Gezondheid alle pijlers

Kop als een kreeft :(

19-03-2012 21:44 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag op het strand gelegen, en ben vergeten mijn gezicht in te smeren. Ik voelde wel dat het verbrand was, maar schrok me net kapot in de spiegel. Kop als een kreeft, niet normaal. Nu heb ik after sun opgesmeerd, maar iemand misschien een idee hoe ik het rood er uit krijg? Of in ieder geval iets minder? Heb morgen namelijk een best wel belangrijke afspraak. Dacht al aan yoghurt, maar of je het rood er daar mee weg krijgt?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Misschien kan Sudocrème helpen. Als mijn huid rood is verlicht dat altijd wel. Wel kut zeg.
Niets helpt!

En ja, ik spreek uit ervaring

Afgelopen weekend in Oostenrijk geweest, lekker in het zonnetje gezeten ( 2 uurtjes) en nu zit ik heerlijk de vellen van mijn neus re trekken..

Heb er de afgelopen dagen echt van alles opgesmeerd, van komkommer tot aftersun... bleef rood!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Strand gelegen? Als in: vandaag? Was het zo lekker of zit jij aan de andere kant van de wereld?
Wat eten we vanavond?
Ben er ook bang voor. Misschien uierzalf
quote:makreel schreef op 19 maart 2012 @ 21:51:

Strand gelegen? Als in: vandaag? Was het zo lekker of zit jij aan de andere kant van de wereld?Ghehe woon aan de andere kant van de wereld ;)
Het enige dat echt helpt is hormoonzalf, dat onderdrukt de roodheid en de ontstekingsreactie. Maar dat heb je vermoedelijk niet in huis. Anders goed smeren met after-sun en hopen dat het snel verdwijnt.

Tip tussendoor: smeer je goed in als je zwanger bent. Want op deze manier kan je makkelijk een zwangerschapsmasker oplopen, dat je niet zo makkelijk meer kwijt raakt.
Aardappelschijfjes ??
Bepanthen Cooling Foam helpt wel wat. Geen idee of je dat aan de andere kant van de wereld kan krijgen.
quote:giuliettacapuletti schreef op 19 maart 2012 @ 21:56:

Het enige dat echt helpt is hormoonzalf, dat onderdrukt de roodheid en de ontstekingsreactie. Maar dat heb je vermoedelijk niet in huis. Anders goed smeren met after-sun en hopen dat het snel verdwijnt.

Tip tussendoor: smeer je goed in als je zwanger bent. Want op deze manier kan je makkelijk een zwangerschapsmasker oplopen, dat je niet zo makkelijk meer kwijt raakt.WAaaaaaaaaaaaaaat? ff googlen
quote:royal_lady schreef op 19 maart 2012 @ 22:00:

Aardappelschijfjes ??

En dan de foto hier plaatsen....schijnt het spontaan te genezen....
Oh nooooooooooooooooooooo en ik had nog me zonnebril op ook, dus die zie je ook nog op me hoofd, wat ben ik toch ook een dom mens, kan me wel voor me kop slaan, ik hoop dat dit niet 9 maanden blijft..
Flinke pot sterke kamillethee maken, af laten koelen en in de koelkast zetten (afkoelingsproces kun je versnellen met wat ijsklontjes). Dan een schoon gastendoekje daarmee doordrenken en dat op je gezicht leggen. Kamillethee werkt ook ontstekingsremmend. Maar of je daarmee voor morgen weer van je rode huid af bent weet ik niet.
Ik ben overigens behoorlijk allergisch voor rauwe aardappels, moet na schillen gelijk goed mijn handen wassen anders gaan ze jeuken. Zou met een toch al verbrande huid het risico van een allergische reactie niet willen lopen. Helemaal niet in het gezicht.
Zwangerschapsmasker komt door een veranderde hormoonhuishouding, kan je pigment raar van gaan doen. Als je gewoon deels bruin en deels niet bruin bent geworden waar je zonnebril zat dan zou dat moeten bijkleuren. Als je gevlekt bruin bent geworden dan ben ik bang dat je er tot na je zwangerschap aan vast zit.

Morgen factor 50 of zo halen en niet meer zonder naar buiten.
hahaha........ sorry

Heb ik ook ooit gehad, en ook al smeer je alles wat hierboven staat op je gezicht, je loopt toch zeker een weekje met een aardbeienhoofd. Zeg die afspraak maar af....
Ja en?
quote:leentjedb schreef op 19 maart 2012 @ 22:12:

Zwangerschapsmasker komt door een veranderde hormoonhuishouding, kan je pigment raar van gaan doen. Als je gewoon deels bruin en deels niet bruin bent geworden waar je zonnebril zat dan zou dat moeten bijkleuren. Als je gevlekt bruin bent geworden dan ben ik bang dat je er tot na je zwangerschap aan vast zit.

Morgen factor 50 of zo halen en niet meer zonder naar buiten.Haha ik snap je post echt niet, klinkt een beetje dubbel, of misschien ook last van een zonnesteek? hihi. Ik had me bril op, dus me ogen zijn zeg maar wit, en op me wang is het het meest rood. Dus betekent dat ik er tot aan het eind van me zwangerschap als een soort van dalmatiër bij loop?
quote:norma_jeane schreef op 19 maart 2012 @ 22:03:

[...]

WAaaaaaaaaaaaaaat? ff googlenDit is betrouwbare informatie.

http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... elasma.htm
quote:norma_jeane schreef op 19 maart 2012 @ 22:16:

[...]

Dus betekent dat ik er tot aan het eind van me zwangerschap als een soort van dalmatiër bij loop?Als je pech hebt ook daarna nog. Een zwangerschapsmasker gaat niet altijd over na de bevalling. Goed insmeren dus, vanaf nu.
Oei niet best. Het duurt een paar dagen voordat het rode bijtrekt en dan gaat het vervellen. Kun je het niet wat camoufleren met make-up?
Zwangerschapsmasker is meestal in vlekken. Dus zonder dat je er een zonnebril voor hebt gehad. Dat is gewoon niet bruin geworden door die zonnebril. Zoek anders bij Google even op afbeelding naar "zwangerschapsmasker", dan zie je het gelijk.

Ik zou niet meer in de zon gaan zonder goede bescherming. Word je gekleurde huid vanzelf weer wat lichter en zie je het verschil met de huid bij je ogen minder.
Klopt helemaal, wat Leentje zegt. Ik begreep je laatste post verkeerd, volgens mij ga jij er nu vanuit dat die roodheid de rest van je zwangerschap blijft en dat dat een 'zwangerschapsmasker' heet. Maar dat is dus niet zo. Het zijn bruine, vlekkerige verkleuringen. Soms verdwijnen ze na de zwangerschap. Soms keren ze dan later ineens weer eens terug. Maar het kan dus ook blijvend zijn.
geen sudo doen ik heb 1x die fout gemaakt maar dan komt de warmte niet uit je huid waardoor ik dus het gevoel kreeg in brand te staan en krijg dan die rotzooi er maar eens snel vanaf...
Probeer pcle creme..
Honingzalf (of pure medicinale honing, maar is een beetje plakkerig) helpt heel goed tegen verbranding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven