Gezondheid alle pijlers

Laten vaccineren of niet?

30-09-2009 12:39 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen.

Ik heb veel dingen gehoord over de vaccinatie tegen H1N1, de mexicaanse griep.

Toevallig kreeg ik vandaag een brief in de bus, dat ik recht heb op een vaccinatie, omdat ik met oude mensen werk.

De vaccinatie is op vrijwillige basis.

Wat zou jij doen?

vaccinatie mex. griep, ja of nee?

Totaal aantal stemmen: 22

gelijk doen (14%)
nee, mij niet gezien (86%)
Ik ben 32 weken zwanger en zou dus ook in de risico groep behoren, maar ik laat me niet vaccineren.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Ik ben ook zwanger en mag dus ook. Zoon is ook risico groep, maar ik doe het nog niet. Zelfs mijn eigen huisarts zei dat het op dit moment echt niet nodig is, omdat het nu niet anders verloopt dan een normale griep. En wie zegt mij dat dat vaccin dat binnen een paar maanden in elkaar is gezet, geen bijwerkingen op de lange termijn heeft? Het is niet voor niets dat heel veel medicijnen langdurig getest moeten worden in Nederland. Nee ik sla nog even over.
mijn idee hetzelfde Gizz.

Daarbij, als ik het krijg terwijl ik nog zwanger ben, zie ik het dan wel. Als ik het daarna krijg zie ik het ook wel.

Vooralsnog denk ik niet dat als ik die griep krijg er dood aan ga.
Ik zou het ook niet doen.

Wat Gizz zegt inderdaad, het risico van bijwerkingen (die nog niet eens bekend zijn) lijkt mij groter dan een griep.

Krijg nu ook niet de "gewone" griepprik.
Zwangeren zijn toch al een tijd geleden uit de risico-groep gebonjourd? Hoe dan ook: tegen de tijd dat het vaccin beschikbaar is, ben ik al lang bevallen.

TO: ik weet niet wat ik zou doen. Moeilijke beslissing...
Aletta, wist ik niet eens. Kan je nagaan hoe ik ermee bezig ben.
Ik zou het wel doen als ik jou was. Stel je voor dat je het krijgt en onbedoeld 1 van die oude mensen besmet! Jij zal er waarschijnlijk als je besmet raakt niet heel veel last van hebben (gewoon een griepje), maar dat kan bij die oude mensen wel anders zijn. Dan voel je je toch knap lullig als jij iemand besmet hebt terwijl je je gewoon had kunnen laten vaccineren..
quote:chicatjoe schreef op 30 september 2009 @ 12:39:

Hallo iedereen.

Ik heb veel dingen gehoord over de vaccinatie tegen H1N1, de mexicaanse griep.

Toevallig kreeg ik vandaag een brief in de bus, dat ik recht heb op een vaccinatie, omdat ik met oude mensen werk.

De vaccinatie is op vrijwillige basis.

Wat zou jij doen?

Ik werk ook in de gezondheidszorg en twijfel ook of ik het zal doen. Enerzijds vind ik dat ik het goede voorbeeld moet geven ivm mijn leidinggevende functie, anderzijds heb ik ook nog nooit een gewone griepprik genomen.

Ik vind het lastig, ik ben zelden of nooit ziek, als ik me zou laten vaccineren zou ik dat doen om verdere besmetting naar patienten met wie ik in aanraking kom te beperken.

Groetjes,

NannieB
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 30 september 2009 @ 12:58:

Aletta, wist ik niet eens. Kan je nagaan hoe ik ermee bezig ben.

Het zal ook wel los lopen met die griep, denk ik. Ik hoop alleen dat ik hem niet net na de bevalling krijg, lijkt me voor het kindje niet zo gezond.

Het is maatschappelijk gezien vooral lastig als verzorgend personeel massaal ziek wordt, dus ik kan me voorstellen dat TO een oproep heeft gekregen. Wie moet die arme oudjes straks verzorgen als iedereen ziek op bed ligt? Voor de meerderheid zou het dus goed zijn als Chicatjoe zich laat vaccineren. Voor haarzelf blijft het toch een lastige afweging...
hoi,

Weet sinds vanochtend dat ik de mexicaanse griep heb!

Heb ook iets aan mijn schildklier dus is mijn weerstand verzwakt soms.

Ben er behoorlijk beroerd van net iets erger dan van een 'normale'griep maar het is te doen.

Hoe het zit met de risico's die je loopt als je zwanger bent weet ik niet, vind het een beetje dubbel je laten ineten en de bijwerkingen zijn niet bekend.

Kijk anders even op de site vh ministerie?
quote:rotterdam28 schreef op 30 september 2009 @ 13:01:

Ik zou het wel doen als ik jou was. Stel je voor dat je het krijgt en onbedoeld 1 van die oude mensen besmet! Jij zal er waarschijnlijk als je besmet raakt niet heel veel last van hebben (gewoon een griepje), maar dat kan bij die oude mensen wel anders zijn. Dan voel je je toch knap lullig als jij iemand besmet hebt terwijl je je gewoon had kunnen laten vaccineren..

Maar ook van een gewoon griepje kunnen die oudjes dood gaan, dus waarom dan niet ieder jaar een gewone griepprik?

Is dan toch hetzelfde?
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 30 september 2009 @ 13:04:

[...]

Maar ook van een gewoon griepje kunnen die oudjes dood gaan, dus waarom dan niet ieder jaar een gewone griepprik?

Is dan toch hetzelfde?Inderdaad. Bovendien krijgen oude mensen zelf jaarlijks al een griepprik en daar komt nog eens bij: de mexicaanse griep is minder heftig voor mensen van boven de 57 omdat zij vroeger al een variant van deze griep hebben meegekregen.
quote:AlettaJacobs schreef op 30 september 2009 @ 13:03:

[...]

Het zal ook wel los lopen met die griep, denk ik. Ik hoop alleen dat ik hem niet net na de bevalling krijg, lijkt me voor het kindje niet zo gezond.

Het is maatschappelijk gezien vooral lastig als verzorgend personeel massaal ziek wordt, dus ik kan me voorstellen dat TO een oproep heeft gekregen. Wie moet die arme oudjes straks verzorgen als iedereen ziek op bed ligt? Voor de meerderheid zou het dus goed zijn als Chicatjoe zich laat vaccineren. Voor haarzelf blijft het toch een lastige afweging...of ons als we net bevallen zijn
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 30 september 2009 @ 13:09:

[...]

of ons als we net bevallen zijn Ai, daar had ik nog niet eens aan gedacht... Daar gaat m'n kraamzorg! Nouja, dan neem ik maar een makkelijke bevalling: kan ik mezelf verzorgen
quote:AlettaJacobs schreef op 30 september 2009 @ 13:12:

[...]

Ai, daar had ik nog niet eens aan gedacht... Daar gaat m'n kraamzorg! Nouja, dan neem ik maar een makkelijke bevalling: kan ik mezelf verzorgen

ff off topic:

Mijn moeder werkt bij een kraamcentrum en die heeft mij het protocol laten weten.

Bij veel ziekmeldingen van de kraamverzorgsters krijg je maar 1,5 tot 3 uur zorg per dag, alleen verzorging van moeder en kind, dus geen huishoudelijk werk.

(bij een grote griepgolf komt mijn moeder kramen bij mij, mits ze zelf ziek is natuurlijk )
Niet ziek is neem ik aan Barbabella .

Schoonmoeder werkt bij een apotheek en daar had de apotheker het erover dat er nog veel meer virussen aankomen. Elk virus zorgt er ook weer voor dat je antistoffen aanmaakt. Ik zou me dus ook niet laten inenten.
quote:mamax schreef op 30 september 2009 @ 13:18:

Niet ziek is neem ik aan Barbabella .

Schoonmoeder werkt bij een apotheek en daar had de apotheker het erover dat er nog veel meer virussen aankomen. Elk virus zorgt er ook weer voor dat je antistoffen aanmaakt. Ik zou me dus ook niet laten inenten.sorry, die begrijp ik ff niet
Ik zou het zeker doen als ik met oude mensen of andere risico groepen zou werken.

Ik heb zelf de griep gehad en dat was geen pretje!!!!!
Jeetje, dat is echt weinig... Mijn man is gelukkig de eerste twee weken thuis, dus hij kan wel voor ons zorgen. Wat handig dat jouw moeder bij jou kan kramen!
ik ga me laten vaccineren

ik werk in de zorg, ik wil niet met ziekte uitvallen terwijl ik dat misschien met een vaccinatie had kunnen voorkomen

bovendien heb ik helemaal geen zin om ziek te worden!

ik ben absoluut niet bang voor bijwerkingen, er is al zeer veel jaar ervaring met vaccinaties en ook bij grote groepen personen

nog even toegevoegd, in het ziekenhuis waar ik werk wordt al jaren de griepprik aan alle medewerkers aangeboden
anoniem_54454 wijzigde dit bericht op 30-09-2009 13:23
Reden: toevoeging
% gewijzigd
quote:AlettaJacobs schreef op 30 september 2009 @ 13:20:

Jeetje, dat is echt weinig... Mijn man is gelukkig de eerste twee weken thuis, dus hij kan wel voor ons zorgen. Wat handig dat jouw moeder bij jou kan kramen!moet eerlijk zeggen dat ik niet sta te springen hoor, zij trouwens ook niet. Maar het is beter dan niets!
Weet je wat ik me trouwens ook afvraag.

Wie garandeerd je dat je niet de mexicaanse griep krijgt als je je laat vacineren?

Vorig jaar zaten ze er namelijk ook bij de gewone griepprik enorm naast. Ik ken niemand die niet ziek is geweest die wel de griepprik heeft gehad.
quote:AlettaJacobs schreef op 30 september 2009 @ 12:50:

Zwangeren zijn toch al een tijd geleden uit de risico-groep gebonjourd?Juist niet, zie hier.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Soms word je van de griepprik zieker dan van de griep.

Enne bijwerkingen niet voldoende getest, nee laat die prik mij maar voorbij gaan,

Las trouwens dat Ab Osterhauss aandelen heeft in het griepvaccin....dus eerst de mensen ophitsen, van owww er komt een pandemie, laten we zoveel mogelijk vaccins gaan maken.

Blijkt nu dat hij er alleen maar rijker van word....enne heb nog geen pandemie, laat staan een epidemie gezien.

Hoe bedoel je belangen verstrengeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven