Gezondheid alle pijlers

lees eventjes het verhaal..

06-05-2012 12:04 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een schuilaccount gemaakt omdat ik regelmatig actief ben op het forum tijd . Ik zie de laatste tijd heel wat smetvrees en angsttopics voorbijkomen. Zelf ben ik op deze topics ook niet op mijn mondje gevallen, maar wilde ik het toch even apart van elkaar houden.

Donderdagavond heb ik een stapavond gehad, toen heeft een vriendinnetje van me perongeluk heel hard met haar grote ring met diamantjes mij een knuffel gegeven. Deze ring drukte precies tegen mijn hoofd aan en dit deed heel erg pijn. De rest van avond heb ik hier nog last van gehad, maar omdat ik ook wat wijntjes op had en gewoon een gezellig avondje wilde hebben, heb ik hier verder niet zoveel aandacht aan besteed.

De volgende ochtend werd ik kotsmisselijk wakker en had ik een heel rare steek/hoofdpijn.

Dit is absoluut geen kater geweest of van de wijntjes, die hoofdpijn ken ik namelijk, en daarbij had ik absoluut niet veel gedronken.

Ik dacht ach, valt allemaal wel mee. Nu is het ondertussen al 3 dagen later en mijn hoofd doet nog steeds ongelooflijk pijn. Het is geen hoofdpijn, ik kan het heel lastig beschrijven maar ik voel me er gewoon niet goed door en ik voel me er ook niet echt goed onder.

Ik ben bang dat er misschien toch wat scherps in mijn hoofd is gedrukt of dat er misschien wat scherps is achtergebleven. Ik heb een topic gezien over een meisje die bang was dat er iets van glas in haar hoofd heeft gedrukt omdat ze ging slapen met een speld in haar haar met een nepdiamantje. Naar aanleiding hierdoor ben ik eigenlijk ook een beetje zorgen gaan maken. Dit heeft voornamelijk te maken met die pijn in me hoofd die gewoon niet normaal is, ik kan amper wat doen, de pijn is de gehele dag door en een paracetamol of een ibuprohen werken zelfs ook niet.

Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen, ik moet heel veel voor mijn werk afhandelen maar ik heb heel het weekend al bijna niks kunnen uitvoeren.

Wat denken jullie, ik kan even niet meer zo goed rationeel nadenken en zit gewoon een beetje in de put nu omdat ik me zo rot voel doordat ik gewoon niks kan doen en constant met die pijn loop.
H

U

I

S

A

R

T

S
Internagelaktisch
quote:maaique schreef op 06 mei 2012 @ 12:06:

H

U

I

S

A

R

T

Shaha, zo lekker subtiel als altijd
Ik denk dat het niks te maken heeft met die ring. Ik zou wel naar de huisarts gaan omdat de pijn zo hevig is. Maar iets erin gedrukt... Dat zou je echt wel merken!
Heb je een wondje op je hoofd van die ring?
Geen wondje, althans nog niet echt gezien. Heb een hele dikke bos haar dus zal strakjes als iemand thuis komt er even naar laten kijken voor de zekerheid, want ik kan zelf natuurlijk niet alles zien.
Klinkt als migraine.

Wanneer er iets scherps in je hoofd wordt gedrukt, dan bloedt je waarschijnlijk behoorlijk uit de wond. Als je niet hebt gebloed dan is er niets door je huid heen gekomen, simpel zat.

Als het voelt alsof je schedel gebroken is dan is het misschien handig om naar de HAP te gaan.
OMG...
Een hoofdwond bloedt als een rund hoor, dus ook als je een ieniemienie vlekje ziet, dan ligt je hoofdpijn waarschijnlijk niet aan de ring.
Heb je niet gewoon hoofdpijn omdat je je zo druk maakt? Blijkbaar ben je ook erg van de angst en angst voor ziekten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wel eens met Maaique hoor. Hoe open wil je een deur hebben?
Huts!
Als je erg hard met een ding op een plek op je hoofd drukt kan ik me voorstellen dat het voor je hoofd hetzelfde is als wanneer je een flinke tik op je hoofd hebt gekregen. Misschien heb je bijvoorbeeld een hersenschudding (gezien de misselijkheid).

Het is niet overdreven of smetvrezerig als je op een echte pijn reageert.

Ga naar je huisarts, of naar een weekeindearts (dat zou je ook doen als je een klap op je hoofd had gekregen en daarna enorme hoofdpijn had).
kater!
Wat zou er kunnen zijn dan? Volgens mij kun je dit vergelijken met ergens je hoofd heel hard tegenaan stoten. Zoveel hoofdpijn eraan over houden is wel apart inderdaad, maar

blijkbaar kan het. Je kunt inderdaad het beste morgen naar je huisarts gaan.
Je had gewoon onder je eigen naam kunnen posten hier. Dan krijg je dezelfde reacties als nu waarschijnlijk. Ongeacht je eigen postgedrag, zoals je zelf omschrijft 'niet op mijn mondje gevallen in dergelijke topics'.

Je weet van jezelf dat je hypochondrie hebt. Dus de relatie tussen die ring en je hoofdpijn is niet reëel. Wél kan er een relatie zijn hiermee, doordat je je zorgen maakt hierover. Maar als feit, dus dat er iets achter is gebleven, is wellicht niet logisch. Want al zóu er een stukje in je huid zitten, dan nog krijg je daar geen hoofdpijn van. Je hersenen zitten goed beschermd, daar komt geen ring doorheen.

Deze geruststellingen hebben wellicht geen nut. Een huisarts kan je misschien wel even geruststellen, maar het is harder nodig om verdere hulp te zoeken. Nu is het deze ring en hoofdpijn, straks is het weer iets anders. En dat weet je van jezelf.

Heb je werkelijk abnormale hoofdpijn, even los van die ring, dan zou je inderdaad eens naar de huisarts kunnen gaan. Sterkte.
Hoe moeilijk is het om medische hulp in te schakelen ipv hier je verhaal neer te plempen?
quote:Vl43inder schreef op 06 mei 2012 @ 12:10:

Als het voelt alsof je schedel gebroken is dan is het misschien handig om naar de HAP te gaan.

Je krijgt toch geen schedelbreuk van een knuffel waarbij je toevallig geraakt wordt met een ring?!

Aspririentje.
quote:aaaanne schreef op 06 mei 2012 @ 12:13:

Als je erg hard met een ding op een plek op je hoofd drukt kan ik me voorstellen dat het voor je hoofd hetzelfde is als wanneer je een flinke tik op je hoofd hebt gekregen. Misschien heb je bijvoorbeeld een hersenschudding (gezien de misselijkheid).

.

Dit meen je toch niet echt, hoop ik?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja ik denk ik spel het even..
Internagelaktisch
quote:_lupine_ schreef op 06 mei 2012 @ 12:14:

Wat zou er kunnen zijn dan?.

Een losgelaten diamantje wat via de bloedbaan de hersenen is binnengedrongen natuurlijk.

Waarschijnlijk een lichte hersenschudding.Ga lekker luieren op de bank, en vooral niet computeren, dat is te veel inspanning, turen op scherm.
http://www.hoofdpijn.nl/Zelftest/vragen/vraag1
http://mens-en-gezondheid ... zaken-en-behandeling.html
Ik kan me niet voorstellen dat je hoofdpijn komt door een ring die iemand tegen je aandrukt met knuffelen (zonder een wond te krijgen ook nog).

Maar je hebt pijn aan je hoofd (anders dan gewone hoofdpijn) en dat al 3 dagen. Dus zoals de rest al zegt, naar de huisarts.
quote:no___ schreef op 06 mei 2012 @ 12:15:

[...]

Je krijgt toch geen schedelbreuk van een knuffel waarbij je toevallig geraakt wordt met een ring?!

Aspririentje.Nee, lijkt mij ook niet. Maar misschien heeft TO dat gevoel wel. Als ik dat gevoel zou hebben dan zou ik denk ik wel naar de HAP gaan. Nou ja, ik ken mezelf, ik zou me dan uiteindelijk een week later naar de HAP laten sturen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven