Gezondheid alle pijlers

koorts door wond

17-08-2012 13:12 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriend van mij is net een week terug uit Mallorca en liep daar een wond op aan zijn voetzool doordat hij in de zee zijn voet aan een rots openhaalde. De wond was best diep en hij is niet meer verzorgd tot hij 2 dagen later thuis was (niet door een dokter, gewoon thuis schoongemaakt en paar keer geweekt ofzo).

Nu heeft hij sinds eergister uit het niets na een dagje hoesten ineens 39,8 graden koorts gehad de hele nacht en die is nu inmiddels gezakt tot bijna 37,7 (geen echte koorts dus).

Nu ben ik bang dat dit iets met die wond te maken heeft. Kan dat? Kan het een virus zijn? Het is zo uit het niets gekomen ineens. Nu voelt hij zich vooral heel slap maar echt pijn heeft hij geloof ik niet en de wond was erg ontstoken maar is nu redelijk goed aan het dichten.
Ik zou er toch even door een huisarts naar laten kijken.

Maar dat zou ik al eerder hebben gedaan, aangezien de wond aan het ontsteken is.
Ik zou voor de zekerheid even bellen met de huisarts. Heeft hij wel alle nodige spuiten gehad afgelopen jaren? Tetanus enzo?
Van een ontsteking krijg je koorts dus dat kan goed..

Als het echt een diepe wond is wel even naar de HA.

Anders weken in soda! Elke dag een paar keer
Internagelaktisch
Ik zou naar de huisarts gaan, klinkt als een ontsteking.
Ja hij is toen de eerste dagen geweekt in soda inderdaad maar nu is hij dicht. Zelf weigert hij naar de huisarts te gaan omdat hij zegt dat zijn koorts zo gezakt is. Ik maak me toch best zorgen. Zou ik zelf voor hem moeten/kunnen bellen?
Echt belangrijk om naar een arts te gaan. Via de wond kan hij een infectie hebben opgelopen. De infectie kan in het bloed terecht komen. Dit is niet zomaar iets voor het viva forum neemt vandaag nog contact op met de huisarts.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Niet weken in soda maar in groene biotex. Heb het laatst zelf nog moeten doen en de huisarts vertelde me dat soda meer verweekt dan ontsmet en dus vooral handig is als er bijv. een splinter in je voet zit.

Maar ik zou hiermee toch even naar de dokter gaan, succes!
Ik ben mijn eigen bananenschil
De hechtingen van mijn operatiewond waren gaan ontsteken en ik moest echt wel terug naar de spoed gaan. Trek jouw vriend aan de oren en sleur hem mee naar de dokter
Als de wond rood, warm, dik, pijnlijk is, zijn dat tekenen van ontsteking, en kan de koorts daar best vandaan komen. Ik zou toch ook even naar die voet laten kijken, is zo gepiept.
Vooral niet naar een arts gaan die er voor heeft doorgeleerd en recepten kan uitschrijven. Het beste is om in zo'n geval willekeurige internetters om raad te vragen en het advies wat je het beste bevalt op te volgen.
Mijn eerste gedachte is; als het met de wond te maken heeft dient deze ontstoken te zijn. (warm, rood, opgezwollen, pijn).

Mijn tweede gedachte is; Het kan ook zijn dat er bacterien in de bloedbaan terecht zijn gekomen en dat hij daar ziek van is. De wond was zo diep dat dit rechtstreeks kan zonder fikse ontsteking van de wond zélf.

Mijn derde gedachte is; Nah, dan had de koorts niet zo lang op zich laten wachten.

Conclusie: Ga naar de dokter en laat de wond bekijken. En meld ook dat er koorts bij is gekomen na X dagen.
Ik krijg m echt niet zover naar de huisarts te gaan en ik probeer het al dagen. Zijn wond ziet er al beter uit en zijn koorts is gezakt. Kan zoiets niet vanzelf overgaan mochten jullie gelijk hebben over die infectie?
quote:zomerjurkje_x schreef op 17 augustus 2012 @ 13:26:

Ik krijg m echt niet zover naar de huisarts te gaan en ik probeer het al dagen. Zijn wond ziet er al beter uit en zijn koorts is gezakt. Kan zoiets niet vanzelf overgaan mochten jullie gelijk hebben over die infectie?Als de koorts zakt én de wond er beter uitziet, zou ik me er niet meer zo druk over maken.
Dit is het grootste risico: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedvergiftiging

Wordt de koorts hoger of zie je ook de andere symptomen schakelen dan een arts is, vraag zijn omgeving om hem in de gaten te houden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
.
Tja, 's ochtends is de temperatuur sowieso lager, kan best zijn dat ie vanavond en vannacht weer fikse koorts heeft.

Koorts heb je niet zomaar, ook niet bij een klein beetje hoesten en met zijn voorgeschiedenis van de wond aan zijn voet zou ik absoluut naar de dokter gaan.
Alles gaat uiteindelijk zelf over, met of zonder nare gevolgen.

Wat let je om te bellen met de huisarts voor advies?
quote:fairy1 schreef op 17 augustus 2012 @ 13:41:

Wat let je om te bellen met de huisarts voor advies?

Als hij niet wil gaan, is dit inderdaad de enige andere optie.

In plaats van hier te vragen.
Soda is helemaal niet goed volgens de huisarts.

Groene fles badedas moest ik gebruiken
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Toets het nummer van de huisarts in, druk op bellen, overhandig hem te telefoon en zeg dat je alleen valt op mannen met twee voeten.

Hoppa even naar laten kijken.
Zeg maar Spijker.
Als dekoorts alweer gezakt is en de wond er goed uitziet is hij alweer aan de beterende hand. Heeft weinig zin om nu nog naar de dokter te gaan.
Je vriend heeft groot gelijk. Waarom zou je in een land met zulke goede medische en sociale voorzieningen als Nederland in vredesnaam een arts raadplegen om het risico op een virus of bloedvergiftiging uit te sluiten? Als zijn voet moet worden geamputeerd, betaalt de verzekering immers de prothese.
Ik vraag me ook altijd af hoe dat werkt dat zo'n man die dan te stoer is om naar de dokter te gaan, wel bereid is adviezen van een vrouwenforum op te volgen...
Zeg maar Spijker.
Kom op mensen. De koorts is gezakt wond ziet er goed uit wat verwachten jullie dan in hemelsnaam dat die dokter gaat doen?

Ik zou ook niet voor niets bij die dokter willen staan.

Als to vond dat haar vriend naar de dokter had moeten gaan dan had hij dat daar ter plekke in spanje moeten doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven