Gezondheid alle pijlers

Kun jij plassen als je een tampon in hebt?

18-11-2013 18:32 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee op welke pijler dit het beste past, vandaar dus deze gekozen. Het is geen serieus probleem maar wel echt iets wat ik me afvraag.

Om maar even met de deur in huis te vallen: ik kan dus niet plassen met een tampon in, al sinds ik voor het eerst ongesteld ben geworden (= 15+ jaar). Als ik het probeer dan gaat het moeizaam, langzaam en bovendien kan ik niet alles uitplassen met als gevolg dat als ik later moet niezen, hoesten, of als ik schrik ( ) ik wat urine verlies.

Ik word niet vaak ongesteld ivm doorslikken van de pil, maar elke keer als het weer eens zo ver is loop ik er tegenaan. En het is reuze irritant!

Daarnaast ben ik benieuwd of anderen dit herkennen. Ik heb namelijk wat zitten googelen en daar lees ik overal 'natuurlijk kan dat!' reacties op deze vraag. Weinig herkenbaarheid dus...

Even voor de duidelijkheid: ik weet dat je plast uit een ander gaatje (en mede daarom snap ik niet zo goed hoe dit nu eigenlijk kan). Daarnaast gebruik ik al jaren tampons, op de juiste manier. Ik voel ze niet (breng ze diep genoeg in) en gebruik de juiste maat.

Herkenbaar? Een logische verklaring? Kom maar op

Toevoeging: ik ben ook nooit zwanger geweest.
Ik kan prima plassen met tampon in.Wel touwtje naar achteren trekken inderdaad.
En je wil geen maandverband?
Interessante vraag. Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik denk niet dat het me zou lukken.
Voor mijn bevallingen wel, hierna niet meer.

Gebruik daarom ook maandverband.
quote:ondernemer schreef op 18 november 2013 @ 21:02:

Interessante vraag. Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik denk niet dat het me zou lukken.
Ik heb het ook, kan dan geen krachtige straal (!) produceren maar plas wat lafjes...
Heb ik ook last van. Met een menstruatiecup is het nog erger en was op andere fronten helaas ook geen succes.

Van een tampon wordt mijn vagina echt kurkdroog dus die gebruik ik niet.

Gebruik nu maandverband.
quote:saartje- schreef op 19 november 2013 @ 13:18:

Heb ik ook last van. Met een menstruatiecup is het nog erger en was op andere fronten helaas ook geen succes.

Van een tampon wordt mijn vagina echt kurkdroog dus die gebruik ik niet.

Gebruik nu maandverband.Ik heb precies hetzelfde als jij. Kan ook geen tampon gebruiken, jammer want maandverband vind ik ook niet veel.
Met een groot formaat tampon (die ik helaas nodig heb sinds mijn eerste bevalling) had ik eerst wat moeite om te plassen, maar tegenwoordig heb ik daar geen last meer van.
Toevallig moest ik vandaag naar de bekkenfysio en zij zei dat het bijna altijd komt omdat de tampon echt niet ver genoeg zit. Een paar zeldzame gevallen van een anatomische 'afwijking' waarbij de plasbuis te dicht bij de vagina zit, maar dan zie je ook vaak dat de anus te dicht bij de vagina zit. Hier is helaas niks aan te doen en dus is het tampon verwijderen ;)

Als je het probleem hebt als je al kinderen hebt kan je er zeer zeker met bekkenfysio iets aan doen, omdat die oorzaak een lichte verzakking is (van bijv de vaginawand).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven