Koortslip LITTEKEN
zaterdag 7 oktober 2017 om 02:31
Beste lotgenoten,
Ik heb vorig jaar in juni een dikke koortslip gehad op mijn bovenlip en heb een ontiegelijk lelijk litteken aan overgehouden en ook mijn liprand is vervaagd. Loop er nu circa 1,5 jaar mee rond en allereerst wat me opvalt als ik in de spiegel kijk is mijn litteken. Vervolgens heb ik Bio-Oil en litteken crème gebruikt respectievelijk 4 en 6 maanden en het is van kwaad tot erger geworden. Het is op een klaarlichte dag heel erg goed te zien. Het heeft behoorlijk impact op mijn dagelijkse leven, voel me daardoor ontzettend onzeker en durf mensen niet aan te spreken of conversatie met iemand te voeren. Enfin ik zit er heel erg mee en weet niet wat moet ik er tegen kan doen. Is er wellicht iemand die dit ook is overkomen en mij van raad zou kunnen voorzien?
Heb zowat het hele internet afgestruind en er schijnt dat je het kunt laten camoufleren met een medische tatoeage. Heeft iemand ervaring mee?
Ik heb vorig jaar in juni een dikke koortslip gehad op mijn bovenlip en heb een ontiegelijk lelijk litteken aan overgehouden en ook mijn liprand is vervaagd. Loop er nu circa 1,5 jaar mee rond en allereerst wat me opvalt als ik in de spiegel kijk is mijn litteken. Vervolgens heb ik Bio-Oil en litteken crème gebruikt respectievelijk 4 en 6 maanden en het is van kwaad tot erger geworden. Het is op een klaarlichte dag heel erg goed te zien. Het heeft behoorlijk impact op mijn dagelijkse leven, voel me daardoor ontzettend onzeker en durf mensen niet aan te spreken of conversatie met iemand te voeren. Enfin ik zit er heel erg mee en weet niet wat moet ik er tegen kan doen. Is er wellicht iemand die dit ook is overkomen en mij van raad zou kunnen voorzien?
Heb zowat het hele internet afgestruind en er schijnt dat je het kunt laten camoufleren met een medische tatoeage. Heeft iemand ervaring mee?
anoniem_356073 wijzigde dit bericht op 07-02-2018 19:16
Reden: foto toevoegen
Reden: foto toevoegen
33.37% gewijzigd
zaterdag 7 oktober 2017 om 02:50
Ik heb -voor een heel ander litteken- weleens een halfjaar een siliconenpleister gehad. Het litteken is daardoor heel mooi geworden. De huisarts kan die voorschrijven. Is dat misschien wat? Loop je wel een halfjaar met een pleister op je lip. Maar wellicht korter.
Verder kunnen littekens zich na jaren ook nog steeds vanzelf herstellen.
zaterdag 7 oktober 2017 om 07:40
zaterdag 7 oktober 2017 om 08:28
zondag 8 oktober 2017 om 13:42
Dit heb ik ook en slik het als ik een koortslip voel aankomen. Meestal zet deze dan niet door.FarFarAway schreef: ↑07-10-2017 07:40Ik heb ook eens heeeeel lang een litteken ervan gehad, mocht het een troost zijn, het vervaagd echt wel.
Het duurt gewoon belachelijk lang. Foundation gebruiken helpt wel om alles egaler te krijgen.
L-lysine helpt om een uitbraak te voorkomen. Sinds ik een kuur heb gedaan geen uitbraak meer gehad.
Maar wat bedoel je met een kuur?
Pivot! PIVOT!!!
zondag 8 oktober 2017 om 23:34
[quote=FarFarAway post_id=27635466 time=1507354812 user_id=346371]
Ik heb ook eens heeeeel lang een litteken ervan gehad, mocht het een troost zijn, het vervaagd echt wel.
Het duurt gewoon belachelijk lang. Foundation gebruiken helpt wel om alles egaler te krijgen.
L-lysine helpt om een uitbraak te voorkomen. Sinds ik een kuur heb gedaan geen uitbraak meer gehad.
[/qu
Hoelang heeft het bij jou geduurd voordat het minder zichtbaar werd?
Ik heb ook eens heeeeel lang een litteken ervan gehad, mocht het een troost zijn, het vervaagd echt wel.
[/qu
Hoelang heeft het bij jou geduurd voordat het minder zichtbaar werd?
zondag 8 oktober 2017 om 23:34
ik ben naar de huisarts hiervoor geweest en hij zei tegen me dat i niks voor me kan betekenen, dan alleen mij doorverwijzen naar de plastische chirurgie. Zou je me mss meer kunnen vertellen over de siliconenpleister, heb er oprecht nooit eerder van gehoord.Nelladella1 schreef: ↑07-10-2017 02:50Ik heb -voor een heel ander litteken- weleens een halfjaar een siliconenpleister gehad. Het litteken is daardoor heel mooi geworden. De huisarts kan die voorschrijven. Is dat misschien wat? Loop je wel een halfjaar met een pleister op je lip. Maar wellicht korter.
maandag 9 oktober 2017 om 05:38