Gezondheid alle pijlers

Koperspiraal Flexi-t

29-05-2020 18:19 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde een keer geen hormonen in mijn lichaam en dus ben ik voor een koperspiraal gegaan als vervanger van de mirena. Flexi-T heet deze.

Hij is gister geplaatst. De pijn van het plaatsen viel me ontzettend mee (ben altijd een bangepoepert voor pijn in die regio). Kan ook komen omdat ik 1 ibu en 2 paracetamol in m'n mik heb gedaan van te voren. Moest 2x hoesten van de gyn en toen zat hij al.

Ben benieuwd naar ervaringen van jullie? Hoe is je menstruatie, erger of hetzelfde? Hoe bevalt het? De eerste 3 maanden veel krampen gehad? Werd je weer gewoon op de dag die moest ongesteld na het plaatsen of had tussentijdse bloedingen? Vind je dit de beste anticonceptie?

Vertel!
Bij mij begon de menstruatiepijn een dag vroeger dan voorheen, namelijk vóór het bloed kwam. Ik had vaker pijnstilling nodig en verder ging ik van 5 dagen en een beetje vloeien naar 8 dagen waarvan zeker 4 dagen frequent verschonen met af en toe doorlekken. Ook had ik last van midcyclisch bloedverlies tijdens de eisprong, een paar veegjes. En als laatste kon ik soms 3-5 dagen na mijn menstruatie ineens nog een volle dag vloeien.

Ik had eerlijk gezegd minder last van de pil, maar wilde mijn cyclus in de gaten houden i.v.m. latente kinderwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik was er superblij mee. Iets zwaardere menstruatie dan normaal, maar mocht geen naam hebben. Geen tussentijdse bloedingen (wat ik bij mirena wel had)

Eruit laten halen om zwanger te worden en nu de kleine geboren is ga ik weer voor de flexi-T!
Ik werd toch zwanger :sigh:
Alle reacties Link kopieren
Mijn koperspiraal (Ballerine) zit er nu bijna een jaar in. De eerste maanden heb ik eigenlijk wel spijt gehad; véél heftigere menstruatie en ook tussendoor vaak krampen. Inmiddels ben ik er aan gewend en is het wat minder heftig geworden.
Ik vind het wel fijn dat ik geen hormonen heb, maar denk dat ik een volgende keer toch voor een hormoonspiraal zou kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Een bloedbad iedere maand, echt de slager was er niks bij.. niet te doen joh.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik vond het inbrengen prima te doen. Daarna beetje buikpijn gehad maar dat mocht geen naam hebben. Mijn menstruatie is minder dan voorheen. En ook ik heb een koperspiraal. Ik heb wel kinderen maar die zijn met de keizersnede geboren, dus mijn baarmoedermond was niet anders dan voordat ik kinderen kreeg.
Bij mij werkte het niet, dus ik werd zwanger. Ik kan het niemand aanraden. Ik heb trouwens twee vrouwen in mijn vrienden- en kennissenkring die dit ook hebben meegemaakt. Ik wil dus nooit meer een spiraal. Het gaat te vaak mis.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al zes jaar een koper spiraal (ik denk ik de flexi-t maar weet het niet zeker) en ik was en ben er nog steeds heel erg blij mee. Geen hormonen, heerlijk, had ik heel veel last van toen ik nog aan de pil zat. Mijn bloedingen zijn misschien een tikje zwaarder worden maar echt niet veel. Als mijn vriend niet gesteriliseerd zou worden zou ik er over vier jaar zo weer een nemen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje toch zwanger geworden? Dacht dat die kans nihil zou zijn. Komt dus toch vaker voor. Wisselende reacties ook. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan de komende tijd..

De bloedingen na het plaatsen zijn nog in volle gang en dat is best even wennen. Geen krampen gelukkig. Hoe lang duurde het bloeden vh plaatsen bij jullie? Ik zit nu toch al een paar dagen met inlegkruisjes in de weer.. daar ben ik niet zo blij mee nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven