Laag libido na antidepressiva
donderdag 26 mei 2011 om 09:04
Ik heb op het forum gezocht naar eerdere berichten over dit onderwerp, maar kon er maar eentje vinden met slechts drie reacties. Dus ik probeer het nog eens.
In november/december heb ik ca. 5 weken Clomipramine geslikt. Tijdens de opbouw van de ad ging ik in dagbehandeling en ben na drie weken weer gaan afbouwen. Als bijwerking had ik toen veel last van het verdwijnen van mijn libido. Nu vond ik dat niet zo'n probleem, want de andere bijwerkingen zorgden er toch voor dat ik geen seks wilde. Maar nu zijn we een half jaar verder en is mijn libido nog steeds erg ver te zoeken. Het is zelfs zo dat mijn vriend mij probeert te bevredigen en dat mij dat gewoon niets doet. Ik denk nooit aan seks, ik masturbeer niet meer en ik mis het ook niet. Mijn vriend daarentegen raakt erg gefrustreerd, want hij denkt dat het aan hem ligt. Ik neem geen initiatief meer, want ik heb gewoon echt geen zin. En als hij niets doet staan we zo maanden droog. We hebben er al veel gesprekken over gehad en het knaagt echt aan onze relatie. Ik vind hem super aantrekkelijk en geniet van zijn aanwezigheid, alleen lichamelijk/seksueel doet het niks met mij. Zou dit nog een gevolg kunnen zijn van de medicatie? Voorheen was ik namelijk niet te stoppen als het om seks ging. Ik herken mezelf gewoon niet meer!
In november/december heb ik ca. 5 weken Clomipramine geslikt. Tijdens de opbouw van de ad ging ik in dagbehandeling en ben na drie weken weer gaan afbouwen. Als bijwerking had ik toen veel last van het verdwijnen van mijn libido. Nu vond ik dat niet zo'n probleem, want de andere bijwerkingen zorgden er toch voor dat ik geen seks wilde. Maar nu zijn we een half jaar verder en is mijn libido nog steeds erg ver te zoeken. Het is zelfs zo dat mijn vriend mij probeert te bevredigen en dat mij dat gewoon niets doet. Ik denk nooit aan seks, ik masturbeer niet meer en ik mis het ook niet. Mijn vriend daarentegen raakt erg gefrustreerd, want hij denkt dat het aan hem ligt. Ik neem geen initiatief meer, want ik heb gewoon echt geen zin. En als hij niets doet staan we zo maanden droog. We hebben er al veel gesprekken over gehad en het knaagt echt aan onze relatie. Ik vind hem super aantrekkelijk en geniet van zijn aanwezigheid, alleen lichamelijk/seksueel doet het niks met mij. Zou dit nog een gevolg kunnen zijn van de medicatie? Voorheen was ik namelijk niet te stoppen als het om seks ging. Ik herken mezelf gewoon niet meer!
donderdag 26 mei 2011 om 09:16
Ik kan me persoonlijk haast niet voorstellen dat die korte periode slikken en nu al maandenlang niks meer gebruiken nog steeds invloed heeft.
Ik zou de oorzaak dus eerder in andere dingen zoeken, zoals je mentale state of mind (neem aan dat je niet voor niets AD bent beginnen te gebruiken en in dagbehandeling zit).
Ik zou de oorzaak dus eerder in andere dingen zoeken, zoals je mentale state of mind (neem aan dat je niet voor niets AD bent beginnen te gebruiken en in dagbehandeling zit).
donderdag 26 mei 2011 om 09:17
Ik slik al ruim 2 jaar citalopram en ik weet niet eens meer hoe het voelt om een libido te hebben. *huil*
Mijn vriend vindt het ook vreselijk en denkt dat het door hem komt.
Ik zou het wel terug willen, maar kan mij er niet toe zetten
Wat heb jij trouwens kort ad geslikt. Kan dat geen kwaad? Aangezien het vaak een poos duurt eer het werkt?
Mijn vriend vindt het ook vreselijk en denkt dat het door hem komt.
Ik zou het wel terug willen, maar kan mij er niet toe zetten
Wat heb jij trouwens kort ad geslikt. Kan dat geen kwaad? Aangezien het vaak een poos duurt eer het werkt?
Frankly my dear, I don"t give a damn
donderdag 26 mei 2011 om 09:22
Ik heb de ad destijds gekregen omdat ik op de wachtlijst stond voor de dagbehandeling (voor een specifieke fobie) en gewoon echt niet meer wist wat ik moest. De wachttijd zou nog maanden duren. Ik was dus niet depressief, gewoon heel erg angstig. Maar toen ik begonnen was met de ad kon ik ineens heel snel terecht en ben ik daar onder begeleiding van een arts meteen weer afgebouwd. Ik heb ook eigenlijk nauwelijks iets gemerkt van de ad omdat ik het niet lang genoeg geslikt heb. Ik heb er alleen maar nare bijwerkingen van gehad.
Inmiddels ben ik ontslagen van de dagbehandeling en voel ik me prima. Ik ben weer aan het werk en heb me nog nooit zo goed gevoeld als nu. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat mijn libido nog steeds weg is. Misschien moet ik de oorzaak wel in iets anders zoeken hoor, zou best kunnen. Maar het is wel opvallend dat het begonnen is door de ad.
Inmiddels ben ik ontslagen van de dagbehandeling en voel ik me prima. Ik ben weer aan het werk en heb me nog nooit zo goed gevoeld als nu. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat mijn libido nog steeds weg is. Misschien moet ik de oorzaak wel in iets anders zoeken hoor, zou best kunnen. Maar het is wel opvallend dat het begonnen is door de ad.
donderdag 26 mei 2011 om 11:43
Mijn vriend heeft ook AD geslikt en hij had toen ook een laag libido. Was wel zo dat direct toen hij hiermee stopte, het libido ook weer terug was. Echt van de ene op de andere dag! Dus ik denk ook dat je het in een andere hoek moet zoeken.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
donderdag 26 mei 2011 om 15:09
Kan het verminderen van je libido niet gewoon te maken hebben met je geestelijke gezondheid?
Ikzelf slik citalopram, al 18 jaar verschillende soorten ad, sinds ik met de anticonceptie pil ben gestopt is mijn libido super toegenomen.
Ikzelf slik citalopram, al 18 jaar verschillende soorten ad, sinds ik met de anticonceptie pil ben gestopt is mijn libido super toegenomen.
\"Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience.\"