aan vannacht. En mijn kat dichtbij me. :cat:
Delulu
Het neemt idd de trek weg van Roken maar dan moet je wel zelf inzetten en doorzetten om niet te roken .. het is er geen wondermiddel voor, de verslaving is altijd overheersend.
Oh dat gaat me niet lukken...
Delulu
Mijn dochter heeft het geslikt. Ze had geen last van bijwerkingen. Echter werkte het voor haar niet goed genoeg en heeft ze nu antidepressiva. Dat werkt voor haar wel goed.
Ik ga het slikken ter ondersteuning van mijn andere meds. Normaal zou mijn Lithium opgehoogd worden, maar dan zou ik momenteel helemaal uit de bocht vliegen.

Goed om te lezen dat je dochter nu wel helpende medicatie heeft, het is soms een hele uitzoekerij.
Delulu
Fantasy schreef:
27-08-2026 21:52
Ik ga het slikken ter ondersteuning van mijn andere meds. Normaal zou mijn Lithium opgehoogd worden, maar dan zou ik momenteel helemaal uit de bocht vliegen.

Goed om te lezen dat je dochter nu wel helpende medicatie heeft, het is soms een hele uitzoekerij.
Het is inderdaad zoeken naar wat helpt.
Ik hoop dat je baat hebt bij de bupropion.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven