Gezondheid alle pijlers

Koortslippen

16-04-2013 18:08 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er al heel veel topics over koortslippen zijn en ik heb ze waarschijnlijk ook allemaal al gelezen, net als alles wat erover op internet te vinden is.

Toch hoop ik dat iemand mij een antwoord kan geven wat ik nog niet eerder heb gevonden...

Als kind zijnde had ik al wel eens per jaar ofzo een koortslip, soms misschien twee keer per jaar. Net als mijn broer, zussen en vader.

Maar sinds eind vorig jaar heb ik werkelijk de ene koortslip na de andere, de een is nog niet genezen of er is weer een andere. En het vervelende is dat ze ontzettend groot worden, m'n lip zwelt erg op en ik voel me er ook echt ziek bij (meestal).

Daarnaast blijven er rode plekken achter die zeker twee maanden heel goed zichtbaar blijven, zelfs van een koortslip in oktober is nu nog een plek zichtbaar op m'n huid.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? De huisarts heeft geen bijzonderheden in bloedonderzoek gevonden en heeft me nu doorverwezen naar de internist, heeft iemand hier ervaring mee misschien? Oja, Zelitrex/Vectaclovir heb ik al gebruikt, een kuur van 5 dagen want meer wilde de huisarts me niet geven. Dit heeft dus niet geholpen, alleen terwijl ik het slikte kreeg ik geen nieuwe uitbraak.

Wat kan ik verwachten bij de internist?

Wat werkt écht goed bij koortslippen??? Lysine gebruik ik al 5 gram per dag, dingen met arginine eet ik niet, lysine zalf, tea tree, hannah active dry, sorefix, zovirax, zincolium, zinkzalf, hotkiss, herpotherm, biostick, werkelijk alles wat er te koop is heb ik al... nu drink ik ook veel citroenmelissethee en slik ik rhus toxicodendron, een homeopathisch middel. Naast alle vitaminesupplementen en echinaforce druppels. Ik probeer zoveel maar niks lijkt te werken!

Extra vervelend is dat ik sinds kort een vriendje heb... Ik wil niet dat hij mij zo ziet! Ik schaam me zo erg als ik zo'n uitbraak heb. Zou de grote hoeveelheid uitbraken ook te maken kunnen hebben met veel zoenen? Bijv met iemand met stoppels, teveel wrijving ofzo?

Ik hoop dat er iemand is die de gouden tip heeft voor mij, of ervaring heeft en weet wat de frequentie kan verminderen of de rode vlekken weg kan laten gaan? Dat natuurlijk in afwachting van wat de internist gaat doen...

Dankjewel!
Uiteraard weet ik dat er veel ergere dingen bestaan dan dit...

Toch is het voor mij nu wel heel heel heel erg vervelend!
Hoi Tiswah! Dat van die wrijving kan zeker! Ik heb zelf niet de gouden tip, maar het kan echt de meest uiteenlopende oorzaken hebben. Maar als je nieuwe vriend dus een stoppelbaard heeft, dan zou je hem kunnen vragen om zich wat vaker te scheren, want dat kan dus wel echt helpen.
Bedankt voor je reactie!

Hij scheert zich voor mij expres al bijna elke dag.... Groeit heel snel ofzo bij hem denk ik... Wat zouden we daar dan nog meer aan kunnen doen???
Aloë Vera gel van De Tuinen proberen, dat werkt helend.

Vitamine complex gebruiken, voor een betere weerstand.

Als je labello of iets gebruikt, niet meer doen, er blijft laat namelijk bacteriën van de koortslip achter op de stick, die je er iedere keer op blijft smeren waardoor kans van koortslip toeneemt.
Eet je gezond? Vaak is het een combinatie van een slechte weerstand, droge lippen, en ik krijg het zelfs als ik teveel van het zelfde fruit eet.
Hier ook vaak last van een koorts lip en dat vaak ook nog 1 op zowel mijn boven als onderlip.

Wat bij mij heel erg goed helpt is ijs erop. Gewoon blokjes,zo heb ik er maar een dag of 2/3 last van. En ik ben gestopt met het eten van citrus vruchten,mijn huisarts vertelde me lang geleden dat citrus fruit een koortslip kan triggeren.

Verder heb ik een hotkiss gekocht een paar jaar terug..pijnlijk maar heb wel het idee dat het iets helpt soms.
Heb je wel eens gezocht op voeding en koortsuitslag? Ik had het ook heel vaak, maar ik at ook heel veel nootjes. En sinds ik dat niet meer doe is het veel minder frequent.
Stressed is just desserts spelled backwards
http://www.nanobio.com/news/NanoBio_Pat ... Sores.html

Er is hoop: er schijnt een nieuwe behandeling voor koortslippen te zijn op basis van nanotechnologie, die niet het virus onderdrukt maar geheel verwijdert.
Ja ik probeer echt op te letten met gezonde voeding, vitaminecomplexen slik ik de driedubbele dagelijkse dosis van, lippenbalsems ed gooi ik weg na een uitbraak (overigens is het een virus en geen bacterie en overleeft dat virus maar heel kort buiten je lichaam dus is die kans vrij klein), zelfs tandenborstel gooi ik weg daarna, kussensloop wassen, alles.

Aloe vera gel heb ik al, zou ik misschien vaker op de korstjes kunnen doen inderdaad als dat goed herstellend werkt..

@Waterplan: Wat voor fruit eet je dan? Ik eet al jaren expres geen sinaasappel en andere citrusvruchten meer, want dat werkt het bij mij erg in de hand. Ook fruitsappen ed met sinaasappel erin drink ik niet.

IJsklontjes en hotkiss heb ik al, hotkiss&herpotherm werken niet meer, door ijs neemt de zwelling hooguit een klein beetje af maar helaas ook nog niet voldoende. Las dat het bij sommigen echt heel goed werkt maar bij mij lijkt het allemaal niks te doen :'(

@Mieomij: zou dat hetzelfde werken als de Virulite? Ik heb wel de biostick maar die heeft dan blijkbaar te weinig nano, de Virulite werkt met meer nanolicht en dat zou goed helpen?

@Maleficient: ik eet niets meer waar arginine in zit! Geen nootjes/zaden/pinda's (pindakaas, satesaus, ik waag me er niet meer aan...), geen chocola (of chocoladepaste!), geen champignons, uien, enz..

Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met een laser uit Engeland, daar heb ik wat onderzoeksartikelen over gelezen en blijkt bij veel mensen wel te werken? Ik ben een beetje pessimistisch geworden, geef er zoveel geld aan uit en moet het ook een beetje inperken om niet meer zomaar alles aan te schaffen waarvan ik 1 positief dingetje lees op internet...

Ongelofelijk toch dat er nog niks is qua medicatie oid wat dat virus uit je lijf werkt, terwijl ZOVEEL mensen er echt erg veel last van hebben!
Dit is een laserapparaat voor thuis: http://www.laser-therapie ... 700A003BBB0B?opendocument

Iemand mee bekend? Als ik zeker zou weten dat het zou werken en hierdoor weg blijft, is het me dat geld wel waard... Dat geld heb ik er de afgelopen maanden al wel doorheen gejaagd aan middeltjes, zalf, pillen, apparaten enzovoooort
/
/
Jeetje 2 per week, ik dacht dat het niet erger kon dan ongeveer 1x per week!

Wat raar, ik gebruik al veel echinaforte van A.Vogel. Welk merk gebruik jij dan en bij welke drogist koop je dat? Ik gebruik 2x de ADH van die echinaforte hotdrink, zou dat dan te weinig zijn?
onderhoudsbehandling met l-lysine? of met val/acyclovir?
quote:tiswah schreef op 16 april 2013 @ 20:01:

Jeetje 2 per week, ik dacht dat het niet erger kon dan ongeveer 1x per week!

Wat raar, ik gebruik al veel echinaforte van A.Vogel. Welk merk gebruik jij dan en bij welke drogist koop je dat? Ik gebruik 2x de ADH van die echinaforte hotdrink, zou dat dan te weinig zijn?die van de etos, gewoon de tabletten. Wellicht kun je ook vit C er bij nemen?
Ik heb veranderingen aan mijn dieet aangebracht en ben een alkaline dieet van Dr. Robert Young gaan volgen. Dit werkt echt goed voor mij. Verder moet ik de combinatie (teveel) suiker en slaaptekort vermijden anders gaat het fout.

Ook heb ik weleens een kuur gehad van 3 maanden waarbij ik 2 keer per dag 400 mg acciclovier slikte. Dat ging goed, maar zodra ik het vergat dan ging het fout. Misschien is dat wat voor jou?
Vitamine C gebruik ik al veel, ik zal eens naar Echinaforce tabletten kijken...

L-lysine gebruik ik al ERG veel.

Valaciclovir, daarvan heb ik een kuur van vijf dagen gehad. Hopelijk krijg ik van de internist binnenkort een onderhoudsdosis ofzo, maar het schijnt ook heel slecht voor je nieren te zijn? Ik gebruik al vrij veel medicatie...

Dubbelma, heb jij goede ervaringen met een onderhoudsdosis Zelitrex of Valaciclovir?
Teveel vitaminen is ook niet goed, gewoon gezond eten, sporten, genoeg slapen en weinig alcohol enzo... je weerstand is blijkbaar heel erg laag.

Je zegt dat je medicatie gebruikt, tast vast ook je weerstand aan.
quote:tiswah schreef op 16 april 2013 @ 18:08:

.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? De huisarts heeft geen bijzonderheden in bloedonderzoek gevonden en heeft me nu doorverwezen naar de internist, heeft iemand hier ervaring mee misschien? Oja, Zelitrex/Vectaclovir heb ik al gebruikt, een kuur van 5 dagen want meer wilde de huisarts me niet geven. Dit heeft dus niet geholpen, alleen terwijl ik het slikte kreeg ik geen nieuwe uitbraak.

Wat kan ik verwachten bij de internist?

Dankjewel!

Smeer je bij een uitbraak ook gewoon met aciclovir (of aanverwant middel)?

Je kunt bij de drogist gewoon aciclovir kopen, dit smeren zodra je het voelt opkomen (het prikken van de huid), tubetje dus altijd bij je. Smeren 5-6 x per dag tot en met alle blaasjes zijn ingedroogd

een kuur van 5 dagen begrijp ik niet zo goed

Het is wel slim van de ha dat hij je heeft doorgestuurd.

Met herpes word je ooit besmet, daarna kan het terugkomen bij vermindere afweer. En dat kan van alles zijn. De 1 al bij een beetje verkouden, bij koorts, bij zonnebrand, intensief sporten (oplopende temp), menstruatie.

het kan zijn dat je je herpes nooit goed behandeld hebt (als in: te vroeg stoppen met medicatie), het kan zijn dat je ontzettende pecht hebt, het kan ook zijn dat er iets mis is met je immuunsysteem. Daar zal de internist naar kijken denk ik

Voor jezelf kun je al nagaan of je het steeds goed behandeld (dus met aciclovir, heet bij het kruitvat 'koortlippencreme' en is vele malen goedkoper dan het orginele Zovirax en even goed) en 5-6x per dag smeren vanaf het allereerste begin en doorsmeren tot alle blaasjes wegzijn.

Dat je lip lang rood blijft kan. Sowieso maar zeker als je niet goed behandeld en de uitslag langer aanwezig blijft dan jij doorhebt.

Als je internist twijfelt aan de goede behandeling, zal hij denk ik deze eerst met je doornemen. evt ook naar je immuunsysteem kijken.
Je bent zelf een theepot
L mesitran te koop bij de betere apotheek , is honing zalf ontsmet en geneest. Ik heb al jaar geen echte blaasjes meer gehad, bij eerste tinteling smeren !
Such fun !
koortslipcreme van welk merk dan ook helpt bij mij niet. wat wel helpt als ik een blaasje krijg is deze meteen doorprikken en antibioticazalf erop smeren. Dan is ie het snelste weg.

echinaforce weet ik niet of het helpt. Ik heb echt de Echinacea

, geen afgeleide ervan
Antibioticazalf op een virusinfectie? Die snap ik even niet...
Misschien doe je wel te veel?

Ik heb er ook vaak last van. Ik heb eerst blaasje en dan pas de jeuk. Ben dus altijd te laat.

Ik smeer nu met zinkzalf
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Beeldig schreef op 16 april 2013 @ 22:32:

Antibioticazalf op een virusinfectie? Die snap ik even niet...Zodat er geen bacterien in het wondje van het doorprikken komt. Gaat anders ontsteken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven