Gezondheid alle pijlers

Leuk sporten

01-03-2016 21:34 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Viva-ers!

Ik zit met het probleem dat ik dus dringend meer moet sporten. Ik doe nu eigenlijk niks aan beweging, en ik wil graag gezonder worden. Nu heb ik de sportschool en hardlopen geprobeerd, maar het ligt me gewoon niet. Ik kan niet sporten in een serieuze setting, dan knap ik af. Ook hou ik er niet van om er geld aan uit te geven. Dit kan waarschijnlijk wel veranderen als ik iets heb gevonden wat ik leuk vind. Ook pilates en yoga vind ik niks!

Hebben jullie tips over hoe ik op een leuke manier kan sporten?
Bootcamp?
quote:matroesjka_ schreef op 01 maart 2016 @ 21:35:

Bootcamp?Oh, die hebben ze inderdaad wel bij mij in de buurt. Ik ga eens rondkijken!
Wat precies heb je op de sportschool gedaan? Fitness, of groepslessen?
Bij de sportschool deed ik vooral fitness, met groeps buikspieroefeningen.

Verder deed ik daar af en toe mee aan pilates en yoga.
Teamsport niks voor je?

Volleybal, voetbal, tennis.
Zelfverdediging!!
Bootcamp en spinning vond ik beide wel leuk.

Je zou ook kunnen gaan wandelen en dan van die dingen zoeken. Ben even de naam kwijt.. Ben je bezig en lijkt het niet op sport.
Lijkt zumba je leuk? Afhankelijk van wie er les geeft, kan er tussen de sporters behoorlijk wat interactie en opzwepend gegil zijn.
quote:Bibi1973 schreef op 01 maart 2016 @ 21:41:

Teamsport niks voor je?

Volleybal, voetbal, tennis.Ik weet het niet. Ik voel me daar zelf niet zo prettig bij, maar dit komt misschien ook omdat ik vroeger bij de handbal ben weggepest. Verder denk ik dat ik al te oud ben om in te stappen. Zal vast onzin zijn xD
quote:Ivy_Signe schreef op 01 maart 2016 @ 21:42:

Lijkt zumba je leuk? Afhankelijk van wie er les geeft, kan er tussen de sporters behoorlijk wat interactie en opzwepend gegil zijn.zumba is dat dansen toch? Dat lijkt me inderdaad ook wel leuk. Ik ga kijken of dat bij mij in de buurt wordt gegeven
wandelen en fietsen is ook te serieus?
BodyAttack?
Bij hockeyclubs heb je vaak trimhockey voor mensen die geen wedstrijden willen spelen maar wel lekker trainen. Zijn alle niveaus gemengd en lage drempel.
Ik hou trouwens wel van dansen! (Ik zeg het er even bij, was het vergeten in de OP te zetten)
quote:Mepi schreef op 01 maart 2016 @ 21:44:

[...]

zumba is dat dansen toch? Dat lijkt me inderdaad ook wel leuk. Ik ga kijken of dat bij mij in de buurt wordt gegeven Klopt. Ter inspiratie een linkje: https://www.youtube.com/watch?v=_qwOtDcBl08
Wat vind je van gewoon wandelen? Ik ben ook een sporthater, die wél graag wil bewegen. Ook is zwemmen heel fijn, kan je lekker op je eigen tempo doen en het is beregezond!
quote:Lungs schreef op 01 maart 2016 @ 21:56:

Wat vind je van gewoon wandelen? Ik ben ook een sporthater, die wél graag wil bewegen. Ook is zwemmen heel fijn, kan je lekker op je eigen tempo doen en het is beregezond!Zwemmen vind ik heel erg leuk, maar omdat ik veel te zwaar ben, ben ik te onzeker om het nu te doen. Ik durf nog niet in badpak te lopen..
Zumba, Dancehall, Steps, Bodypump, Boksen, Kickboksen, voetballen, rugby, ballet, curling, nordic walking, handbal, zwemmen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Mepi schreef op 01 maart 2016 @ 21:42:

[...]

Ik weet het niet. Ik voel me daar zelf niet zo prettig bij, maar dit komt misschien ook omdat ik vroeger bij de handbal ben weggepest. Verder denk ik dat ik al te oud ben om in te stappen. Zal vast onzin zijn xD

Ik ben bijna 49 en ben een half jaar terug begonnen met tafeltennis. Bij de club zitten amper jonge mensen en we hebben heel veel lol. Ik speel ook competitie (laag, erg laag) maar moet nog beginnen met wedstrijden. Voor ik het weet ben ik 2 uur aan het sporten. Bij andere sporten zat ik de secondes weg te kijken, vooral bij fitness en dergelijke.

Ik denk dat andere teamsporten dit voordeel ook kunnen hebben.

Anders zwemmen ofzo
Later is nu
quote:Mepi schreef op 01 maart 2016 @ 21:58:

[...]

Zwemmen vind ik heel erg leuk, maar omdat ik veel te zwaar ben, ben ik te onzeker om het nu te doen. Ik durf nog niet in badpak te lopen..Tja, wat is belangrijker? Dat jij je nu ff niet lekker voelt in badpak of sat je aan je gezondheid werkt?
quote:Mepi schreef op 01 maart 2016 @ 21:58:

[...]

Zwemmen vind ik heel erg leuk, maar omdat ik veel te zwaar ben, ben ik te onzeker om het nu te doen. Ik durf nog niet in badpak te lopen..Sja, daar moet je je dan overheen zetten. Klinkt makkelijk, maar zo is het wel. Je bent niet de enige, meestal
Later is nu
quote:hatsetats schreef op 01 maart 2016 @ 22:00:

Zumba, Dancehall, Steps, Bodypump, Boksen, Kickboksen, voetballen, rugby, ballet, curling, nordic walking, handbal, zwemmen.ballroomdansen, powerliften, korfbal, judo, biathlon, wielrennen, hockey, tennis, ritmische gymnastiek, kogelstoten, ijswandklimmen, shorttracken, waterpolo, langlaufen
quote:sabbaticalmeds schreef op 01 maart 2016 @ 22:05:

[...]

ballroomdansen, powerliften, korfbal, judo, biathlon, wielrennen, hockey, tennis, ritmische gymnastiek, kogelstoten, ijswandklimmen, shorttracken, waterpolo, langlaufenSnelwandelen, basketbal, fierlejeppen
quote:dolfje schreef op 01 maart 2016 @ 21:42:

Bootcamp en spinning vond ik beide wel leuk.

Je zou ook kunnen gaan wandelen en dan van die dingen zoeken. Ben even de naam kwijt.. Ben je bezig en lijkt het niet op sport.

Geochasing is dat. Is idd leuk.

Zwemmen is ook redelijk vrijblijvend.

Wat ik ook kan aanraden: gewoon een aantal proeflessen volgen. Ook, of misschien juist, de lessen die je niets lijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven