Gezondheid alle pijlers

Kuitkramp, dagen later nog last

31-10-2020 23:08 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit eerder zo'n kuitkramp gehad als twee dagen geleden. Trek mijn laars uit, mijn kuit trok samen en voelde aan als een boomstam, de wreef van mijn voet naar beneden, tenen naar boven. Kon er niks meer mee.

Nu, twee dagen later, geen kramp meer, maar beúrs dat het voelt. Alsof er met een honkbalknuppel tegenaan is geslagen, zonder blauwe plekken.

Iemand een idee om van dat beurse gevoel af te komen? Traplopen voelt al vervelend.
wij slapen nooit.
Misschien een tekort aan magnesium?
Lichtjes rekken, magnesium en veel water drinken.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
31-10-2020 23:10
Misschien een tekort aan magnesium?

In 1 onderbeen? Kan hoor.
wij slapen nooit.
Vervelend gevoel he? Maar het gaat weer over :)
Je hebt magnesium als olie, die je direct op de huid en de spieren kunt smeren. Magnesium wordt dan direct opgenomen.
Ik heb laatste dagen ook veel last van kuiten. Ik gebruik veel magnesium, tijgerbalsem en ik masseer ze. Helpt aardig goed. Misschien starten met magnesium en vooral zoveel mogelijk rusten.
iceteapeach schreef:
31-10-2020 23:13
In 1 onderbeen? Kan hoor.
Nee, in het algemeen. Maar blijkbaar was een bepaalde beweging de trigger om in de kramp te schieten.
Alle reacties Link kopieren
Nandina* schreef:
31-10-2020 23:12
Lichtjes rekken, magnesium en veel water drinken.

Gedaan, hielp wel wat idd. Water drinken doe ik al.

Maar echt, wat was het pijnlijk.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Nandina* schreef:
31-10-2020 23:14
Nee, in het algemeen. Maar blijkbaar was een bepaalde beweging de trigger om in de kramp te schieten.

Ik trok alleen maar mijn laars uit, stelde niks voor, nooit op die manier last ervan gehad.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je? Bij mij was het de eerste overgangsklacht met 45.

Magnesium slikken en smeren idd en veel water drinken.

Heb het zelf heel vaak en word er ook wakker van. Heb een kuit/voet massage apparaat gekocht, werkt super voor de spierpijn en stijfheid er na.

In een kramp aan je tenen trekken, wil soms wel helpen. Of op een koude vloer op je tenen gaan staan.

Sterkte, is echt vervelend x
Alle reacties Link kopieren
februari schreef:
31-10-2020 23:25
Hoe oud ben je? Bij mij was het de eerste overgangsklacht met 45.

Magnesium slikken en smeren idd en veel water drinken.

Heb het zelf heel vaak en word er ook wakker van. Heb een kuit/voet massage apparaat gekocht, werkt super voor de spierpijn en stijfheid er na.

In een kramp aan je tenen trekken, wil soms wel helpen. Of op een koude vloer op je tenen gaan staan.

Sterkte, is echt vervelend x

😁 49. Ben al enigszins bekend met overgangsklachten. Deze qua pijn, nee.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het laatst aan de onderkant van mijn rechtervoet TIJDENS het autorijden. Echt ik werd gek, het voelde of er een dolk mijn voet door de helft probeerde te boren. Ik moest gas blijven geven, reed om een provinciale 100km weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel. Realiseer me door dit topic dat het al heel lang geleden is dat ik kramp had. Maar ik heb ook vrijwel geen overgangsklachten meer.
Maar die spierpijn herken ik ook hoor.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
31-10-2020 23:57
Ik had het laatst aan de onderkant van mijn rechtervoet TIJDENS het autorijden. Echt ik werd gek, het voelde of er een dolk mijn voet door de helft probeerde te boren. Ik moest gas blijven geven, reed om een provinciale 100km weg.

Oeh, niet fijn idd.

Mijn kuit was de linkerkant, koppelingpedaal.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Bij een drogist kun je warmtespray kopen. Misschien dat dat helpt?
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
31-10-2020 23:57
Ik had het laatst aan de onderkant van mijn rechtervoet TIJDENS het autorijden. Echt ik werd gek, het voelde of er een dolk mijn voet door de helft probeerde te boren. Ik moest gas blijven geven, reed om een provinciale 100km weg.

Dat ken ik..1x gehad en toen was ik heel blij met m’n cruise control :lol:

On topic: voorzichtig rekken wil bij mij vaak wel helpen. Misschien van die compressiekousen nog een idee?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat er massaal magnesium wordt aangeraden, daar wil ik calcium aan toevoegen.
Ik heb een probleem met de calciumstofwisseling in mijn spieren en weet dat calcium dus een belangrijke stof is om spieren goed te laten werken.

Kuitkramp is bij mij een bekend fenomeen, en de napijn is vaak minstens zo vervelend.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat je te hardhandig hebt geprobeerd de kramp te beëindigen waardoor er enorme tegenkrachten op los werden gelaten. Als je niks doet gebeurt er verder niets. Je zet je voet zo ontspannen mogelijk op de grond, en probeert met zachte volharding je gewicht (mede) op dat been te zetten, waardoor hij vanzelf uit de kramp komt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je hersens moeten weer baas worden over dat been. En dat gebeurt vanzelf als je hem de opdracht geeft iets anders te doen dan wat hij nu doet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Yep, de overgang.
Het is bij mij ook een paar keer zo heftig geweest dat ik dagenlang spierpijn had van een krampaanval in mijn kuit. Alsof je met één been, en één spier, een zware training hebt gedaan ;-D
Magnesium'olie' (die spray) helpt direct als je het op je been smeert, en een paar keer per week een voetenbadje met magnesiumvlokken, of dagelijks magnesiumcitraat heeft mij ervan af geholpen
nounou
Alle reacties Link kopieren
Met je neus richting de trap gaan staan op een tree met je hielen over de trede heen en dan langzaam je hielen om en om laten zakken. Helpt heel goed.
En magnesium.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven