Gezondheid alle pijlers

Krentenbaard?

04-08-2015 21:28 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn net terug van vakantie in frankrijk. In de vakantie kreeg onze dochter van 2 allemaal bultjes vlekjes en blaasjes, ze jeukten erg. Ze had ze op armen benen voetjes billen en in de mond. We zijn naar een arts geweest daar en ze moest een kuur. Was een infectie zei ze. Nu zijn de plekjes ingedroogd en bijna weg. Ik dacht zelf aan krentenbaard, alleen zitten de plekjes niet om haar mond. De huisarts kan ik het niet meer laten zien. Ook waren de plekjes droog. Herkent iemand dit als krentenbaar? Als het niet in het gezicht zit?
Ja, hoor, hier ook op de benen en armen gehad en niet in het gezicht.
Hier op oren, rond de mond en op de handen.

Oh ja, ook een paar op zijn benen!
anoniem_87380 wijzigde dit bericht op 04-08-2015 22:51
Reden: oh ja..
% gewijzigd
Zoon hier had het alleen op zijn elleboog. Eén heel grote blaas, zo groot als een 2 euro munt. Huisarts herkende het eerst ook niet. Pas later toen er vlekjes en blaasjes omheen kwamen.
Kunnen het geen waterpokken zijn geweest?
Ik heb het op mijn benen gehad. Niet op mijn gezicht (gelukkig)
Waarom kun je de plekken niet meer aan de huisarts laten zien? De enige die uitsluitsel kan geven is een arts. Krentenbaard is heel erg besmettelijk dus ik zou toch even langs een arts gaan ermee.
Heb je geen foto's van de plekken?

Wij hebben de krentenbaard-ellende hier ook gehad. Begon bij mijn zoon. Hij kreeg van die grote donkerrode plekken. Eerst in de knieholtes, en op zijn benen en op zijn billen. Als ik de plekken moet omschrijven dan zou ik zeggen dat ze op (schaaf) wonden lijken die zijn gestopt met bloeden.

Mijn dochter daarentegen kreeg van die gele korsten onder haar neus.

Ze hadden beiden antibiotica nodig. (En zoon nog een zalf)
De plekken zijn vrijwel weg vandaar dat ik niet meer langs de ha kan. De rest van het gezin heeft er geen last van.

Waterpokken denk ik niet. Vond dit er nogal typisch uitzien. Maar dacht dat krentenbaard vooral rond de mond zat, maar dat hoeft dus niet.
Ik heb een foto op mijn telefoon maar hoe kan ik die hier plaatsen?
Krentebaard kan overal zitten. Een buurman had het op zijn arm, allemaal kleine bultjes. Hij kreeg alleen een zalf. Het kan besmettelijk zijn, maar als je het niet al hebt, is de kans klein volgens mij.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Foto niet hier plaatsen, maar even aan je HA laten zien ter bevestiging.
Ben even met ee fotos op mijn telefoon langs de praktijk gegaan en idd krentenbaard.
Dus toch!

Heeft je dochter nog medicijnen gekregen of hoefde het niet nu het (zo goed als) weg is?
Heb het zelf heel erg gehad toen ik een jaar of 18 was. Zat niet alleen in mijn gezicht, maar ook op andere plekken van mijn lichaam (rug, nek). Maar als het weg is is het goed toch? Als er nieuwe blaasjes komen, gelijk even naar de dokter. Als je te lang wacht kun je aan een antibiotica kuur en je kunt echt beter een zalfje hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven