Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn - 2023

08-01-2023 11:50 1160 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Denk erom: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven. En zo af en toe schrijf je dus een egocentrisch bericht, zonder te reageren op anderen hier. Dat is het leven. Soms moet je gewoon even wat kwijt omdat je vol zit en kun je niet direct reageren op een ander.

Zeg geen sorry als je al even niet bent geweest, als je niet alles hebt (bij)gelezen, als je het niet helemaal kunt bijhouden of wat dan ook. We moeten allemaal zuinig zijn met onze energie. Dit is de laatste plek waar je je daarvoor zou moeten verontschuldigen.

Extra:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
lientje69 schreef:
18-01-2023 11:39
Ik heb van mezelf al codeïne
Helpt helaas weinig
( Heb het voor de pijn, paracetamol met codeïne te versterking, tabletten zijn los, dus neem er nu extra, maar doet weinig. Vannacht maar eens 50 mg proberen dan)
Ja, zou ik gewoon doen, wat is de max binnen 24 uur?

Ik had 30 mg gekregen, maar nam 2 halve overdag en dan 30 voor de nacht, dat hielp iets.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
18-01-2023 11:48
Ja, zou ik gewoon doen, wat is de max binnen 24 uur?

Ik had 30 mg gekregen, maar nam 2 halve overdag en dan 30 voor de nacht, dat hielp iets.
Geen idee wat de max is
Ik kijk gewoon wat ik nodig heb. Binnen een bepaalde grens dan. 50 mg voor de nacht lijkt mij wel maximaal denk ik zo. Misschien zelfs al teveel
Maar je moet wat
Niet slapen knap ik ook niet echt van op. En verder mankeer ik echt weinig meer dus is wel fijn voor mijn collega's als ik er zaterdag weer ben.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ff opgezocht 30-60 mg per keer , maximaal 240 mg per dag. Dat valt mee dus.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ow, dat valt echt mee! En misschien ook al wat extra nemen vroeger in de avond.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
240 mg, best veel!

Heb t ooit gebruikt bij een ontstoken kaak, compleet van de wereld was ik: héérlijk ff geen pijn voelen.

Prf pijnblokkades krijg ik ook, LucyFee, voor in mn nek.
In begin had ik ze ook veel vaker nodig dan nu, maar zie er wel tegenop omdat ze de laatste x ff verkeerd prikten, stijfuit van angst lag ik daar.

Lisanne :hug:
Lientje :hug:
Het is me ontgaan dat je thuis bent met Corona
Alle reacties Link kopieren Quote
noglangnietjarig schreef:
18-01-2023 13:22
240 mg, best veel!

Heb t ooit gebruikt bij een ontstoken kaak, compleet van de wereld was ik: héérlijk ff geen pijn voelen.

Prf pijnblokkades krijg ik ook, LucyFee, voor in mn nek.
In begin had ik ze ook veel vaker nodig dan nu, maar zie er wel tegenop omdat ze de laatste x ff verkeerd prikten, stijfuit van angst lag ik daar.

Lisanne :hug:
Lientje :hug:
Het is me ontgaan dat je thuis bent met Corona

Met stroom of met ontstekingsremmers?

Die laatste vond ik ook niet leuk maar te doen (boven stuitje erin) maar hielpen niets.
Die met stroom wel na de heling voor paar maanden minder pijn, maar die stroomblokkades zijn echt de hel.

In mijn nek lijkt me dan helemaal geen pretje nee. Brrr..
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
LucyFee, ik denk met stroom en ontstekingsremmer of kan dat niet, de arts benoemt het nl wel (stroomstootjes)

Er staat: epiduraal/prf C(4,5,6 of 7)
Medicatie: dexamethason 7,5 mg
Alle reacties Link kopieren Quote
noglangnietjarig schreef:
18-01-2023 13:57
LucyFee, ik denk met stroom en ontstekingsremmer of kan dat niet, de arts benoemt het nl wel (stroomstootjes)

Er staat: epiduraal/prf C(4,5,6 of 7)
Medicatie: dexamethason 7,5 mg
Ik ken het niet samen eerlijk gezegd, de injecties waren toen ( 5 jaar geleden) echt anders qua behandeling dan de stroomblokkades die ik daarna tot nu krijg.

Maar mij verbaast niets meer en misschien kan nu beiden in een behandeling, zou wel fijn zijn als dat kan en werkt.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pfff ik heb echt m’n week niet. Vanmorgen na haar ochtendslaapje met dochter van de trap gevallen. Naar de huisarts, want dochter ondanks dat ze alert was een flinke blauwe bult op haar hoofd. Lijkt in orde maar voor de zekerheid vandaag en vannacht wekadvies om de 2 uur. Zelf nu de adrenaline begint te zakken toch behoorlijk pijn in m’n rug en stuitje. Maar vooral heel erg geschrokken en het wat als in m’n hoofd. Gelukkig had ikmdochter goed vast en kon haar met 2 armen nog steviger vastpakken zodat ze op mij bleef en niet zelf viel.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Och severus wat zal je geschrokken zijn! :hug: :hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Oei , wat een schrik Severus. Gelukkig kunnen die kleintjes best veel hebben maar toch. Hoop dat het met een sisser afloopt.
Ik ben tijdens mijn zwangerschap van de trap gelazerd. Man heeft daarna aan 2 kanten een leuning gemaakt, in plaats van alleen maar aan de ene kant. En dan helemaal van onder naar boven. Zodat ik hoe ik ook liep, altijd een leuning vast kon houden.
lientje69 wijzigde dit bericht op 18-01-2023 16:45
0.53% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh Severus wat een schrik! Kan me voorstellen dat je nu de bibbers hebt. En blauwe plekken :(

Mijn man maakte handvaten aan de kant waar geen trapleuning zat toen de kinderen klein waren. Hij was vooral bang zelf te vallen met een kind, maar het was wel handig.

Hopelijk werkt de pijnblokkade LuciFee. En wat een heen en weer gerijd he, met kinderen. En dan ook nog naar 2 artsen. Geen wonder dat je week er wel op zit.

Gefeliciteerd met man alvast!

Ik had een rustige dag. Ben wel bijna gevallen, doordat ik onverwachts op ijs stond. Ja, ik lette niet op. Was met iets compleets anders bezig. Zo val ik wel vaker (minstens 1x per vakantie), maar eigenlijk nooit op ijs :lol:
Verder voel ik me de hele dag een beetje blegh.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Severus dat is goed schrikken zeg :hug:

Dreamer, :hug:

Ik had stille hoop dat het hier zou gaan sneeuwen, helaas is het (nu) regen geworden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook regen. En onweer, die laatste had ik niet voorzien. Gelukkig ga ik toch nergens heen. En ben ik niet bang voor onweer
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Onweer bij jullie? Hier juist eindelijk weer een fatsoenlijke dag, zelfs nog even gewandeld met dochter. Ik ben inderdaad enorm geschrokken, maar dochter lijkt goed weg te komen. Vannacht wel om de 3 uur wekken dus ben benieuwd Hornes dat gaan doen qua inslapen daarna. Zelf begin ik nu wat blauw te worden, zal pittig worden morgen maar goed. We gaan maar rustig door.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelfs dikke hagel daarnet Severus. Gelukkig dat het erop lijkt dat dochter met de schrik vrij komt.
Hopelijk ben je morgen niet te stijf
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
lientje69 schreef:
18-01-2023 17:48
Hier ook regen. En onweer, die laatste had ik niet voorzien. Gelukkig ga ik toch nergens heen. En ben ik niet bang voor onweer
Gisteren gelezen hoe dat komt: “polar low”

https://www.noodweer.be/zorgt-een-polar ... ls-170123/
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen
Ik heb met hulp van de codeïne heerlijk geslapen
In principe mag ik vanavond uit huis, mits ik negatief test
Ga ik eind van de middag even doen dus

Severus, hoe was jouw nacht met dochter?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
lientje69 schreef:
19-01-2023 07:49
Goedemorgen
Ik heb met hulp van de codeïne heerlijk geslapen
In principe mag ik vanavond uit huis, mits ik negatief test
Ga ik eind van de middag even doen dus

Severus, hoe was jouw nacht met dochter?
Ah, dat is fijn! Ik hoop dat je negatief test.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Severus, wow dat is schrikken, hopelijk zijn jullie beiden een beetje goed de nacht doorgekomen?

Je zal wel pijn hebben vandaag.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
19-01-2023 08:55
Ah, dat is fijn! Ik hoop dat je negatief test.
Nog een dun streepje vanmorgen...grrr
Morgenochtend nogmaals testen
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ahhhh balen lientje toch nog een streep.

Dochter heeft afgelopen nacht een prima nacht grhad. Doordat we haar om de 3 uur moesten wakker maken sliep ze na 2 keer wel slecht in dus heeft ze tussen ons in geslapen. Niet heel fijn voor ons maar goed. Dochter heeft nergens last van gelukkig. Ik heb veel pijn inderdaad en wat blauwe en paarse plekken. Volgens de huisarts kon ik wel een week of 3 last hebben, ben benieuwd dus. Wel gewoon gaan werken vandaag maar dat was pittig.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop dat het bij de huisarts goed is gegaan Lisanne.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
18-01-2023 13:35
Met stroom of met ontstekingsremmers?

Die laatste vond ik ook niet leuk maar te doen (boven stuitje erin) maar hielpen niets.
Die met stroom wel na de heling voor paar maanden minder pijn, maar die stroomblokkades zijn echt de hel.

In mijn nek lijkt me dan helemaal geen pretje nee. Brrr..
Ik kreeg altijd een combinatie van PRF en medicatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Severus_Snape schreef:
19-01-2023 22:41
Ahhhh balen lientje toch nog een streep.

Dochter heeft afgelopen nacht een prima nacht grhad. Doordat we haar om de 3 uur moesten wakker maken sliep ze na 2 keer wel slecht in dus heeft ze tussen ons in geslapen. Niet heel fijn voor ons maar goed. Dochter heeft nergens last van gelukkig. Ik heb veel pijn inderdaad en wat blauwe en paarse plekken. Volgens de huisarts kon ik wel een week of 3 last hebben, ben benieuwd dus. Wel gewoon gaan werken vandaag maar dat was pittig.
Wat een schrik. Gelukkig dat dochter nergens last van heeft. Jij sterkte met je pijn van de val :hug:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven