Gezondheid alle pijlers

lage rugpijn

15-12-2011 11:47 14 berichten
Hoi,

Ik weet dat jullie geen arts zijn, maar ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen.

Ik heb sinds ongeveer 2 maanden lage rugpijn, uitstralend naar mijn heupen/bovenbenen. Draaien in bed gaat moeilijk, evenals sokken en schoenen aantrekken. Het voelt als zenuwpijn. Eerder dit jaar heb ik exact hetzelfde gehad, assistent van de huisarts gebeld en toen kreeg ik te horen dat ik het 3 weken aan moest kijken, dus hoefde niet langs te komen. Het ging toen inderdaad vanzelf weg. Nu dus niet, want het duurt al 2 maanden, maar ik vraag me dus af of jullie dan inmiddels wel naar de huisarts zouden gaan.

Zitten doet ook constant pijn, sporten (crosstrainer) kan wel, maar als ik er dan af stap.....au! Staan is eigenlijk nog het fijnste.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Dank!
Lijkt mij wel zinvol om even langs de huisarts te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Tip van FLower zou ik zeker opvolgen!
Huisarts en vooral een sportfysio!

Crosstrainer even laten voor wat het is tot je fatsoenlijk advies gehad heb hoe je hier mee om moet gaan en welke oefeningen je helpen om dit te verhelpen.
Ok, dan toch maar bellen, ik ga eigenlijk nooit voor mezelf naar de huisarts. Hebben jullie ervaring? wat kan het zijn? volgens mij geen hernia, dus ik denk zelf gewoon even een spier verrekt ofzo.
Ik heb ook al lang lage rugpijn, en blijkt nu 4 ingezakte wervels.

Ik zeg niet dat jij dat hebt, maar ik heb het ook altijd genegeerd.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
als iets al 2 maanden duurt zullen het wel geen spieren zijn, naar de huisarts!
Naar de huisarts en vragen of ze een foto willen maken, ook omdat het een pijn is die je een tijd terug ook al gehad hebt.
dames, jullie hebben me overtuigd. Ik bel morgen voor een afspraak... :( Ik ben altijd iemand die denkt dat dingen vanzelf wel overgaan....
Waarom pas morgen bellen? Ik zou nu bellen en kijken of je morgen terecht kan. Anders gaat er weer een weekend overheen. Overigens heb ik alle symptomen ook zo ongeveer, maar ik ben zwanger haha!
Je kan mss beter naar de fysio gaan.

Waarom zegt de assistente eigenlijk dat je moet wachten?

Hier hebben we ook 3 van die 20 jarige mutsen zitten die denken dat ze arts zijn.

Altijd gewoon om een afspraak vragen hoor bij zoiets.
Ik moet morgen werken (onderwijs, dus kan niet even weg), dus vandaar na het weekend.

Tja, de assistente zei toen echt dat ik het 3 weken kon aankijken, dus daarom had ik nu zoiets van :"kan wel bellen, maar zal het wel weer moeten aankijken"

Aan de andere kant is het natuurlijk niet normaal dat ik als dertiger me amper kan omdraaien in bed en eigenlijk ook maar in 1 houding kan liggen en vooral met sokken en schoenen aandoen enorme pijn heb. Wordt vervolgd, ik bel dus morgen en zal dan maandagmiddag terecht kunnen hoop ik.
Ivetje: haha, nee ben niet zwanger, manlief heeft zich laten steriliseren, dus die kans is echt uiterst klein (+ ik heb nog een spiraal )
Als je de assistente belt zeg je toch gewoon dat je het nu al 2 maanden hebt aangekeken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven