Gezondheid alle pijlers

Kun jij plassen als je een tampon in hebt?

18-11-2013 18:32 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee op welke pijler dit het beste past, vandaar dus deze gekozen. Het is geen serieus probleem maar wel echt iets wat ik me afvraag.

Om maar even met de deur in huis te vallen: ik kan dus niet plassen met een tampon in, al sinds ik voor het eerst ongesteld ben geworden (= 15+ jaar). Als ik het probeer dan gaat het moeizaam, langzaam en bovendien kan ik niet alles uitplassen met als gevolg dat als ik later moet niezen, hoesten, of als ik schrik ( ) ik wat urine verlies.

Ik word niet vaak ongesteld ivm doorslikken van de pil, maar elke keer als het weer eens zo ver is loop ik er tegenaan. En het is reuze irritant!

Daarnaast ben ik benieuwd of anderen dit herkennen. Ik heb namelijk wat zitten googelen en daar lees ik overal 'natuurlijk kan dat!' reacties op deze vraag. Weinig herkenbaarheid dus...

Even voor de duidelijkheid: ik weet dat je plast uit een ander gaatje (en mede daarom snap ik niet zo goed hoe dit nu eigenlijk kan). Daarnaast gebruik ik al jaren tampons, op de juiste manier. Ik voel ze niet (breng ze diep genoeg in) en gebruik de juiste maat.

Herkenbaar? Een logische verklaring? Kom maar op

Toevoeging: ik ben ook nooit zwanger geweest.
Ik denk dat je plasbuis dicht bij je vagina zit en je met de tampon je plasbuis dichtdrukt. Ben je al eens bevallen?
Nee dus. Dan zou ik er tegen die tijd eens naar laten kijken.
Jep, ik heb hetzelfde probleem. De tampon drukt tegelijkertijd op mijn blaas (continu het gevoel naar het toilet te moeten) maar tegelijkertijd duwt het ergens op de urinebuis dus komt alles er maar druppelsgewijs uit.

Ik heb er minder last van met een kleiner formaat tampon, maar ik vloei nogal hevig dus heb meestal wel een super(plus) nodig. Ook alle mogelijke posities tampon getest, diep, niet diep, maakt niet uit...

Om deze reden gebruik ik meestal maandverband. Vroeger slikte ik de pil door, dus had ik er ook weinig last van.
Laat maar, achterhaald.
verba volant, scripta manent.
Inderdaad doorduwen, iets meer naar achter dan naar boven.
Nee, geen last van. Ook nog nooit zoiets van gehoord. Vreemd.
Ik heb het ook, heel irritant is dat. Net of de urethra door die tampon een beetje dicht wordt gedrukt of zo. Toen mijn jongste was ingedaald kon ik zelfs helemaal niet meer plassen, toen moest er een katheter aan te pas komen .
quote:betjebig, 50 seconden geleden

Inderdaad doorduwen, iets meer naar achter dan naar boven.

Nope, echt niet het probleem. Het is echt niet dat de oorzaak te vinden is in verkeerd tampongebruik van mijn kant. Echt
quote:Lady-Voldemort, 54 seconden geleden

Ik heb het ook, heel irritant is dat. Net of de urethra door die tampon een beetje dicht wordt gedrukt of zo. Toen mijn jongste was ingedaald kon ik zelfs helemaal niet meer plassen, toen moest er een katheter aan te pas komen .

Gelukkig, ik ben niet alleen!

Maar nu heb je me wel bang gemaakt voor als ik kinderen krijg.......
En om even een leuk beeld te scheppen:

Als ik dan de tampon uittrek omdat ik toch wel eens even meer dan 3 druppels eruit wil, dan zit er zo een kracht achter dat ik meestal mijn hand niet op tijd weg krijg.... Fun!

Ik had even over jouw reactie heengekeken Nephthys, maar jij dus ook.

Met een mini heb ik het ook minder dan met een super tampon overigens.
Dat laatste heb ik overigens niet wel is de tampon ook nat als ik toch een plaspoging heb gedaan. Ook dat is me een raadsel.
Ik heb ook altijd het gevoel dat ik moet plassen als ik een tampon in heb en het ding zit in de weg als dan wél wil plassen. Ik heb de kleinste tampons (pubertampons voor je 1e keer tampongebruik) geprobeerd, maar mijn vagina wordt er ook nog eens kurkdroog van. Wou zo graag van de maandverbanden af, maar wat is maandverband eigenlijk een bevrijding vergeleken met tampons. Vandaar dat ik geen tampons gebruik.
No love without lost
Geen last van en nog nooit van gehoord. Zelf vind ik het frisser om eerst de tampon eruit te halen en dan te plassen. Pies ik ook niet over t touwtje. Ik ga eens opletten de vlg x.
Vind ik ook hoor hanZie. Alleen drink ik nogal veel water en thee en vloei ik niet heel erg. Dus zo'n tampon zit dan echt maar halfvol en dat vind ik 'zonde' ofzo. En irritant!
Ik kan wel plassen met tampon in
.
Nee hoor, lukt me prima.
Ik kan wel plassen, maar ik kan geen harde stralen plassen wat ik wel kan zonder tampon in, dus het sijpelt meer zeg maar.

Ik heb altijd gedacht dat dit vrij normaal was
Doe mij maar een bakkie pleur...!
quote:hanZie schreef op 18 november 2013 @ 18:49:

Geen last van en nog nooit van gehoord. Zelf vind ik het frisser om eerst de tampon eruit te halen en dan te plassen. Pies ik ook niet over t touwtje. Ik ga eens opletten de vlg x.Ik zorg altijd wel dat ik het touwtje in een positie heb zodat ik er niet overheen plas. Best vies om daarna weer een nat touwtje in je slip te frommelen.
Doe mij maar een bakkie pleur...!
Ik kan ook plassen met een tampon in.
Ik heb er ook last van!

En ook dit:

quote:Miss-Galifianakis schreef op 18 november 2013 @ 18:43:

...... wel is de tampon ook nat als ik toch een plaspoging heb gedaan. Ook dat is me een raadsel.
Geen last van gelukkig! Maar misschien dat je een bekkenfysio kan vragen of er iets aan te doen is?

Ik haal sowieso altijd mijn tampon eerst eruit voor ik ga plassen. 1. Omdat je anders naar een nat touwtje moet vissen en 2. Voor mijn gevoel hygienischer en ik hoef gelukkig niet zo vaak te plassen dus dan is het mooi tijd.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:alcoholvrij schreef op 18 november 2013 @ 19:28:

[...]

een nat touwtje in je slip te frommelen.
Ik kan wel plassen met tampon in maar moet dan wel een beetje 'helpen'. Ik til dan met een hand mijn dij wat op zodat de boel wat wordt opengehouden. Helpt bij mij!
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven