Ervaringen Bupropion
donderdag 27 augustus 2026 om 21:13
Omdat ik alweer een week of drie een vrij ernstige depressie heb, heeft mijn psychiater me Bupropion voorgeschreven. Ik merk dat ik het spannend vind:
- Het werkt anders dan de antidepressiva die ik al jaren slik (deze blijf ik ook slikken). Bupropion werkt op de dopamine in de hersenen.
- De psych heeft nadrukkelijk gezegd dat ik extra alert moet zijn op gevoelens van angst en paniek. Omdat de kans groot is dat ik in dat geval razendsnel naar de hypomane kant schiet. Ik moet dan onmiddelijk stoppen en weer contact met hem opnemen.
Vandaag ben ik gestart.
Volgens mij is het niet een heel regulier middel. Ik ben benieuwd of hier mensen met ervaring met dit medicijn zijn?
- Het werkt anders dan de antidepressiva die ik al jaren slik (deze blijf ik ook slikken). Bupropion werkt op de dopamine in de hersenen.
- De psych heeft nadrukkelijk gezegd dat ik extra alert moet zijn op gevoelens van angst en paniek. Omdat de kans groot is dat ik in dat geval razendsnel naar de hypomane kant schiet. Ik moet dan onmiddelijk stoppen en weer contact met hem opnemen.
Vandaag ben ik gestart.
Volgens mij is het niet een heel regulier middel. Ik ben benieuwd of hier mensen met ervaring met dit medicijn zijn?
Delulu
donderdag 27 augustus 2026 om 21:29
Mijn dochter heeft het 3 jaar geslikt. Zij heeft vrijwel geen last gehad van bijwerkingen. Ook niet in het begin. Ik kan het niet vergelijken met andere depressiva want dit is de enige die ze ooit heeft gehad. Het enige waar ze 'last' van had is dat ze niet goed tegen drank kon toen ze het slikte ( snel dronken en misselijk). Op zich natuurlijk alleen maar beter maar daar dacht zij als jong volwassene anders over.
donderdag 27 augustus 2026 om 21:32
Ik gebruik bupropion voor mijn ADHD. Het duurde een paar weken voordat ik effect ervaarde. Het is een stuk relaxter en rustiger in mijn hoofd.
Wat ik vooraf niet wist zijn de nachtmerries die je ervan kan krijgen. Dat is wel iets om rekening mee te houden.
Dat is na verloop van tijd afgenomen bij mij maar niet volledig verdwenen.
Ondanks dat zijn de voordelen groter dan de nadelen voor mij.
Wat ik vooraf niet wist zijn de nachtmerries die je ervan kan krijgen. Dat is wel iets om rekening mee te houden.
Dat is na verloop van tijd afgenomen bij mij maar niet volledig verdwenen.
Ondanks dat zijn de voordelen groter dan de nadelen voor mij.
donderdag 27 augustus 2026 om 21:52
donderdag 27 augustus 2026 om 21:54
Het is inderdaad zoeken naar wat helpt.
Ik hoop dat je baat hebt bij de bupropion.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in