Krentenbaard
woensdag 2 oktober 2013 om 12:00
Ja hoor, als 22 jarige heb ik het weer te pakken, krentenbaard. Ben snipverkouden, zat al te wachten op een koortslip maar affijn, krentenbaard, een pot nat!
Wat ik me alleen afvraag, hoe kom ik hier nou weer aan? Ik las op internet dat katten het ook kunnen hebben, maar is dat dan besmettelijk van kat naar mens? En andersom want dan moet ik (met 3 katten in huis) even oppassen. Een van de katten is pas ziek geweest en is nog aan het aansterken. Weet iemand hier wat over?
Vaker handen wassen, deurklinken schoonmaken en kussensloop elke avond vervangen ga ik ook doen vanaf nu. En zo zalf van de apotheek.
Wat ik me alleen afvraag, hoe kom ik hier nou weer aan? Ik las op internet dat katten het ook kunnen hebben, maar is dat dan besmettelijk van kat naar mens? En andersom want dan moet ik (met 3 katten in huis) even oppassen. Een van de katten is pas ziek geweest en is nog aan het aansterken. Weet iemand hier wat over?
Vaker handen wassen, deurklinken schoonmaken en kussensloop elke avond vervangen ga ik ook doen vanaf nu. En zo zalf van de apotheek.
woensdag 2 oktober 2013 om 12:07
Je hoeft niet per se met iemand met krentenbaard in aanraking te komen, de bacterie die het veroorzaakt kan overal zitten, je kunt 'm ook zelf bij je dragen, bijvoorbeeld in je neus. Zeker als je verkouden bent verspreidt zoiets zich dan erg snel.
Je kunt tussendoor deppen met 70% alcohol, dan droogt het sneller uit en het werkt ontsmettend. Betadinezalf ontsmet ook en voelt wat zachter, al valt dat wel meer op door de kleur.
Je kunt tussendoor deppen met 70% alcohol, dan droogt het sneller uit en het werkt ontsmettend. Betadinezalf ontsmet ook en voelt wat zachter, al valt dat wel meer op door de kleur.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

woensdag 2 oktober 2013 om 13:50
woensdag 2 oktober 2013 om 18:52
Het is besmettelijk als het aangeraakt wordt of als je er zelf net hebt aangezeten en dan iemand anders aanraakt. Dus zolang je er zelf niet aan zit en het niet direct in contact komt met iemand is er geen probleem om lekker de kroeg in te duiken lijkt me! En met Fucidinezuur ben je er over een week weer vanaf.
donderdag 3 oktober 2013 om 06:44
Je kunt gewoon lekker gaan eten hoor, maar niet kussen bij ontmoeting en vertrek.... En laat haar voor de zekerheid even de wijn/water uit de gezamenlijke fles inschenken, zodat je zeker niks aanraakt wat zij ook aanraakt...
Hier had dochter vorige week krentenbaard. We hebben anderhalve week gesmeerd, maar het werd alleen maar heftiger. Sneu, want kind van 8 met gezicht en benen vol plekken.
Weer terug naar huisarts. AB-drankje gekregen en toen was het zo over en genas het in no-time...
Hier had dochter vorige week krentenbaard. We hebben anderhalve week gesmeerd, maar het werd alleen maar heftiger. Sneu, want kind van 8 met gezicht en benen vol plekken.
Weer terug naar huisarts. AB-drankje gekregen en toen was het zo over en genas het in no-time...
donderdag 3 oktober 2013 om 12:58