Gezondheid alle pijlers

Koperspiraal prijs?

12-08-2014 22:22 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb sindskort een vriend en wil graag op korte termijn seks met hem. Aangezien ik de pil niet zo prettig vind (al heb ik nog geen ervaring met de lichtere varianten), wil ik graag een koperspiraal, om ook mijn cyclus te kunnen behouden.

Maar ik vroeg me af hoeveel dat ongeveer gaat kosten? (ik heb een eigen risico verzekering bij CZ).

Alvast bedankt!
Iig goedkoper dan een kind.
Bel je verzekeraar.. Die kan je exact vertellen in hoeverre je daarvoor verzekerd bent. Bel daarna je huisarts of je apotheek, die kunnen het bedrag vertellen.
Wat is een eigen risico verzekering?
Bij mij zat hij in het pakket maar was hij dacht ik rond de ¤25. Viel me erg mee. Had wel verhalen gehoord van ¤120. Maar misschien ging het in die verhalen om de mirena?

Ga er met een koperspiraal wel vanuit dat je de eerste maanden een hele hevige ongesteldheid hebt. Ik was normaal ongeveer 4 dagen ongesteld. Nu soms wel anderhalve week en veel heftiger. Maar geen hoofdpijn/buikpijn etc. dus dat scheelt wel.
quote:Jill81 schreef op 12 augustus 2014 @ 22:27:

Bij mij zat hij in het pakket maar was hij dacht ik rond de ¤25. Viel me erg mee. Had wel verhalen gehoord van ¤120. Maar misschien ging het in die verhalen om de mirena?

Ga er met een koperspiraal wel vanuit dat je de eerste maanden een hele hevige ongesteldheid hebt. Ik was normaal ongeveer 4 dagen ongesteld. Nu soms wel anderhalve week en veel heftiger. Maar geen hoofdpijn/buikpijn etc. dus dat scheelt wel.

Oh dat valt echt reuze mee, heb je het ook door de gyn laten zetten? ik had ook verhalen gehoord van 120 euro.

Ik hoop dat hij bij mij ook in het pakket zit.
quote:StoraHuntur schreef op 12 augustus 2014 @ 22:25:

Iig goedkoper dan een kind.Hahaha :D !
Ik heb het bij de huisarts laten doen. Inclusief de tabletjes was ik rond de 50 kwijt.
Mirena is nu iets van ¤145 / ¤150 inmiddels.

Koperspiraal geen idee.

Vraag wel even of je huisarts 'm plaatsen kan. In het ziekenhuis betaal je je eigen risico.

En idd vragen aan je verzekering of deze gedekt is vanuit je aanvullende pakket.

(of ben je onder de 21 jaar? Dan basisverzekering maar ook weer je eigen risico)
quote:Bieb2.0 schreef op 12 augustus 2014 @ 22:36:

Koperspiraal geen idee.

Vraag wel even of je huisarts 'm plaatsen kan. In het ziekenhuis betaal je je eigen risico.

En idd vragen aan je verzekering of deze gedekt is vanuit je aanvullende pakket.

(of ben je onder de 21 jaar? Dan basisverzekering maar ook weer je eigen risico)Nee 25.
Hoe ben je verzekerd bij CZ?

Wat krijgt u vergoed als u ouder bent dan 21 jaar?

Bent u ouder dan 21 jaar? Dan kunt u alleen een vergoeding voor anticonceptiemiddelen krijgen vanuit uw aanvullende verzekering. Die vergoeding is maximaal ¤ 200,- per jaar en geldt voor de volgende aanvullende verzekeringen:

Aanvullende verzekering Jongeren

Aanvullende verzekering Gezinnen

Aanvullende verzekering Basis

Aanvullende verzekering Plus

Aanvullende verzekering Top

Als u een spiraaltje laat plaatsen bij een gynaecoloog, dan wordt de zorg niet uit uw aanvullende verzekering vergoed, maar uit uw basisverzekering. Deze zorg valt namelijk onder ziekenhuiszorg.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Bij mij werd hij compleet vergoed.

Maar wat een onding, mijn cyclus sloeg nergens meer op.

De pil vind ik prettiger. Daar heb ik geen last van.
quote:n93 schreef op 12 augustus 2014 @ 22:36:

Ik heb het bij de huisarts laten doen. Inclusief de tabletjes was ik rond de 50 kwijt.Wat voor tabletjes zijn dat?
Die van mij werd volledig vergoed. Je krijgt vooraf pijnstilling, maar die hoef je echt niet zelf te betalen hoor. Ik kreeg vooraf volgens mij een hoge dosis naproxen.
Ik ben aanvullend verzekerd, dus bij mij werd plaatsing bij huisarts vergoed (al ging deze niet door), bij een gynaecoloog had ik moeten betalen uit mijn eigen risico.

Het is best ingewikkeld allemaal, want kosten hangen af van je verzekering, eigen risico, arts en soort spiraal. Op de website van CASA geven ze een voorbeeld van de kosten.

Ook op de T-Safe site onder "veelgestelde vragen" staat een verhaal over vergoedingen. De T-Safe is 69 euro en dit is degene die 10 jaar kan blijven zitten en meest betrouwbaar is. Je kan deze zelfs online bestellen, wat handig is als je alles zelf moet betalen en ze bij de apotheek nog wel eens extra kosten willen heffen!

Mirena kost trouwens 195 euro zag ik.
Met een jongerenverzekering van CZ (aanvullend pakket is dat) wordt deze volledig vergoed door de verzekering.

Ligt aan je pakket dus ik zou gewoon even bellen.
quote:hollandstheemutsje schreef op 13 augustus 2014 @ 09:19:

[...]

Wat voor tabletjes zijn dat?Om je baarmoedermond iets wijder te maken en om het een beetje te verdoven dacht ik. Waren 2 soorten.
Ik heb drie weken geleden een Tsafe laten plaatsen, het ding zelf kost geloof ik ¤68, het plaatsen ¤70. Ik heb het allemaal zelf betaald, je kan het declareren volgens mij, maar dan gaat het sowieso van je eigen risico af. Blijft 10 jaar zitten, nog geen 14 euro per jaar

Plaatsen gebeurde bij een speciale kliniek (CASA), die brengen trouwens geen zelf meegebrachte spiraaltjes in. Vond het wel een prettig idee, die mensen doen dit vaker, huisarts waarschijnlijk niet. Werd met een echo gekeken of alles goed was ingebracht en moet na zes weken terugkomen voor een nieuwe echo om te controleren of alles nog goed zit. Erg tevreden!
quote:Bieb2.0 schreef op 12 augustus 2014 @ 22:36:

Koperspiraal geen idee.

(of ben je onder de 21 jaar? Dan basisverzekering maar ook weer je eigen risico)2 weken geleden: 160 euro (mirena)
En doooooor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven