krentenbaard
vrijdag 14 januari 2011 om 08:44
vrijdag 14 januari 2011 om 08:49
Mijn zoontje had het ook, er was eens een uitbraak op school. Dat zalfje werkte fabelachtig snel maar daarna bleef nog een poosje zo'n aangedane plek zitten.
Die trok geleidelijk weg, je zag het eerst een week lang duidelijk zitten, de tweede week minder en circa 3 weken was er geen spoor meer van te bekennen.
Die trok geleidelijk weg, je zag het eerst een week lang duidelijk zitten, de tweede week minder en circa 3 weken was er geen spoor meer van te bekennen.
vrijdag 14 januari 2011 om 08:50
Alle drie mijn kinderen hebben een jaar geleden krentebaard gehad.
De plekken bleven bij hun ook heel lang zichtbaar.... als een soort lichtrode vlekken. Uiteindelijk zijn de meeste helemaal onzichtbaar geworden, maar van sommige zie ik nog een lichte waas zitten. Weet niet of dit voor iedereen geld natuurlijk!
De plekken bleven bij hun ook heel lang zichtbaar.... als een soort lichtrode vlekken. Uiteindelijk zijn de meeste helemaal onzichtbaar geworden, maar van sommige zie ik nog een lichte waas zitten. Weet niet of dit voor iedereen geld natuurlijk!
vrijdag 14 januari 2011 om 09:54
vrijdag 14 januari 2011 om 10:28
Krentenbaard beschadigt je huid gewoon behoorlijk, ook als de uitslag zelf weg is blijf je dat nog wel even zien. Bij mij hielp Cicaplast van La Roche-Posay goed, dat is een wondverzorgende crème. Uiteindelijk wordt het wel minder, maar dat kan wel een aantal weken duren. Waar je in ieder geval voor moet zorgen als je krentenbaard hebt is dat je handen droog zijn als je Fucidin of Bactroban opsmeert, anders wrijf je de korstjes er steeds af en dan duurt het veel langer voor je huid mooi genezen is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 14 januari 2011 om 13:34
Mijn zoon heeft afgelopen maand krentenbaard gehad. Ik herkende het gelukkig en ben snel naar de dokter gegaan. Het was een pleke van 1cm bij 2 cm op zijn kin en we zijn gelijk gaan behandelen met Bactroban.
Binnen vier dagen was de plek helemaal weg, na een goede week was er niets van over, behalve een zacht rose vlekje. Die vlek is nu ook helemaal verdwenen.
Mij is dus verteld de korsten er elke keer af te weken. Lauw washandje erop bijv, zorgen dat de meeste korsten er af zijn en dan zalf erop. De plek zelf afdekken met een gaasje en dat gaas dan vastplakken aan de zijkanten. Niets erover omdat er dan geen lucht meer bij kan.
Ik weet niet of een grotere plek ook zo makkelijk zal verdwijnen? Maar denk echt aan de hygiene, was je handen goed, niet krabben en ergens anders aanzitten. Handdoeken maar één keer gebruiken en heet wassen. Handen afdrogen met wegwerpdoekjes etc.
Binnen vier dagen was de plek helemaal weg, na een goede week was er niets van over, behalve een zacht rose vlekje. Die vlek is nu ook helemaal verdwenen.
Mij is dus verteld de korsten er elke keer af te weken. Lauw washandje erop bijv, zorgen dat de meeste korsten er af zijn en dan zalf erop. De plek zelf afdekken met een gaasje en dat gaas dan vastplakken aan de zijkanten. Niets erover omdat er dan geen lucht meer bij kan.
Ik weet niet of een grotere plek ook zo makkelijk zal verdwijnen? Maar denk echt aan de hygiene, was je handen goed, niet krabben en ergens anders aanzitten. Handdoeken maar één keer gebruiken en heet wassen. Handen afdrogen met wegwerpdoekjes etc.
vrijdag 14 januari 2011 om 13:39
vrijdag 14 januari 2011 om 13:53
Ik had ook gewoon een gaasje gebruikt, maar ik denk dat het misschien ook een reactie was op de tape waarmee ik het gaasje had vastgeplakt, dat was Hansaplast Classic met heel sterke lijm. Hoopte eerst nog dat het gewoon irritatiebultjes waren, maar helaas, het was ook krentenbaard, en dat terwijl het oorspronkelijke plekje al een heel eind genezen was. Toen zat ik er dus meteen een stuk langer mee.
vrijdag 14 januari 2011 om 14:11
Krentenbaard, wat is het?
Een krentenbaard is een erg besmettelijke huidziekte. Besmetting vindt plaats via fysiek contact. Krentenbaard begint als een klein, opengekrabd plekje rond de mond. Na verloop van tijd ontstaan overal dergelijke jeukende plekjes met gele korsten. Het meeste komt het voor voor bij kinderen tussen 2 en 12 jaar. Echter ook bij volwassenen kan het voorkomen.
Hoe lang duurt het?
1-3 weken.
Wat kun je zelf doen?
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar niet aan de blaasjes krabben is het beste.
Groet, Dave
Een krentenbaard is een erg besmettelijke huidziekte. Besmetting vindt plaats via fysiek contact. Krentenbaard begint als een klein, opengekrabd plekje rond de mond. Na verloop van tijd ontstaan overal dergelijke jeukende plekjes met gele korsten. Het meeste komt het voor voor bij kinderen tussen 2 en 12 jaar. Echter ook bij volwassenen kan het voorkomen.
Hoe lang duurt het?
1-3 weken.
Wat kun je zelf doen?
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar niet aan de blaasjes krabben is het beste.
Groet, Dave
vrijdag 14 januari 2011 om 14:13
Oef, dat is balen. Ik had voor mijn zoon wel hel zachte pleisterband gehaald, ben even het merk kwijt.
Ik zit nu zelf met een brandwond op mijn hand en heb daar ook gaas op met leukoplast vastgemaakt. Wat een rotspul! Van een paar uurtjes erop zit ik nu onder de rode bultjes en het er af halen was ook zeer pijnlijk.
Kan dus wel veel uitmaken wat voor een soort/merk pleister je gebruikt denk ik... Ik plak in ieder geval geen leukoplast meer op mijn kindjes.
Ik zit nu zelf met een brandwond op mijn hand en heb daar ook gaas op met leukoplast vastgemaakt. Wat een rotspul! Van een paar uurtjes erop zit ik nu onder de rode bultjes en het er af halen was ook zeer pijnlijk.
Kan dus wel veel uitmaken wat voor een soort/merk pleister je gebruikt denk ik... Ik plak in ieder geval geen leukoplast meer op mijn kindjes.
vrijdag 14 januari 2011 om 14:27
Oesje, dat jij uitslag krijgt van leukoplast wil niet zeggen dat je kinderen het ook krijgen. Is 'gewoon' een allergische reactie.
Overigens noemde de dokter het bij mij ook impetigo, en ik kwam er jaren later pas achter dat het hetzelfde is als krentenbaard.
(Misschien omdat het op m'n armen zat, niet in m'n gezicht).
Overigens noemde de dokter het bij mij ook impetigo, en ik kwam er jaren later pas achter dat het hetzelfde is als krentenbaard.
(Misschien omdat het op m'n armen zat, niet in m'n gezicht).
vrijdag 14 januari 2011 om 14:29
Ik had de tape de eerste dagen ook gewoon met pleisters vastgeplakt en dat ging prima, maar toen waren ze op en mijn man had die Hansaplast Classic meegenomen, was dus niet zo'n goed idee.
Volgens mij kun je het allerbeste zelfklevende gaasjes gebruiken, bij onze apotheek noemen ze dat eilandjes.
Volgens mij kun je het allerbeste zelfklevende gaasjes gebruiken, bij onze apotheek noemen ze dat eilandjes.
vrijdag 14 januari 2011 om 18:32