Koude Brinta maken
maandag 24 september 2018 om 22:40
Je zou overnight oats kunnen proberen (havermout en melk samen een nacht in de koelkast zetten).
Hier werkte zelfgemaakte squeezy's een tijd lang goed voor het ontbijt. Fruit pureren (eventueel met een schepje havermout en/of avocado erdoor) zakje vullen en zelf op laten drinken. Hij hoeft niet perse pap toch?
Daarnaast geloof ik niet dat kinderen zichzelf uithongeren, als je hem gewoon wat blijft aanbieden kan hij zelf kiezen of hij wel/niet wil eten.
Edit, ik lees nu dat hij al een peuter is, dsn zal ik niet met zakjes gaan klooien maar hem gewoon een smoothie maken. Plak bananenbroid of iets andees wat hij mogelijk lekker vind zou je ook kunnen proberen, waarom moet het brinta zijn?
Hier werkte zelfgemaakte squeezy's een tijd lang goed voor het ontbijt. Fruit pureren (eventueel met een schepje havermout en/of avocado erdoor) zakje vullen en zelf op laten drinken. Hij hoeft niet perse pap toch?
Daarnaast geloof ik niet dat kinderen zichzelf uithongeren, als je hem gewoon wat blijft aanbieden kan hij zelf kiezen of hij wel/niet wil eten.
Edit, ik lees nu dat hij al een peuter is, dsn zal ik niet met zakjes gaan klooien maar hem gewoon een smoothie maken. Plak bananenbroid of iets andees wat hij mogelijk lekker vind zou je ook kunnen proberen, waarom moet het brinta zijn?
envelop wijzigde dit bericht op 24-09-2018 22:48
20.66% gewijzigd
maandag 24 september 2018 om 22:42
Ik wist het ook!
Wou je suggereren dat ik ook niet normaal ben?
maandag 24 september 2018 om 22:54
Waarom zou je in vredesnaam je kind koude Brinta geven als ie van warme Brinta al gaat overgeven?
Je kunt ook een eitje koken, of een halve avocado geven, of een smoothie maken, of lekker muesli of cruesli met yoghurt geven, of een bakje kwark met daarin wat vers fruit (evt, uit de diepvries). Of rijstwafels of cracottes of een boterham met hagelslag, chocopasta of appelstroop, of rijstwafels met smeerkaas of kaas, of roggebrood met komijnekaas, of scrambled eggs met wat gerookte zalm, of een omelet met wat spekjes en groente bakken, of ontbijtpannenkoekjes bakken, of pannenkoekjes van banaan bakken.
Kortom: de lijst is eindeloos. Bovenstaande dingen eet mijn peuter allemaal als ontbijt.
Je kunt ook een eitje koken, of een halve avocado geven, of een smoothie maken, of lekker muesli of cruesli met yoghurt geven, of een bakje kwark met daarin wat vers fruit (evt, uit de diepvries). Of rijstwafels of cracottes of een boterham met hagelslag, chocopasta of appelstroop, of rijstwafels met smeerkaas of kaas, of roggebrood met komijnekaas, of scrambled eggs met wat gerookte zalm, of een omelet met wat spekjes en groente bakken, of ontbijtpannenkoekjes bakken, of pannenkoekjes van banaan bakken.
Kortom: de lijst is eindeloos. Bovenstaande dingen eet mijn peuter allemaal als ontbijt.
Am Yisrael Chai!
maandag 24 september 2018 om 23:06
Ik ga over mij n nek van Brinta, zowel koud als warm mijn man eet het altijd warm. Laatst heeft hij het noodgedwongen een keer koud gegeten (magnetron ging kapot en geen tijd voor een pannetje) en dat vond hij ook niet lekker. Je kunt het koud proberen, gewoon roeren met een lepel en anders zou ik iets anders proberen.
Zelf eet ik altijd havermout met Griekse yoghurt en fruit.
Zelf eet ik altijd havermout met Griekse yoghurt en fruit.
dinsdag 25 september 2018 om 09:06
dinsdag 25 september 2018 om 09:34
Wake up is heel wat anders dan Brinta (de wake up is echt heel smerig).
Maar om te antwoorden: Brinta kun je prima koud eten. Een Russische vriend van mij deed dat altijd, omdat het lekker snel was.
Wat ik mij dan wel weer afvraag is waarom je je afvraagt of het ook koud kan: waarom denk je dat dat niet zou kunnen?
Maar om te antwoorden: Brinta kun je prima koud eten. Een Russische vriend van mij deed dat altijd, omdat het lekker snel was.
Wat ik mij dan wel weer afvraag is waarom je je afvraagt of het ook koud kan: waarom denk je dat dat niet zou kunnen?
dinsdag 25 september 2018 om 09:37
@ostsra, je kan een kind niet dwingen om te eten. Gewoon dingen voor blijven schotelen en als hij het nodig heeft neemt hij echt wel wat! Hebben ze op de psz wel iets van een fruitmoment tussen ontbijt en lunch? Maak je niet teveel zorgen, je bent echt geen slechte moeder omdat hij geen zin in eten heeft...
At hij eerder wel in de ochtend?
dinsdag 25 september 2018 om 10:45
Hij eet dus wel bij zn vader s ochtends of bij opa en oma. Alleen die zijn er misschien maar drie keer in het jasr s ochtends. Bij mij heeft hij nooit gegeten s ochtends. Al niet vanaf baby.Envelop schreef: ↑25-09-2018 09:37@ostsra, je kan een kind niet dwingen om te eten. Gewoon dingen voor blijven schotelen en als hij het nodig heeft neemt hij echt wel wat! Hebben ze op de psz wel iets van een fruitmoment tussen ontbijt en lunch? Maak je niet teveel zorgen, je bent echt geen slechte moeder omdat hij geen zin in eten heeft...
Pas na tien uur krijg ik er wat in.
Hij eet op de psz een banaan. Die gaat er helemaal in.
dinsdag 25 september 2018 om 10:48
dinsdag 25 september 2018 om 11:43
Ik ben ook nooit een ontbijter geweest (jaja, belangrijkste maaltijd van de dag). Zodra ik er zelf zeggenschap over had ben ik gestopt met ontbijten. Mijn motor moet eerst draaien voor ik iets kan eten. Ik heb echt fysieke weerzin om als je net wakker bent meteen wat te eten, maakt niet uit of dat om 07:00u is, of om 11:00u. Ik kan pas wat eten als ik op gang ben gekomen. Blijkbaar wilde ik als peuter en vooral op de basisschool ook al niet eten 's ochtends, maar ja, dan word je nog een beetje gedwongen. Pas op de middelbare school ben ik helemaal van dat rare ontbijten afgestapt.ostara. schreef: ↑25-09-2018 09:06Dankjewel voor alle tips , ik heb al heel veel geprobeerd helaas. Maar nog nooit een eitje. Dus die ga ik zeker eens proberen.
Ik heb hem net naar de peuterzaal gebracht, maar het voelt toch een beetje als kindermishandeling als je je kind ergens af zet zonder dat hij ontbeten heeft.
woensdag 26 september 2018 om 18:59
woensdag 26 september 2018 om 19:08
Jij begint er zelf over-Darkside- schreef: ↑24-09-2018 22:42Ik wist het ook!
Wou je suggereren dat ik ook niet normaal ben?
zondag 30 september 2018 om 10:44
Dit heb ik gedaanFunnyFace8 schreef: ↑26-09-2018 18:59Nog even een tip over dat eitje: ga er eerst zelf eens een paar keer een eten ‘s ochtends, zodat hij dat ziet, en ziet dat je dat lekker vindt. Dan wil hij vanzelf ook, en vraagt hij er vast om. Laat hem denken dat het zijn idee is, dan smaakt het beter. Zo werkt dat meestal bij peuters![]()
Het ging precies zoals jij omschreef , alleen na de eerste hap besloot hij toch dat het niets voor hem was.
Koude Brinta is ook geen succes.
Ik ga volgende keer de fruitsalade proberen
zondag 30 september 2018 om 17:42
Geef niet op! Probeer het eens met een roerei. Dat was voor mijn dochter het winnende ei. Ik leg er ook een halve banaan naast voor de vulling (ze is 4).