Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn - 2023

08-01-2023 11:50 1160 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Denk erom: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven. En zo af en toe schrijf je dus een egocentrisch bericht, zonder te reageren op anderen hier. Dat is het leven. Soms moet je gewoon even wat kwijt omdat je vol zit en kun je niet direct reageren op een ander.

Zeg geen sorry als je al even niet bent geweest, als je niet alles hebt (bij)gelezen, als je het niet helemaal kunt bijhouden of wat dan ook. We moeten allemaal zuinig zijn met onze energie. Dit is de laatste plek waar je je daarvoor zou moeten verontschuldigen.

Extra:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemiddag

Ik heb de afgelopen dagen lang geslapen, maar wel gedroomd over de boeken die ik las (gisterenavond niet eens een thriller) dus niet echt uitgerust.

Ik heb al weken een zeurende pijn in m'n onderbuik, vandaar dat ik dacht dat ik vorige week ongesteld was, maar nu is het weer/nog. Kan ook komen doordat ik me niet meer goed aan FODMAP houdt.

Wat raar, Severus, dat je nu alweer bloedde. Innesteling zou te vroeg zijn zeker?

Sterkte Lientje!

Beste waslijst inderdaad, LuciFee :(
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Innesteling is zeker te vroeg. Volgens de standaard rekentools zou komende dinsdag pas ovulatie zijn. Nou ja, misschien moet alles gewoon weer even goed op gang komen.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou naast alle fibro pijn nu ook al de hele dag fikse hoofdpijn. Gaat niet echt lekker hier dus.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte Severus.
Hier vandaag overigens ook hoofdpijn. Lijkt nu wat minder te worden, net als de hoestbuien.
Met een beetje geluk ko. Ik er goed af dit keer. Heb zelfs vandaag alweer een klein achterstallig klusje gedaan in huis
Deel ervan dan in elk geval. Ik doe nog maar een beetje rustig aan voor de zekerheid.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte Severus en Lientje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte inderdaad, ik hoop dat vandaag minder hoofdpijn is voor jullie!



Ik heb een warmtekussen voor de rug en schouder en nekklachten, zeker in winter echt fijn en nodig.
Dit is mijn 2e kussen in 5 jaar, net een jaar oud...nog nooit problemen gehad met deze of de vorige kussen. Zelfde merk/model.

Ik heb nu ineens op mijn bovenarm een redelijk grote en dikke brandblaar en daarnaast nog een rode brandplek. o_o

Oppervlakkig 2e graads maar doet pijn zeg. :-?
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat klinkt als een forse brandwond LuciFee! Iets doorgebrand of zo?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je lang haar Lucifee? Brandwond door haar heen wrijven wil nog wel eens helpen tegen de pijn. Maar dat gaat wat makkelijker als het je hand of vinger is .

Hier vandaag een slechtere dag.
Weinig geslapen vannacht en nu meer hoofdpijn en wat trillerig. Heel vervelend, dacht net dat ik opknapt maar vandaag dus een mindere dag.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedenavond

Jeejte LuciFee een brandwond van je warmtekussen? Ik zag van de week dat collega's zo'n ding hebben, leek me wel handig, maar zo iets minder. Bovendien lijkt het me niet te helpen tegen kouden handen. .

Ik heb het nu echt koud koud. Brr..

Hoop dat je hoofdpijn weer wat opgeknapt is Severus

En dat het jou ook snel weer beter gaat, Lientje.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee dat is schrikken zeg.

Lientje ook balen van je hoofdpijn. Ben je verder erg ziek van de Corona?

Hoofdpijn hier is nog niet weg helaas. Bloedverlies was vandaag overdag weg, net wel weer een beetje bij het afvegen. Snap er niks van maar goed.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Dames :hug:
LucyFee, dat is schrikken :-o

Ik ga zo voor de derde dag deze week op een rij 8 km wandelen, vorige week lukte 3x 5 km ook :)
rest vd week was het helaas te nat om te wandelen.

Ben mijn fysio dus eeuwig dankbaar, om mijn knie in te tapen en dat al vanaf begin december.
Fysio denkt dat we zo wel een brace gaan omzeilen op den duur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt toch wel als een innesteling Severus?

Ik ben niet erg ziek van de Corona. Het enige waar ik echt last van heb zijn de hoestbuien, vooral in de nacht
Waardoor ik weer slecht slaap en hoofdpijn krijg.
Heel vervelend, hoop dat het snel stopt, want ik wil zaterdag toch echt weer werken.

Hier nu in huis hou ik het verder rustig, af en toe wat kleine klusjes, want anders slaap ik 's nachts helemaal niet omdat ik niet moe genoeg ben. Dus eten koken, wasje draaien, wat opruimen. Verder lees ik veel. Maar merk dat ik nu eigenlijk wel wat actiever zou willen worden. En dan zou fysiek ook best kunnen, als die hoestbuien me niet zo vreselijk dwars zaten.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte dames :hug:

Mijn afspraak is verzet naar morgenochtend, dus ik ben onverwachts de ochtend thuis. Wel zo lekker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterke iedereen. :hug:

Alcedo, lekker zo'n onverwacht rustige ochtend.

Ik heb vorige week mijn laatste fysio gehad. Helaas niks geholpen. Ik zit nu te wachten op een telefoontje van de huisarts voor een verwijzing naar een revalidatiekliniek. Zo irritant dat ik dat nog steeds spannend vindt, een gesprek met de huisarts. Alles wat ik wil vertellen spookt de hele dag door mijn hoofd, totdat eindelijk het telefoontje komt.
Lopen gaat steeds moeilijker en in afwachting van de neurologische behandeling hoop ik wat gerichte hulp te krijgen.
Once upon a time you dressed so fine
Threw the bums a dime in your prime, didn't you?
Alle reacties Link kopieren Quote
Alcedo fijn zo’n onverwacht vrije ochtend.

Lientje herkenbaar verhaal van je Corona. Goed dat je wel voldoende rust pakt maar de balans opzoekt. Balen van het hoesten en daardoor wakker liggen.

Lisanne hopelijk een fijn gesprek en een goede uitkomst.

Nlnj wat heerlijk zo’n stuk wandelen!

Lientje innesteling kan bijna niet, ben tot afgelopen dinsdag ongesteld geweest. Ik twijfel tussen vroege ovulatie en daardoor bloeding, of gewoon ontpillen.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Lisanne, helpt het als je opschrijft wat je wilt zeggen? En dat dan puntsgewijs afwerkt?
Ik neem ook vaak een briefje mee naar een arts zodat ik niets vergeet te vragen.

Severus, je weet het niet he, hoor wel eens raardere verhalen. Maar als het zo is, kom je er in jouw geval makkelijk achter zonder te testen, want dan krijg je minder pijn. :biggrin:

Ik heb het avondeten klaargemaakt en ga nu weer even lezen. Voordeel van niet naar de winkel kunnen is dat je vriezer zo lekker opruimt, ik kijk wat erin zit, kijk in mijn voorraadkast wat erbij kan en baseer daar mijn avondeten op.
Reden dat het nu al klaar staat , is dat dochter om 2 uur vertrekt naar haar avonddienst. Kan ze een prakkie mee. En hoeft ze niet te kopen daar.
En ik hoef vanavond alleen maar even op te warmen. Ook wel prettig.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lientje, ja dat doe ik altijd. Maar te vaak zijn gesprekken zo snel in een andere richting gegaan dat ik met mijn mond vol tanden zat. Ik ben niet zo assertief en denk vaak te lang na over dingen.
Frambloos scheef hier eerder over doktorsangst. Zooo herkenbaar en zooo het juiste woord!
Once upon a time you dressed so fine
Threw the bums a dime in your prime, didn't you?
Alle reacties Link kopieren Quote
1 februari een Prfblokkade met stroom en een qutenzabehandeling voor de onderrug ( pleister met capsaïcine, die doden de uiteinden van zenuwen en daardoor minder pijn tijdelijk). Precies de stroomblokkade op 5 maanden na de laatste, is best redelijk. Ik moest ze eerst steeds sneller.. Maar zo gaat het wel.

Hoopte eerder maar zat heel erg vol daar en op zich overleven we dat ook wel weer.

Heb de brandplek toch ingepakt en pijn is wel te doen, ik neem zo een tramadol en voel ik die pijn ook wat minder.

Moet strakjes wel kind heen en weer rijden naar tennis, maar een andere ouder haalt ze weer op, dus hoef niet een uur daar te gaan zitten.
lucifee2023 wijzigde dit bericht op 18-01-2023 11:34
11.00% gewijzigd
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb een slechte pijn dag, maar was en aan de late kant terwijl ik op tijd uit bed was en een planning had gemaakt... ( adhd en tijd :lol: ) eerst naar huisarts racen met jongste, dan kind naar school, racen naar pijnpoli andere woonplaats, wel dichtbij maar toch, dan naar apotheek aan de andere kant van mijn woonplaats en ben net thuis.

Dan ben ik eigenlijk wel klaar voor de week. :roll: Maar ja tennis en ik moet boodschappen halen bij pickuppoint en taart bij bakker voor manlief die morgen jarig is. En normaal bakken we zelf taart, maar nee.. nu effe niet. ;-) :roll:


Ga ik nu hier bijlezen met een bak koffie en tramadol. :-D
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
17-01-2023 18:38
Goedenavond

Jeejte LuciFee een brandwond van je warmtekussen? Ik zag van de week dat collega's zo'n ding hebben, leek me wel handig, maar zo iets minder. Bovendien lijkt het me niet te helpen tegen kouden handen. .

Ik heb het nu echt koud koud. Brr..

Hoop dat je hoofdpijn weer wat opgeknapt is Severus

En dat het jou ook snel weer beter gaat, Lientje.
Ik heb het ding uit mijn bed gehaald, durf er wel met kleding op de bank mee te zitten. Is niet doorgebrand ofzo.

Ik heb dun huidje en blijkbaar is stand 4 te hoog voor mijn huid zonder kleding. Maar moet eigenlijk niet kunnen. o_o

Ik ben nu ook een andere aan het zoeken, eentje met ander soort beveiliging, kom er nog niet uit.

Ik heb altijd een koude neus en handen maar het helpt wel, warmte kussen en wollen sloffen een thermolegging en thermoshirt onder mijn trui.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
lientje69 schreef:
18-01-2023 08:55
Ik ben niet erg ziek van de Corona. Het enige waar ik echt last van heb zijn de hoestbuien, vooral in de nacht
Waardoor ik weer slecht slaap en hoofdpijn krijg.
Heel vervelend, hoop dat het snel stopt, want ik wil zaterdag toch echt weer werken.

Je kan vragen aan de assistente of de huisarts je wat codeïne voorschrijven voor de nachten, dat helpt echt enorm. Dat hoesten is en vermoeiend en dan ook slecht slapen, dan duurt herstel extra lang. Is zo naar.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
@lisanne, hopelijk kan je alles aangeven en luisteren ze er goed naar, dat ze die verwijzing gewoon meteen maken voor je.

En wat een enden kan je wandelen, helemaal niet jaloers! Fijn zo'n fysio ook@Nlnj.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
18-01-2023 11:35
Je kan vragen aan de assistente of de huisarts je wat codeïne voorschrijven voor de nachten, dat helpt echt enorm. Dat hoesten is en vermoeiend en dan ook slecht slapen, dan duurt herstel extra lang. Is zo naar.
Ik heb van mezelf al codeïne
Helpt helaas weinig
( Heb het voor de pijn, paracetamol met codeïne te versterking, tabletten zijn los, dus neem er nu extra, maar doet weinig. Vannacht maar eens 50 mg proberen dan)
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Die koude neus en handen herken ik Lucifee.
Alvast gefeliciteerd voor man morgen.
Ik bakte vroeger ook alles zelf, laatste jaren ben ik daar vanaf gestapt. Kostte te veel tijd en energie. Tegenwoordig zowel letterlijk als figuurlijk :proud:
lientje69 wijzigde dit bericht op 18-01-2023 12:00
0.40% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Severus_Snape schreef:
15-01-2023 13:50
Innesteling is zeker te vroeg. Volgens de standaard rekentools zou komende dinsdag pas ovulatie zijn. Nou ja, misschien moet alles gewoon weer even goed op gang komen.
Kan hoor, hoop dat snel overgaat met bloeden en de hoofdpijn.
Jaja.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven