Gezondheid alle pijlers

knobbeltje..

28-12-2009 22:58 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het iedereen.

Sinds de kerstdagen is mijn rechter tepel erg gevoelig. Ik voelde al snel een knobbeltje. Ik weet dat er normaal gesproken sowieso een soort buisje zit wat de melk bij borstvoeding van de melkklieren naar de tepel brengt, maar dit is bij mijn rechtertepel dus ineens 3 keer zo dik als bij mijn linkertepel (als het inderdaad dat buisje is, misschien is het wel iets anders). Ook zag ik vanochtend dat het tepelhof een beetje rood was, en het doet steeds meer pijn.

Ik ga morgen naar de dokter omdat het nu gewoon ook echt hinderlijk is, maar ik ben best bang dat het misschien iets ernstigs is.

Weet iemand wat dit misschien kan zijn, en wat ik morgen kan verwachten bij de huisarts?

PS: ik ben 18 dus borstkanker lijkt me erg onwaarschijnlijk, of is die beredenering erg naïef?
Misschien een ontsteking? Heb je ook verhoging?
Ik heb er geen ervaring mee en ook geen verstand van maar misschien geeft dit iets meer duidelijkheid.

http://www.gezondheidsple ... /156/borstontsteking.html
quote:vivelle schreef op 28 december 2009 @ 22:58:

Het iedereen.

Sinds de kerstdagen is mijn rechter tepel erg gevoelig. Ik voelde al snel een knobbeltje. Ik weet dat er normaal gesproken sowieso een soort buisje zit wat de melk bij borstvoeding van de melkklieren naar de tepel brengt, maar dit is bij mijn rechtertepel dus ineens 3 keer zo dik als bij mijn linkertepel (als het inderdaad dat buisje is, misschien is het wel iets anders). Ook zag ik vanochtend dat het tepelhof een beetje rood was, en het doet steeds meer pijn.

Ik ga morgen naar de dokter omdat het nu gewoon ook echt hinderlijk is, maar ik ben best bang dat het misschien iets ernstigs is.

Weet iemand wat dit misschien kan zijn, en wat ik morgen kan verwachten bij de huisarts?

PS: ik ben 18 dus borstkanker lijkt me erg onwaarschijnlijk, of is die beredenering erg naïef?De kans is erg klein, maar er is altijd een kans. Inderdaad morgen even naar de huisarts. Hoogstwaarschijnlijk een ontstoken klier.
Hmm ik heb geen verhoging. En ik denk ook aan een ontsteking. Maar hoe kan zoiets zomaar gebeuren? En wat gaan ze eraan doen?
Het is goed dat je naar de huisarts gaat, het kan vanalles zijn en je maakt jezelf gek door te denken wat het allemaal kan zijn (of niet) (ratio en emotie gaan dan rare spelletjes spelen).

Ik heb ook een keer een erge pijnlijke plek gehad in mijn borst, en dat bleek een ontstoken melkklier te zijn. Ik had trouwens daarbij geen verhoging.. succes morgen!
altijd mee naar de dokter, maar roodheid en pijn lijkt op een ontsteking
Hmm nou laten we maar 'hopen' op een ontsteking. Maar gaan ze dan iets raars doen of krijg ik dan een zalfje mee naar huis?
Dat hangt er vanaf welke diagnose de dokter stelt. Ik begrijp dat je het spannend vindt, maar wij zijn niet degenen die de antwoorden hebben.

Wacht af wat de dokter zegt. Hij is de professional. Sterkte morgen.
Dit topic heb ik een paar dagen geleden ook gezien toch? Vooral die opmerking 'ik ben pas 18 dus borstkanker lijkt me onwaarschijnlijk' kan ik me nog herinneren!
Wat naar Vivelle. Heel goed van je dat je naar de huisarts gaat. Laat even weten hoe het is gegaan. We kunnen vanaf hier toch niet echt een diagnose stellen.

Sterkte!
Ohja, dat wel natuurlijk: sterkte met afwachten! Hoop dat het niets naars is!
Hmm misspoez, it wasn't me, maar wie weet ben je wel gewoon helderziend, in dat geval kun je me vast vertellen wat ik heb;)! Nee grapje.

Bedankt voor alle sterktes ik zal zeker nog wat later horen. Mijn borst begint nu wel echt steeds meer pijn te doen, en het begint ook te steken, maar ik denk(hoop) dat dat tussen m'n oren zit.
quote:misspoez schreef op 28 december 2009 @ 23:44:

Dit topic heb ik een paar dagen geleden ook gezien toch? Vooral die opmerking 'ik ben pas 18 dus borstkanker lijkt me onwaarschijnlijk' kan ik me nog herinneren!

Nee dat was iemand die begin dertig was geloof ik en meende dat ze daardoor geen kans op borstkanker had.

Borstkanker op 18 jarige leeftijd is niet veel voorkomend, maar er is altijd een ienieminie kans. Al denk ik hier net als de rest aan een ontsteking.
Ik heb op mijn 15e een melkklierontsteking in mijn rechterborst gehad. Uitermate pijnlijk, de borst werd ook heel groot. Naar de dokter geweest, naar het ziekenhuis voor foto's.

De oplossing? Een natte koude zakdoek in mijn bh. Na een week ofzo was het over.
Ga zsm naar de dokter. Beter een keer te veel als te weinig.
Oke, nu is het echt heel raar jongens. Vanochtend heb ik een afspraak gemaakt met de dokter en de assistente vroeg naar de klacht. Ik heb geprobeerd om het zo goed mogelijk uit te leggen, en bekeek mijn tepel ondertussen. Ik zag alleen dat het niet meer rood is, ook is het knobbeltje naar achter geschoven. Het zit nu dus dieper in mijn borst lijkt wel, en is dus moeilijk 'te pakken te krijgen'. Maar als ik het vast heb doet het nog wel steeds pijn. Ik ga sowieso naar de dokter(11:20) maar snap niet wat dit nu weer moet betekenen..
Het kan zijn dat de ontsteking minder aan het worden is, dat je lichaam de ontsteking vanzelf heeft opgeruimd.
Net bij de dokter geweest, onder het tl licht, was het dus toch nog een beetje rood, en de dokter voelde ook wel 'wat'. Uiteindelijk een 5 daagse antibioticakuur mee naar huis gekregen omdat het dus 'gewoon' een ontstoken melkklier of melkweg is. Na 5 dagen moet het dus over zijn, en anders weer naar de dokter.

Het komt dus allemaal gewoon goed!
Fijn Vivelle! Hoe de boel goed de gaten (altijd uiteraard).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven