Gezondheid alle pijlers

Lelijke en ontstoken pukkels op nare plaatsen

09-12-2009 09:56 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik vind het een beetje een raar probleem en durf er niet mee naar de dokter.

Maar ik heb allemaal lelijke pukkeltjes en ontstoken pukkels soms die zelfs pijn doen bij mijn schaamstreek en op mijn billen.

Soms zelfs zo veel dat ik het voel bij het zitten.

Ik heb al veel geprobeerd, babytalkpoeder, anit pukkel uitdrogingsspul.

Bij mijn schaamstreek heel goed scheren of juist niet. Niks helpt. Dan zijn ze bijna weg en opeens zijn ze er weer.

Wat kan ik eraan doen? Wat het zijn natuurlijk gevoelige lichaamsplaatsen dat je niet met het meest agressieve spul kan behandelen.Met anti-puistjes spul drogen ze goed uit. Maar hup er komt er zo weer 1 terug. SOms zijn ze zo ontzettend groot, dan zijn ze echt ontstoken en blijven ze soms wekenlang zitten.

Het is een nogal genant onderwerp, maar wie weet hoe dit komt of heeft dit ook weleens gehad??

Wat zou ik kunnen doen om ze weg te krijgen. Ik heb dit nog maar sinds een jaartje..
Ik heb ook chronisch last van steenpuisten, soms vaker dan anders. Ligt ook aan de kleding die ik draag en wat ik gegeten heb, merk ik.

Ben er pas mee naar de huisarts geweest, zij wil er niks aan doen omdat het toch vanzelf weer terug komt.

Er zit nu een bultje dat niet meer weg wil, was een puist, maar is nu een hard bultje geworden, echt heel lelijk. Kan ik vragen of mijn huisarts er nog eens naar kijkt?

En wie heeft de tip om toch van die stomme bulten af te komen?
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
De dermathologe heeft goede tips!
quote:Carrera schreef op 09 december 2009 @ 12:18:

Ik heb ook chronisch last van steenpuisten, soms vaker dan anders. Ligt ook aan de kleding die ik draag en wat ik gegeten heb, merk ik.

Ben er pas mee naar de huisarts geweest, zij wil er niks aan doen omdat het toch vanzelf weer terug komt.

Er zit nu een bultje dat niet meer weg wil, was een puist, maar is nu een hard bultje geworden, echt heel lelijk. Kan ik vragen of mijn huisarts er nog eens naar kijkt?

En wie heeft de tip om toch van die stomme bulten af te komen?Raar dat de huisarts er niets mee wil doen. Er zijn gewoon kuurtjes voor. Daar word niet snel naar gegrepen als andere mildere behandelingen nog niet zijn geprobeerd. Maar zou rustig nog eens gaan hoor. Je hebt er last van. (psychisch last hebben van kan ook een reden zijn). Maak haar maar gek hoor, gewoon telkens terug komen tot er een oplossing is. Ze moet je gewoon helpen.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 09 december 2009 @ 12:08:

[...]

Ze loopt er al lange tijd mee. Natuurlijk is naar een huisarts het beste. Die ziet wel wat er aan de hand is. Maar wat is er mis met een poosje zelf proberen? Die paar weekjes op dat hele jaar doen het hem dan toch ook niet? Ik begrijp haar best wel. Maar goed, naar de dokter gaan kan nooit kwaad.

En omdat ze er al zo'n tijd mee loopt wordt het tijd voor actie! Schijnbaar helpt zelf dokteren dus niet. Maar om even op je vraag antwoord te geven: zelf diagnosticeren is hier niet toegestaan op het forum. Omdat je mensen zo een hele verkeerde kant op kan sturen, en ze van de wal in sloot kan helpen.

Stel dat iemand (persoon 1) zegt: 'ik heb een moedervlek die er een beetje raar uitziet, herkent iemand dat?' En er wordt geantwoord door een ander (persoon 2): 'ik denk dat het gaat om zus en zo. Niks om je zorgen over te maken. Dat had ik namelijk ook.' Persoon 1 denkt: 'okee, het is niks ergs dus, ik laat het maar zo.' Terwijl in het ergste geval later blijkt dat persoon 1 een melanoom heeft die ten onrechte als iets onschuldigs heeft afgedaan, en nu te laat begint aan behandelingen.

Dat wil je toch niet? Vandaar dat 'verbod.'
quote:Ring1981 schreef op 09 december 2009 @ 14:42:

En omdat ze er al zo'n tijd mee loopt wordt het tijd voor actie! Schijnbaar helpt zelf dokteren dus niet. Maar om even op je vraag antwoord te geven: zelf diagnosticeren is hier niet toegestaan op het forum. Omdat je mensen zo een hele verkeerde kant op kan sturen, en ze van de wal in sloot kan helpen.

Stel dat iemand (persoon 1) zegt: 'ik heb een moedervlek die er een beetje raar uitziet, herkent iemand dat?' En er wordt geantwoord door een ander (persoon 2): 'ik denk dat het gaat om zus en zo. Niks om je zorgen over te maken. Dat had ik namelijk ook.' Persoon 1 denkt: 'okee, het is niks ergs dus, ik laat het maar zo.' Terwijl in het ergste geval later blijkt dat persoon 1 een melanoom heeft die ten onrechte als iets onschuldigs heeft afgedaan, en nu te laat begint aan behandelingen.

Dat wil je toch niet? Vandaar dat 'verbod.'Helemaal mee eens en dus zie je mij hier ook GEEN diagnose geven.
Ik heb wel een mogelijke (let op mogelijke...) diagnose neergezet. Maar bewust. Omdat deze aandoening echt iets meer is dan een pukkeltje hier en daar en dat er ook wat aan gedaan kan worden. Zo hoop ik dat topicopenster inziet dat het echt wel een serieuze aandoening kan zijn en niet enkel een paar pukkels hoeft te zijn.

Nogmaals: vanachter mijn beeldscherm kan ik niks diagnostiseren, maar ik kan haar wel aansporen om naar de dokter te gaan om het te laten behandelen. Juist omdat er wat aan te doen is en het jaar afwachten niet geholpen heeft.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:hompeltjepompeltje schreef op 09 december 2009 @ 11:37:

Ook gehad, dokter zegt... elke dag (liefst 2x daags) wassen met betadine scrub. En insmeren met een verzorgende creme (ik gebruik Vitamine D creme) Dit een aantal weken proberen.

Verder ook katoenen ondergoed dragen dat niet knelt. Als ze ook in je lies zitten, het liefst boxers. Veranderd er niets na een aantal weken, dan naar de dokter. Dan heb je een kuurtje nodig.

Oh en misschien overbodig om te zeggen maar uitknijpen is niet handig. Daarmee raakt een groter gebied 'besmet'. Mocht je wel uitknijpen of mocht er een spontaan knappen, even schoonmaken met betadine scrub.

Het zijn waarschijnlijk ontstoken haarzakjes. Het kan erg hardnekkig zijn. Ik heb er ook jaren last van gehad. Het lijkt er op dat de betadine scrub behandeling heeft geholpen. Heb er nu (even afkloppen) al een hele poos geen last meer van gehad.quote:hompeltjepompeltje schreef op 09 december 2009 @ 15:59:

[...]

Helemaal mee eens en dus zie je mij hier ook GEEN diagnose geven.

Dat doe je wel. Je zegt tegen TO dat je dat ook hebt gehad, en vervolgens vertel je hoe dat behandeld is.

Dan stel je de diagnose dat TO hetzelfde heeft als jij. En dat kun je beter niet doen, om voornoemde redenen.

Nu ik je post nog eens beter lees, jij stelt niet alleen een diagnose, maar maakt ook meteen een heel behandelplan. Vast goed bedoeld, maar niet handig.
quote:delphicat schreef op 09 december 2009 @ 16:46:

Dat doe je wel. Je zegt tegen TO dat je dat ook hebt gehad, en vervolgens vertel je hoe dat behandeld is.

Dan stel je de diagnose dat TO hetzelfde heeft als jij. En dat kun je beter niet doen, om voornoemde redenen.

Nu ik je post nog eens beter lees, jij stelt niet alleen een diagnose, maar maakt ook meteen een heel behandelplan. Vast goed bedoeld, maar niet handig.

TO schrijft letterlijk in haar OP:

Wat kan ik eraan doen?

wie weet hoe dit komt of heeft dit ook weleens gehad??

Wat zou ik kunnen doen om ze weg te krijgen.

Ik geef daar m.i. antwoord op. Ik stel GEEN diagnose en ben al helemaal niet bezig een behandelplan op te stellen. Ik vertel haar mijn ervaring en wat mij is geadviseerd en wat mij geholpen heeft. Tevens zet ik er toch echt bij dat het WAARSCHIJNLIJK om ontstoken haarzakjes gaat. Dat is toch echt wat anders dan een diagnose stellen.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 09 december 2009 @ 12:32:

[...]

Raar dat de huisarts er niets mee wil doen. Er zijn gewoon kuurtjes voor. Daar word niet snel naar gegrepen als andere mildere behandelingen nog niet zijn geprobeerd. Maar zou rustig nog eens gaan hoor. Je hebt er last van. (psychisch last hebben van kan ook een reden zijn). Maak haar maar gek hoor, gewoon telkens terug komen tot er een oplossing is. Ze moet je gewoon helpen.Huisarts zei dat de oorzaak niet bestreden kan worden, omdat het om een virus gaat dat je altijd bij je blijft dragen?
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
quote:Carrera schreef op 09 december 2009 @ 17:17:

[...]

Huisarts zei dat de oorzaak niet bestreden kan worden, omdat het om een virus gaat dat je altijd bij je blijft dragen?

Steenpuisten komen door een bacterie, staphylococcus aureus en deze kan wel bestreden worden, maar het is een hoop werk. Veel mensen zijn drager van deze bacterie in hun neus en als je steempuisten hebt, ook op je huid. Met antibiotica neuszalf, antibiotica zalf voor je lichaam of antibacteriele smeersels plus nog evt pillen kun je ervan af komen. Een heel gedoe dus...... Maar je kunt het vragen of het toch niet verstandig is, als je ze keer op keer terug krijgt.

Enne: gewoon je huisarts naar je bult laten kijken! Daar zijn ze voor!
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Dan ga ik maar weer eens met de billen bloot denk ik!

Heb trouwens een paar weken geleden een antibioticakuur geslikt, maar om een andere reden. De bulten verdwenen daardoor niet.
quote:Carrera schreef op 09 december 2009 @ 17:24:

Dan ga ik maar weer eens met de billen bloot denk ik!

Heb trouwens een paar weken geleden een antibioticakuur geslikt, maar om een andere reden. De bulten verdwenen daardoor niet.Niet alle antibiotica werken tegen alle bacterien. Je moet wel een specifieke, lange kuur tegen die betreffende bacterie slikken. En zoals ik al zei: om van die betreffende bacterie af te komen, is het nog een heel gedoe met verschillende middelen tegelijkertijd. Dit omdat ie in allerlei delen van je lichaam zit en je ook nog eens jezelf kunt herbesmetten door bv beddengoed, handdoeken enz enz.
succes bij de dokter carrera . Mocht ze je nou weer afschepen vraag dan of ze de naam van het virus of aandoening wil opschrijven. Dan kun je thuis nog eens nalezen op internet hoe het nou zit en of je dokter wel echt gelijk heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven