Gezondheid alle pijlers

Koperspiraal

10-11-2009 13:25 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 2 weken laat ik een koperspiraal zetten. Nu heb ik al verschillende verhalen gelezen zowel positief als negatief...

Wie heeft er ervaring mee en wat zijn de bijwerking?

Vriendelijke Groeten

Z.
Ik heb er nu één sinds bijna een jaar en mij bevalt ie prima.

Zetten was pijnloos (zeer ervaren gyn) en ook achteraf geen last gehad. Er werd wel aangeraden om vantevoren een pijnstiller te nemen, maar dat had ik niet gedaan en achteraf dus ook niet nodig geweest. Laat het niet door je huisarts doen, maar door een gyn, die dit vrijwel dagelijks doet.

Menstruatie is iets heviger geworden, maar niet pijnlijker. en het beste is natuurlijk dat ik de komende tien jaar als het goed is geen omkijken meer heb naar anticonceptie.
Heb er eentje. Merk dr niets van. Zetten viel me 100% mee.

(scheelt wel dat ik 3 kinderen heb gekregen)

(heb hem nu een maand of 6)

Pas wel even naar de gyn gemoeten om te checken of ie nog goed op zn plek zat (draadjes kon de HA niet vinden) Maar niets aan het handje.

Qua ongesteldheid kan ik je nog niets vertellen, geef nog steeds bv en wordt hierdoor niet ongesteld.
10 jaar Ainne? Mij is 5 jaar verteld?

Gaat de jouwe dan niet roesten?
Wij seksen niet zo vaak als jij, dus valt wel mee met de roest.

Die van mij is tien jaar, maar er zijn inderdaad ook soorten die maar vijf jaar meegaan.
Ik heb een koperspiraal gehad. Gezet door een ervaren gyneacoloog, na 3 kinderen, maar ik vond het erg pijnlijk.

De spiraal heeft er ongeveer een jaar ingezeten, toen heb ik 'm er uit laten halen. Het eerste halfjaar was er niets aan de hand, daarna kreeg ik tussentijdse bloedingen die steeds langer aanhielden, op een gegeven moment continu. Toen heb ik de spiraal laten verwijderen, de bloedingen hielden toen op.

Voor mij dus geen koperspiraal meer.
Heb er ook een gehad. Het inbrengen vond ik vreselijk pijnlijk, en ook daarna erg veel last van gehad. Tussentijdse bloedingen, hele pijnlijke menstruatie en overmatig bloeden. Op een bepaald moment was ik het zo zat dat ik het eruit heb laten halen. Wist niet wat me overkwam, de eerste keer dat ik daarna ongesteld werd: normale menstruatie, geen pijn...

Hoop dat het bij jou meevalt. Ik geloof dat het scheelt als je al kinderen hebt gebaard. Dat was bij mij destijds niet het geval.
Dankje voor te reageren. Ik laat het door mijn gyn plaatsen al zie ik er best tegenop. Ik heb nog geen kinderen gekregen. Ik wou overstappen omdat ik te nonchalant ben met het innemen van de pil en wil nog niet op mijn 19 jaar zwanger zijn.
Ik ben verdoofd bij het zetten, dus geen pijn.

Nu heb ik een wat heftiger menstruatie dan vroeger maar verder geen probleem.
ben nu aan mn 2e Flexi T en heb de vervelende dingen als langer en meer ongesteld zijn ervoor over. Alleen de 1e maand tussentijds wat bloedverlies gehad, verder regelmatige cyclus.

Zeer betrouwbaar en geen hormonen, zou geen andere AC willen.

Wel heb ik m poliklinisch onder verdoving laten plaatsen, dat gepruts binnenin me vind ik nix laat staan als t ook nog pijn doet. Maar ja ik heb dan ook nog nooit gebaard dus ik ben helemaal nix gewend wat pijn betreft
Ik heb 5 jaar het koperspiraal gehad. Laatste half jaar heb ik veel bloedingen gehad en ben ik over gestapt op het Mirena spiraal. Die heb ik nu al weer ruim 2 jaar met veel genoegen.

Zetten vond ik niet plezierig, daarna ook nog wat napijnen. Maar na een paar dagen voeld ik er niets meer van en was het alleen maar blijdschap. Koperspiraal maakte mijn bloedingen heftiger maar veel korter in eerste instantie. Mirena spiraal heb ik wel een paar maanden moeten wennen, nu is het helemaal fijn. Ik heb helemaal geen bloedingen meer! Hoera!
Volg je hart. Dat klopt.
poezejong hoezo is je keus op koperspiraal gevallen en bijv. niet Mirena?
x
quote:tijgermeisje schreef op 10 november 2009 @ 13:49:

poezejong hoezo is je keus op koperspiraal gevallen en bijv. niet Mirena?Ik heb cvs en hormonen zijn in mn geval niet goed. Had ook een pil met weinig hormonen dus de keuze was snel gemaakt
quote:Ainne schreef op 10 november 2009 @ 13:32:

Wij seksen niet zo vaak als jij, dus valt wel mee met de roest.

Die van mij is tien jaar, maar er zijn inderdaad ook soorten die maar vijf jaar meegaan.

Valt nogal mee hoor!

Maar wacht maar eens... na de vrijdag, en dan over een week of 6
jolief gewoon je HA vragen om verwijzing naar zkh, wel poliklinische OK want de 1e X kwam ik daar, was het n gynaecoloog die geen verdoving op die afd. had.

Het was n plaatselijke verdoving.

Poezejong als je heviger gaat menstrueren met n koperspiraal en je bent al zo moe zou ik mn Hb laten checken. (heb vorig jaar fikse kuur ferrofumaraat gehad nadat ik met vermoeidheidsklachten bij de HA kwam, die zei dat t door menstruatie kon zijn gekomen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven