Gezondheid alle pijlers

Koortslip LITTEKEN

07-10-2017 02:31 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lotgenoten,

Ik heb vorig jaar in juni een dikke koortslip gehad op mijn bovenlip en heb een ontiegelijk lelijk litteken aan overgehouden en ook mijn liprand is vervaagd. Loop er nu circa 1,5 jaar mee rond en allereerst wat me opvalt als ik in de spiegel kijk is mijn litteken. Vervolgens heb ik Bio-Oil en litteken crème gebruikt respectievelijk 4 en 6 maanden en het is van kwaad tot erger geworden. Het is op een klaarlichte dag heel erg goed te zien. Het heeft behoorlijk impact op mijn dagelijkse leven, voel me daardoor ontzettend onzeker en durf mensen niet aan te spreken of conversatie met iemand te voeren. Enfin ik zit er heel erg mee en weet niet wat moet ik er tegen kan doen. Is er wellicht iemand die dit ook is overkomen en mij van raad zou kunnen voorzien?
Heb zowat het hele internet afgestruind en er schijnt dat je het kunt laten camoufleren met een medische tatoeage. Heeft iemand ervaring mee?
Afbeelding
anoniem_356073 wijzigde dit bericht op 07-02-2018 19:16
Reden: foto toevoegen
33.37% gewijzigd
Ik heb -voor een heel ander litteken- weleens een halfjaar een siliconenpleister gehad. Het litteken is daardoor heel mooi geworden. De huisarts kan die voorschrijven. Is dat misschien wat? Loop je wel een halfjaar met een pleister op je lip. Maar wellicht korter.

Verder kunnen littekens zich na jaren ook nog steeds vanzelf herstellen.
Ik volg even, nu eeen koortslip die echt niet mooi gaat genezen, hij blijft maar scheuren :-[
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 07-10-2017 08:20
Reden: Spam
99.14% gewijzigd
Ik heb je gestaft
Say it like you mean it.
Ik heb ook eens heeeeel lang een litteken ervan gehad, mocht het een troost zijn, het vervaagd echt wel.
Het duurt gewoon belachelijk lang. Foundation gebruiken helpt wel om alles egaler te krijgen.

L-lysine helpt om een uitbraak te voorkomen. Sinds ik een kuur heb gedaan geen uitbraak meer gehad.
Ik blijf ook maar een rode vlek op m’n lip houden van een koortslip die ik 2,5 maand geleden had blegh, normaal heb ik dit niet. Hoop dat ie weggaat.. geen tips voor jou maar hopelijk een andere forumsternwel, t is echt vervelend
Internagelaktisch
ccc
anoniem_356073 wijzigde dit bericht op 08-10-2017 23:36
97.50% gewijzigd
:chee :flag:
anoniem_356073 wijzigde dit bericht op 08-10-2017 23:37
94.33% gewijzigd
FarFarAway schreef:
07-10-2017 07:40
Ik heb ook eens heeeeel lang een litteken ervan gehad, mocht het een troost zijn, het vervaagd echt wel.
Het duurt gewoon belachelijk lang. Foundation gebruiken helpt wel om alles egaler te krijgen.

L-lysine helpt om een uitbraak te voorkomen. Sinds ik een kuur heb gedaan geen uitbraak meer gehad.
Dit heb ik ook en slik het als ik een koortslip voel aankomen. Meestal zet deze dan niet door.
Maar wat bedoel je met een kuur?
Pivot! PIVOT!!!
[quote=FarFarAway post_id=27635466 time=1507354812 user_id=346371]

[/qu
Hoelang heeft het bij jou geduurd voordat het minder zichtbaar werd?
Nelladella1 schreef:
07-10-2017 02:50
Ik heb -voor een heel ander litteken- weleens een halfjaar een siliconenpleister gehad. Het litteken is daardoor heel mooi geworden. De huisarts kan die voorschrijven. Is dat misschien wat? Loop je wel een halfjaar met een pleister op je lip. Maar wellicht korter.

Verder kunnen littekens zich na jaren ook nog steeds vanzelf herstellen.
ik ben naar de huisarts hiervoor geweest en hij zei tegen me dat i niks voor me kan betekenen, dan alleen mij doorverwijzen naar de plastische chirurgie. Zou je me mss meer kunnen vertellen over de siliconenpleister, heb er oprecht nooit eerder van gehoord.
De siliconenpleister is er ook als gel. Dermatix is het merk, te koop bij de apotheek.
Keep on, keep keepin' on....
Het heeft toch wel een jaar of twee geduurd.
Jouw koortslip was in juni, dus waarschijnlijk veel zon op het wondje gehad. Dat was bij mij ook en daarom zo donker denk ik.
Na de winter zal je zien dat het wat lichter is geworden, doe daar dan nog een jaartje bij en het is weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven