Gezondheid alle pijlers

Last van blaas na seks

07-09-2013 12:43 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ongeveer 10 maanden een vriend en de eerste 7 maanden had ik nooit ergens last van. Nu heb ik sinds 3 maanden steeds last van mijn blaas na de seks. Soms krijg ik binnen een uur nadat we seks hebben gehad al last van mij blaas, ik heb dan constant het gevoel dat ik een beetje moet plassen.

Na de seks ga ik altijd meteen plassen en douchen. Ook slik ik veel vitamine-c en cranberry pillen en drink ik heel veel. Ik ben al een paar keer met mijn urine bij de dokter geweest en daaruit bleek dat het telkens geen blaasontsteking was. Ook is mijn urine een paar dagen op kweek gezet, maar daar kwam ook niks uit. De dokter heeft gezegd dat ze me hierbij niet verder kunnen helpen.

Ik heb vroeger meerdere keren een blaasonsteking gehad en het voelt nu ook niet zo erg als een blaasonsteking, maar ik heb constant het gevoel dat ik een beetje moet plassen terwijl dat niet zo is.

Toen ik de eerste keer last kreeg van mijn blaas, (ongeveer 3 maanden terug) heeft het ongeveer anderhalve maand geduurd voordat het plasgevoel wegging. Toen ben ik er 3 weken vanaf geweest en nu heb ik sinds een paar weken er weer last van.

Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

Alvast bedankt.
Schimmelinfectie?
Tja als de dokter het al niet weet ..
Wij hebben een paar patiënten die na de seks een tabletje antibiotica moeten slikken om te voorkomen dat ze een blaasontsteking krijgen.

Als dit steeds terugkomt, zou je het kunnen bespreken met je huisarts.
En plas je voor de sex ook goed uit? Soms kan een wat volle blaas ook vervelend zijn. Even plassen van te voren.
Het kan dat door de wrijving er wat irritatie is ontstaan aan de ingang van je plasbuis, dat voelt als beginnende blaasontsteking.

Vervelend maar niks aan te doen.

Iedere keer een tablet anti-biotica slikken na de seks, is natuurlijk kul als er geen sprake is van een blaasontsteking.

Ook een beginnende schimmelinfectie, of disbalans in je vagina door seks, kan het gvoel geven van beginnende blaasonsteking, door de irritatie die er dan is.

Succes, het is een lastig probleem.

Misschien kunnen jullie met glijmiddel vrijen, zodat er wat minder wrijving is. Ook als je goed nat bent zelf, kan dit schelen. Probeer maar eens.
Dmanosse.

Reinigt je blaas en is op natuurlijke basis. Te koop bij de tuinen. Succes.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Heb ik ook gehad, zooooooo herkenbaar dit! Heb er toen ook een topic over geopend zelfs als ik me goed herinner. Alles afgegoogled, nergens een fatsoenlijk antwoord gekregen. Huisarts wist het ook niet meer toen in de zoveelste kweek urine niets gevonden werd en ook een "preventieve" kuur ab niet hielp. Schimmelinfectie-kuur ook geprobeerd ( terwijl ik geen uitwendige klachten had) voor alle zekerheid. Nope.

Uiteindelijk is het vanzelf weg gegaan. Geen idee hoe of wat. Heel af en toe krijg ik wel weer eens dat zeurende gevoel, maar de acute full-blown-blaasontstekingspijn (die ik ook maar al te goed herken van wel aantoonbare ontstekingen) heb ik nooit meer terug gekregen.

Ik hoop dat het bij jou ook vanzelf zal weg gaan, moed houden en sterkte!
Knoflookpilletjes helpen hier tegen, als preventie tegen schimmels.
I believe in good
Ik heb ook, maar ik heb wel een chronisch probleem met mijn blaas. Ik heb daarnaast last van mijn bekkenbodemspieren die te aangespannen zijn. Misschien kan trainen helpen om ze te leren ontspannen? Ben je gespannen bij de seks?
Nee volgens mij ben ik niet gespannen bij seks,

ik heb in ieder geval nooit dat het pijn doet ofzo.

Maar bedankt voor alle reacties!

Hoop dat jullie tips helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven