Gezondheid alle pijlers

lage rugpijn/heup met uitstraling bovenbeen. Wat is dit?

14-03-2014 22:11 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

mijn titel zegt het al een beetje, wie herkent deze pijn en heeft enig idee wat het zou kunnen zijn? Bij mij begon 10 dagen geleden een soort bewustzijn van mijn onderrug en heup en in die tien dagen is het opgeklommen naar heuse pijn. Eerst nog onduidelijk waar het om ging, omdat ik tegelijkertijd ook last had van mijn onderbuik en lichte misselijkheid. Ik moest toen denken aan een minuscuul niersteentje oid wat zat te klieren.

Nu is de pijn echt veel sterker geworden en buikpijn afgenomen. Ik zit nu op 8 tabletten paracetamol om het weekend door te komen en maandag heb ik een afspraak bij de huisarts.

Dus: pijn in onderrug, links meer dan rechts. Pijn straalt uit naar mijn linkerheup en linkerbovenbeen. 's Nachts kan ik inmiddels niet meer slapen zonder pijnstilling en word dan telkens kreunend wakker.

Wie oh wie?
Vliegende tering!

Serieus: Ga naar je HA.

Op dit forum mag niet geraden worden naar diagnoses.
Ik ben ook niet op zoek naar diagnoses per se. Maar ben wel benieuwd welke dingen (multiple) het op lijkt. Misschien dat ik zo voor mezelf wat meer op een rijtje kan zetten als ik eenmaal bij de huisarts ben.

Assistente vandaag aan de lijn gehad en die stelde me nl. weinig gerust. Die gaf aan dat een huisarts zo weinig kan met lage rugpijn en wat uitstralingspijn. Was dan waarschijnlijk gewoon een kwestie van een geïrriteerde zenuw en dat moest overgaan met paracetamol.

Tja, ok, dus dat is het dan? Is dat wat ik maandag dan bij de huisarts kan verwachten? Ga maar weer naar huis en kom over twee weken maar terug als het niet minder is geworden? Zoiets?
Afwachten tot maandag.
Aan jullie heb ik ook niet veel
Als ik dit soort pijn heb dan speelt mijn ischias op.

Maar dat is puur persoonlijk natuurlijk.

Ik doe wat oefeningen van de fysio en ben er dan zo weer vanaf.
Huts!
Ik heb dezelfde symptomen ook vaak gehad. Bleek na bezoek aan een osteopaat dat mijn heup scheef stond. Daardoor ging ik verkeerd lopen en stond binnen no time mijn rug scheef en vast. Met enorme lage rugpijn als gevolg en uitstraling naar mijn bovenbeen. Met behandeling en daarnaast een lichamelijke oefening die ik kon uitvoeren als ik het weer voelde aankomen heb ik het onder controle gekregen. Toen ik later terug keek op de perioden waarop ik er last van had bleek het vooral een lichamelijke reactie te zijn op stress. Nu al heel lang geen last meer van gelukkig!

Het zou ook nog spit kunnen zijn trouwens.
Als je veel pijn hebt kun je aléve nemen, die helpen wel goed.

(Wel met een maagbeschermer)
odi et amo
Bij een niersteenaanval krijg je bewegingsdrang, je bent ook kotsmisselijk. Als je drinkt (ook om pijnstillers weg te spoelen) krijg je meer pijn door stuwing, daarom moet je altijd een zetpil gebruiken. Ik spreek uit ervaring, kreeg er uro sepsis door en het kostte me vorig jaar een nier dus als je vermoedt dat het om een niersteen gaat, vraag dan meteen een verwijsbrief voor een uroloog.
verba volant, scripta manent.
Ik heb wel eens eerder een koliek gehad. Of dit van een niersteen of galsteen is, is me nooit duidelijk geworden. Ik herken een echte koliek dan ook wel, maar dit is geen koliek. Daarom dacht ik dat het misschien wel om een heel klein vastzittend steentje zou kunnen gaan. Niet groot genoeg voor die heftige pijnaanvallen, maar wel genoeg om mijn pijn in mijn flanken en lichte misselijkheid te verklaren.

Mijn lichte misselijkheid is echter over en mijn flanken zijn aangevuld met uitstralingspijnen.

Kan een Ischias zonder aanleiding ontstaan? Ik heb nl. geen aanleiding kunnen ontdekken voor deze pijn. Ben niet gevallen, heb me niet gestoten, heb ook -bij mijn weten- geen scheve heup of rugafwijking. Ben 37 jaar en heb dit nooit eerder gehad, behalve kortdurende bekkenklachten ten tijde van mijn zwangerschap wat toen goed verholpen is door Mensendieck (slecht ontwikkelde bilspier en daardoor verkeerd compenseren na verkeerd sporten).
quote:gevondenvoorwerp schreef op 14 maart 2014 @ 23:05:

Ik heb dezelfde symptomen ook vaak gehad. Bleek na bezoek aan een osteopaat dat mijn heup scheef stond. Daardoor ging ik verkeerd lopen en stond binnen no time mijn rug scheef en vast. Met enorme lage rugpijn als gevolg en uitstraling naar mijn bovenbeen. Met behandeling en daarnaast een lichamelijke oefening die ik kon uitvoeren als ik het weer voelde aankomen heb ik het onder controle gekregen. Toen ik later terug keek op de perioden waarop ik er last van had bleek het vooral een lichamelijke reactie te zijn op stress. Nu al heel lang geen last meer van gelukkig!

Het zou ook nog spit kunnen zijn trouwens.alle osteopaten zeggen dat er iets scheef staat, want dat kunnen ze dan "behandelen". Het is nooit aangetoond dat een osteopathische behandeling werkt. Maar het kent wel risico's. Het zijn kwakzalvers.
@meds: ik geloof toch echt in mijn specifieke geval. De fysieke oefening die ik kreeg, daarin kon ik letterlijk voelen dat ik mijn botten als het ware recht zette. Ik zal het proberen uit te leggen. Ik lag dan op mijn rug met mijn knieën opgetrokken. De osteopaat (en als het thuis nodig was, dan mijn vriend) hield mijn knieën tegen elkaar door druk erop te geven met zijn armen/handen. Terwijl ik mijn knieën uit elkaar richting de grond moest duwen. En deze oefening precies omgekeerd. Ik met mijn knieën naar de grond waar druk op werd gezet en ik mijn knieën weer naar elkaar moest duwen. Zo spande ik dan bepaalde spieren (in mijn bekken denk ik) aan waardoor je soms een knak hoorde (en ik die voelde) en dan stond alles weer op zn plek. Het hielp echt- ik beloof het je .
Waarom bel je niet meteen de fysio?

Ik heb deze klachten ook, al jaren, maar nu tijdens mijn zwangerschap heel erg gekregen, en bij mij is het mijn si gewricht. Vooral die uitstralingspijn vond ik heel naar.
Ik herken het van het begin van mijn zwangerschappen. Zwangerschapsischias in combi met andere zwangerschapskwaaltjes. Na een paar weken weer over.

Gefeliciteerd
ik heb 2 keer diezelfde klachten gehad, bijde keren staan mijn bekken scheef.. daardoor ga je verkeerd lopen en verkeerde spieren gebruiken, zo komt die pijn ;) bij mij dan ;)

aantal afspraken bij de fysio gehad en kan weer een tijd vooruit!

maar vind het wel slecht dat die doktersassistente dat zecht.. ze hebben je nog niet eens gezien :S

succes!!
quote:gevondenvoorwerp schreef op 15 maart 2014 @ 03:25:

@meds: ik geloof toch echt in mijn specifieke geval. De fysieke oefening die ik kreeg, daarin kon ik letterlijk voelen dat ik mijn botten als het ware recht zette. Ik zal het proberen uit te leggen. Ik lag dan op mijn rug met mijn knieën opgetrokken. De osteopaat (en als het thuis nodig was, dan mijn vriend) hield mijn knieën tegen elkaar door druk erop te geven met zijn armen/handen. Terwijl ik mijn knieën uit elkaar richting de grond moest duwen. En deze oefening precies omgekeerd. Ik met mijn knieën naar de grond waar druk op werd gezet en ik mijn knieën weer naar elkaar moest duwen. Zo spande ik dan bepaalde spieren (in mijn bekken denk ik) aan waardoor je soms een knak hoorde (en ik die voelde) en dan stond alles weer op zn plek. Het hielp echt- ik beloof het je .Die knap heeft niks te maken met het verplaatsen van je wervels of botten, die knap is het ontsnappen van lucht uit je gewrichten, die zich daarna weer vrolijk vullen met lucht, waardoor je opnieuw kan knakken. Het is kwakzalverij. En bovendien kunnen door dit soort manipulaties echte beschadigingen ontstaan.
http://www.artsennet.nl/b ... e-is-geen-geneeskunde.htm
Misschien je SI gewrichten?
Ik heb ook pijn in mijn heup/ bil wat uitstraalt naar mijn onderbeen. , ook het gevoel dat er mieren in mijn onderbeen kruipen. . Bij mij is het een ischias , heel erg pijnlijk. Weinig aan te doen .ik gebruik pijnstillers en doe het rustig aan.

Ik had geen last van mijn onderbuik of misselijkheid maar verder lijken de symptomen het zelfde.
Het zou inderdaad ischias kunnen zijn, via google "oefeningen ischias" kan je goede oefeningen vinden. Anders kan je ook je email adres hier zetten, dan mail ik ze naar je

Een andere mogelijkheid is dat je SI gewricht vast zit. Die kan je losmaken met onderstaande oefeningen. Die helpen ook tegen ischias is mijn ervaring

http://www.youtube.com/watch?v=bEikXNugwC0

http://www.youtube.com/watch?v=XA__2UFGp9I

http://www.youtube.com/watch?v=X9EdLD26w4o
Hé dank je Johand.

Heb zelf regelmatig last van mijn SI gewricht.

Ik ga die oefeningen van je opslaan.

Slechts een kwestie van tijd voor het bij mij weer opspeelt.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Hallo, normaal gesproken hou ik niet zo van forums, maar omdat ik ook zo lang met lage rugpijn, pijn in mijn heup, vreselijke pijnen in mijn lies, mijn bil en de achterkant van mijn bovenbeen heb gelopen, wil ik toch graag reageren. Ik loop er al zo'n vier jaar mee. ben overal geweest, echo's gemaakt, scans gemaakt, foto's van mijn heup. Bleek dat ik een dubbel hernia heb. Bij de neuroloog geweest en de neurochirurg. Injecties bij de pijnpoli gehad, 5 keer, maar niets hielp. De neurochirurg zei mij, ik kan voor u niets betekenen. Maar de pijn die u heeft komt van uw SI gewricht. Nu ben ik bij een Chiropractor. Hij heeft mij laten zien aan de hand van een model van de rug, waar nu precies dat SI gewricht zit. Dat zat dus helemaal niet goed. Ik ben er nu een keer of zes geweest en er is een wereld voor mij open gegaan.

Ik kon haast niet meer opstaan uit mijn stoel en als ik dan stond, dacht ik, ja ik sta nu wel, maar hoe moet ik nu gaan lopen. Misschien is dit een idee om eens te opperen bij je huisarts. Ze verwijzen je niet gauw door naar een chiropractor, ze denken er ook niet aan, aan dat SI gewricht. Probeer het eens. Het is geweldig wat dat voor mij heeft gedaan. Een huisarts denkt niet aan je SI gewricht, maar ik blijf altijd net zolang
anoniem_219187 wijzigde dit bericht op 20-02-2015 12:28
Reden: Was nog niet klaar met mijn bericht
% gewijzigd
Hallo, normaal gesproken hou ik niet zo van forums, maar omdat ik ook zo lang met lage rugpijn, pijn in mijn heup, vreselijke pijnen in mijn lies, mijn bil en de achterkant van mijn bovenbeen heb gelopen, wil ik toch graag reageren. Ik loop er al zo'n vier jaar mee. ben overal geweest, echo's gemaakt, scans gemaakt, foto's van mijn heup. Bleek dat ik een dubbel hernia heb. Bij de neuroloog geweest en de neurochirurg. Injecties bij de pijnpoli gehad, 5 keer, maar niets hielp. De neurochirurg zei mij, ik kan voor u niets betekenen. Maar de pijn die u heeft komt van uw SI gewricht. Nu ben ik bij een Chiropractor. Hij heeft mij laten zien aan de hand van een model van de rug, waar nu precies dat SI gewricht zit. Dat zat dus helemaal niet goed. En hij zet dat weer helemaal zoals het hoort. Ik ben er nu een keer of zes geweest en er is een wereld voor mij open gegaan.

Ik kon haast niet meer opstaan uit mijn stoel en als ik dan stond, dacht ik, ja ik sta nu wel, maar hoe moet ik nu gaan lopen. Misschien is dit een idee om eens te opperen bij je huisarts. Ze verwijzen je niet gauw door naar een chiropractor ze denken er ook niet aan, aan dat SI gkewricht. Probeer het eens. Het is geweldig wat dat voor mij heeft gedaan. Een huisarts denkt niet aan je SI gewricht, maar ik blijf altijd net zolang zoeken totdat ik gevonden heb. Mocht je meer informatie willen, zet het dan op dit forum en ik zal je antwoord geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven