Gezondheid alle pijlers

leven met pijn: wie praat er mee?

24-04-2008 12:05 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
He hallo,

IK heb endometriose en daardoor zo goed als dagelijks pijn. Deze pijn beïnvloed mijn dagelijks gebeuren. Niet dat de pijn mijn leven beheerst (of zou moeten beheersen), maar het is er wel. Door de pijn heb ik minder energie, waardoor ik minder kan, of dingen zelfs moet laten. Tevens zit ik momenteel in de ziektewet.

Nu ben ik bezig mijn leven weer vorm te geven. Wat kan ik wel, wat kan ik niet? Waar liggen de grenzen? Hoe deel ik mijn tijd in? Hoe zorg ik dat ik niet zoveel beweeg dat mijn pijn toe neemt, maar ook niet zo weinig dat ik in een spiraal naar beneden kom?

Ik merk dat ik het best moeilijk vind soms om de balans te vinden. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier mee kampen, en die samen met mij op een constructieve wijze hier willen schrijven over het wel en wee van het aanpassen aan een leven met pijn (of vermoeidheid: ook dan moet je je leven aanpassen natuurlijk). Elkaar tips geven, harten onder riemen, soms een schop onder de kont, dat soort dingen!
Het komt en gaat Roque.. je bent lief.

IK loop bij psych, maar die zegt weinig te kunnen doen. We beginnen vandaag met een nieuwe ademhalingstechniek. Ik moet nog een afspraak maken bij de bedrijfsarts en het boek "de pijn de baas" heb ik inderdaad al uit

Gisteren het wedstrijdschema van LDs waterpolo gekregen.. dat is gewoon élke zaterdag Er ons verteld 1x per 4-6 weken en dan gelijk soort van toernooitje, dus meerdere wedstrijden. Nou moet ze vanaf oktober elke week en ook nog bijna alles in Friesland. Rijd je een uur voor een wedstrijdje van 20 minuten En sociaal leven kun je dan ook wel ergens achter in de kast gaan droppen. LE moet nl. ook nog elke zaterdag voetballen.

Oh joy.. doe je kinderen op een sport, zó leuk

Hier maakt de hulp trouwens maar om de troep heen schoon.. opruimen hebik echt geen zin in gehad!
Later is nu
Babsjuh, ik heb medicinale marihuana op voorschrift van de huisarts. Mijn anesthesist schrijft het nooit voor omdat het volgens hem geen voordelen t.o.v. andere opiaten (morfine e.d.) heeft, en neuroloog heb ik maar helemaal overgeslagen. Met een natuurgeneeskundige hoef je bij je verzekeraar denk ik niet aan te komen

Dat je het voorgeschreven krijgt, houdt niet automatisch in dat het vergoed wordt. Elke verzekeraar gaat er anders mee om; de één vergoedt nooit, de ander tot een maximum bedrag per jaar, nog een ander een eenmalige bijdrage. Dit omdat een bijdrage van de verzekeraar altijd uit coulance is, aangezien marihuana (nog) niet op de standaard geneesmiddelenlijst staat.

Mijn verzekeraar (de Friesland) wees het verzoek in eerste instantie af, omdat de medisch adviseur vond dat de werking van wiet op zenuwpijn en migraine onvoldoende bewezen was. Bezwaar was niet mogelijk, maar ik ben toch het net opgedoken en heb haar een stapel artikelen toegestuurd die het tegendeel bewezen. Daarna kreeg ik alsnog een eenmalige bijdrage van 780 euro (reminds me, ik ga toch proberen nogmaals een bijdrage in de kosten te krijgen, want juist nu ik het tijdelijk niet gebruik, bewijst het goedje zijn werking voor mij; bovendien ben ik nu een duurdere klant door alle imigran, morfine en depakine).

Succes vandaag met het advocatengebeuren. Ik hoop met je op een gunstige uitkomst!
Roque,

Op zijn zachtst gezegd heel slordig dat je helemaal geen reactie op je sollicitatie hebt gehad!

Over die huisarts: ik zou tóch proberen te veranderen, al zeggen alle andere huisartsen dat ze hun praktijk vol hebben. Aan zo'n hork van een dokter heb je natuurlijk helemaal niets. In de folder van Postbus 51 over het veranderen van huisarts staat het volgende:

"Lukt het niet om een nieuwe huisarts te vinden? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar. Deze kan u helpen bij het vinden van een nieuwe huisarts, en eventueel ook bemiddelen."

De moeite van het proberen waard, lijkt me.

Dreamer, ik maak me net als Roque nogal zorgen om je. Je lijkt eerlijk gezegd bezig jezelf over het bekende randje te duwen door de signalen van je lichaam niet serieus genoeg te nemen. Kun je voor een aantal dingen niet een praktische oplossing zoeken, zoals tijdelijk in het logeerbed slapen (of beter: Elvis daar laten slapen ), kijken of dochterlief op een andere manier op haar waterpolo kan komen (ik weet 't, sneu dat je dan niet elke keer kan komen kijken, maar wellicht heeft ze dan thuis meer aan je), niet jezelf dwingen (alleen het 'moeten'-aspect maakt het weer een belasting) hobby's op te pakken, de kookwekker erbij zetten als je uit jezelf langer de computer aan laat staan dan nodig (en dan ook de uitknop weten te vinden als de wekker gaat ), etc.

Ik denk ook dat de gemiddelde 'gewone' psych te weinig kaas gegeten heeft van mensen leren omgaan met pijn of andere beperkingen, maar dat je daarvoor beter in een revalidatiecentrum kan zijn.

Pas in elk geval goed op jezelf!
Of een klinisch psycholoog bezoeken die aan het ziekenhuis verbonden is, daarvoor hoef je niet persé naar een revalidatie e gaan . Maar verder eensch met Lieske!

En Babs, het kaarsje brandt!
Je hebt gelijk, Roque
Nou lieve mensen, de kaarsjes mogen weer uit!!

Het gesprek is achter de rug, en het is goed gegaan. Stiekem had ik, tegen beter weten in want ik kom nota bene uit die branche, gehoopt dat ze met een grote cheque binnen kwamen stappen. Gaston Starreveld d'r bij, je kent het wel

Da's dus niet gebeurd, en da's okee. Er werden goede vragen gesteld, mijn advocaat hield goed de leiding in het gesprek, en iedereen is genegen te proberen het dossier dit jaar nog af te ronden. We gaan niet wachten op een "eindsituatie", het punt waarop er niks meer verbetert maar ook niet verslechtert. Dat kan nog jaaaaaren duren namelijk en daar hebben we allemaal geen zin in, ook de tegenpartij niet.

Mijn advocaat heeft naderhand een beetje door laten schemeren welk bedrag hij verwacht, ook gevraagd bij welk bedrag we zonder meer onze handtekening zetten. En dàt is in ieder geval allemaal al veel hoger als ik in mijn nachtmerries voorbij had zien komen.

We zijn er nog niet, maar er is een heel belangrijke hobbel genomen èn het ziet er allemaal heel gunstig uit. Heerlijk!!!

Allemaal bedankt voor het meeleven!!!

En nou ben ik op, leeg, verkrampt en weet ik veel wat allemaal nog meer. Dadelijk zoon uit school halen, die mag vanmiddag naar oma en dan gaat mams lekker eventjes plat. Lekker dagdromen.

PS: Is het ethisch verantwoord je advocaat een erg lekker ding te vinden?
anoniem_72372 wijzigde dit bericht op 05-09-2009 20:50
Reden: ff de blommen in t water gezet
% gewijzigd
Iets anders
jullie zijn lief

En veel van de dingen die jullie schrijven doe ik echt al. Ik zit er momenteen gewoon door door slecht slapen, denk ik. Een echt goede logeerkamer hebben we niet en Elvis slaapt weer goed, we moeten nu allebei gewoon weer bijtanken.

'Moeten' moet ik sowieso van mezelf niet veel, maar de hobbies juist wél. Ik denk nl. bijna continue "kon ik nu maar tekenen" en als de tijd ervoor is, doe ik het raar genoeg niet. Een soort interne rem, wegens perfectionisme (resultaat is me neit goed genoeg, ofzo) Of gebrek aan inspiratie .. Heel stom in elk geval, vind ik zelf, juist omdat ik me beter voel als ik me wél met hobbies (o.a. tekenen) bezig houd. Krijg ik in elk geval het gevoel echt wat voor mezelf te kunnen doen. Dat is m'n internettijd natuurlijk ook, maar die gaat zó snel voorbij!

Dus.. heb ik mezelf voorgenomen op m'n vrije dagen in elk geval te gaan zitten om te tekenen. En dan maar een krant tekenen, die nog op tafel ligt, of wat dan ook. (en dan denk ik gelijk "wow, moeilijk")

Ik was echt niet van plan dochterlief zelf elke week naar waterpolo te brengen, maar dit rooster viel gewoon even rauw op het dak. Heb in gedachten al carpoolideeën hoor! Er zitten natuurlijk meer ouders met dit probleem.

Uiteindelijk denk ik dat ik meer last heb van m'n stress in het hoofd, die eigenlijk ongefundeerd is, dan van echte stress. Dit moet ik (weer) los gaan laten

Verder valt het me gewoon tegen dat m'n conditie (van spieren en uithoudingsvermogen) zo snel achteruit gaat, wanneer ik even niets of minder doe. Het opbouwen is zoveel zwaarder dan het op peil houden. Maar dat op peil houden, daar heb ik dan weer niet altijd zin in.

In elk geval heb ik over een half uurtje vrij (nouja, eerst psych, dan naar huis) en ga ik daar 6 dagen van genieten!

Later is nu
Goh, ik ben net toch nog gebeld door het hoofd bedrijfsvoering. Ik heb mijn enthousiasme over kunnen brengen, het was een goed gesprek, maar ze willen me niet hebben (goh, dat méén je ). er was twijfel (die was er al voor ze me spraken) en bij twijfel niet doen enzo. Ze hadden het idee dat ik te juridisch ingesteld was en te weinig bedrijfsmatig en ik heb ze niet van het tegendeel kunnen overtuigen. Helaas Pindakaas.
Jammer Roque!

Dat is toch alleen maar een fijne bijkomstigheid Babs.. dat je advocaat een lekker ding is (ik wilde maar dat mijn psych dat was, maar mèn, het zou zo Freud zelf nog kunnen zijn, incl. baardje )

Vandaag begonnen met ademhalingstherapie van Buteyko Als het goed is, worden de pijn- en andere klachten hier minder van. Zo niet, dan ben ik op den duur sowieso 9x per dag 15 minuten met ademhaling bezig, en dat is toch een vorm van mindfullnes/ontspanning. Ook goed dus

En nu VRIJ

ga lekker filmpje kijken met zoon, Harry Potter deel 1. Daarna ga ik pannenkoeken bakken
Later is nu
ben net braaf aan 't tekenen geweest.. ipv tafel afruimen..

braaaaf

~gaat tafel afruimen...~
Later is nu
Werd ik geroepen? Ik heb niet echt zin in pijn, sorry.

Roque; jammer dat je het niet geworden bent en vooral de manier waarop dat gecommuniceerd werd.

Dromende, heerlijk jezelf in de weg zittende perfectionist. Je bent bij de kern van waar ieder van ons de belangrijkste -en moeilijkste- les moet leren; realistisch zijn over en richting jezelf. Perfectionistisch zijn is jezelf naar beneden halen, want het is al heel snel niet goed genoeg. En god, wat ken ik dat pijnlijk goed. Leuk daarom ook om te lezen dat je toch weer begonnen bent met het tekenen. Hopelijk vind je de lol weer volop erin.

Babs; gefeliciteerd! En het is zeer geoorloofd om de advocaat een lekker ding te vinden. Het wordt pas ongeoorloofd als je hem de kleren van het lijf rukt enzo. Ben daar zelf gewoon heel simpel in; lekkere dingen kijken is leuk, punt. Of het nu een onbekende op de straat is, een advocaat, een arts, een vervangende fysio (wordt tijd dat de mijne weer eens op vakantie gaat!) of wie dan ook. Kijken is gratis en goed voor ons humeur.

Nee, Lies en ik zijn nog niet weg. Zoals gezegd; viva telt af tot we weg gaan. Zet trouwens wel aan tot denken, willen ze van ons af? Nou ja hoe dan ook, ze tellen met ons af. Dus inderdaad; nog 2 weken. Over 14 dagen hangen we ergens boven de oceaan.

Maandag is trouwens hartstikke goed gegaan. Veel meer aanloop dat verwacht, meer info vergaard dan verwacht etc. Goed werk geleverd dus.

Ook helemaal happy met mijn vervroegd verjaardagscadeau van mijn ouders. Kan niet om gaan met de camcorders zoals die er zijn, te zwaar en log voor me om echt mee uit de voeten te komen. Jammer de bammer, kan de cam dus niet lenen van ouders. Maar niet getreurd! Er blijken tegenwoordig een soort nieuwe te zijn. Formaatje mobiele telefoon en bijhorend gewicht. Je levert uiteraard wel wat in qua functies, maar de kwaliteit is dusdanig dat ik er heel leuk happy vakantiefilmpjes mee kan gaan maken. Ben helemaal joechei.

Weet niet meer wie het vroeg maar ik zie mezelf niet bepaald veel internetten straks. Hebben we het veel te druk voor, joh. Er zijn wel wat opties (vooral tijdens cruise vlak voor handen), maar internetten is voor thuis. Besides, wordt het niet spontaan nog stukken kouder als je hier in de kou en regen elke dag mag lezen over zon, warmte en prachtige stranden?
vandaag ga ik van alles kunnen

En dit is 'm dan.
Wow Roos, mooi ding!

Neehoor, ik lees graag over prachtige stranden en mooi weer, ook als ik in de regen zit En ik ben nieuwsgierig en wil updates... ~zoekt functie om hier filmpjes te plaatsen~

Later is nu
hoi meissies,

ik ga maar weer eens proberen of mijn mail wil blijven plakken.

Roque, wat jammer meid, dat je bent afgewezen.

Dreamer, ik ben niet zo'n trouwe schrijfster als de rest, maar wilde wel even zeggen dat ik het erg herken, met alles wat moet binnen je gezin, en dan zeker al die kinderdingen. Ben bijna blij dat mijn kids ook EDS hebben waardoor ze niet op teamsporten kunnen en dus ook geen wijdstrijden hebben op zaterdag. Het leven is al zwaar genoeg..

Ik was even buiten beeld, zo ontzettend moe na de vakantieweken van de kids. Dochterlief heeft haar eerste week er weer opzitten, zoon begint volgende week weer. Ik functioneer gewoon veel beter als de dagen structuur hebben, en die ontbrak nogal in de vakantie. Lastig hoor, het is zo gezellig om gewoon mee te doen, hup naar het zwembad op een warme dag, nog een stukje fietsen op de elek fiets voor de buuv hem weer terug komt vragen na haar vakantie. Maar dus veel te veel gedaan, te weinig geslapen. Deze week weer gewerkt, maar mijn 10 uur heb ik niet eens gehaald. Die laatste 2 uur haal ik op een ander moment weer in.

Dan voel ik me al weer schuldig, het is maar 2 uur werk. Maar ja, het is wel je netjes aankleden, optutten, naar het werk tuffen, proberen een parkeerplaats te vinden, en dan nog functioneel te zijn. Het lijkt zo makkelijk maar is het niet.

Nou ja, volgende week begint lief in zijn nieuwe baan, zijn de kinderen weer bij mij en gaan we weer netjes op tijd naar bed..

Roos, wat een prachtig dingetje heb je gekregen. Erg roze, maar dat is de buitenkant (heb een allergie voor roze opgelopen toen mijn dochter in die periode zat, van haar 6e tot haar 9e of zo).

Ga nog even lezen wat Babs met die advocaat uitspookt. Zoon is nete op de msn gearriveerd en ik kan op de pc niet zo goed multitasken (raak alles kwijt) dus nu ff naar hem toe.

Goed weekend meiden!

knuffel, Ambra
Wow Roos, hij is leuk!!! En wat past ie goed bij mijn rolstoel

(zo, nu echt de laptop weg en slapen)
zijn jullie mooi color coordinated, zo samen

Vervelend dat je juist zo moe bent van de vakantie, Ambra. Ik vaar wel bij onregelmaat. Of, bij regelmaat, die anders is dan de werk/school regelmaat van vroeg op en de hele dag vanalles gepland. Doe mij maar half 10 op en dan ergens rond de middag weer eten enzo... Na zo'n 3 weken hadden we daar aardige regelmaat inzitten
Later is nu
*zwaai* Helleeeuuuuwww!!!

Sorry, ben beetje melig

Dreamer: nog meer kans gezien om lekker te tekenen?

Dat van dat opbouwen van wat je lichamelijk kan, dat herken ik wel. Ben ik een paar dagen lekker bezig geweest, wel moe maar 't gaat, en dan gun ik mezelf een dagje nix. Helemaal nix. Dan is dat ook precies hetgeen wat ik de dagen dáárna ook kan: helemaal nix. Iedere dag even wat blijven doen. Rust roest enzo, heel frustrerend maar ik herken het wel.

Roque: Jammer joh, maar toch fijn dat ze nog even gebeld hebben met een uitleg waarom je het niet geworden bent.

Roosvrouw: leuke camera! Ben je al druk aan het oefenen er mee? Of ben je zo handig dat je dat toch wel lukt? Ik moet dat soort apparaten altijd thuis op m'n gemak uitproberen, anders wordt het niks.

Ambra: lukt het om een beetje bij te tanken na de vakantie? Als het leuk/gezellig/lekker warm is, dan is het altijd verleidelijk om net eventjes langer door te gaan of verder als je anders zou doen he. Maar iedere dag hetzelfde is ook niks.

Lieske: bedankt voor je info over medicinale marihuana. Ik ga eens bellen met mijn verzekeraar en met de huisarts overleggen. Wie weet wat er uit rolt.

Ik heb momenteel behoorlijk last van m'n armen, lijkt wel verzuurd allemaal. En m'n zweeffysio is 3, drei, three, trois weken met vakantie!! Grmbl.... Ga m'n Tens maar eens afstoffen denk ik, kijken of dat iets wil helpen. Afgezien daarvan gaat het best lekker. De gedachte dat er naar alle waarschijnlijkheid dit jaar nog een dikke streep onder het hele schadegebeuren gaat komen, doet me zoveel goed! Er zijn de afgelopen 3 jaar zo ontzettend veel dingen verkeerd, anders of misgelopen dat het water ons aan de lippen staat op financieel gebied. En het bedrag dat de advocaat verwacht (en met z'n 20 jaar ervaring in deze branche durf ik er wel op te vertrouwen dat wat hij roept ook realistisch is) is het dubbele van het bedrag waar ik zonder na te denken m'n handtekening voor wil zetten... Hoe het met mijn gezondheid verder ook gaat verlopen daarna, we zijn dan in ieder geval uit de grote zorgen die we nu hebben. We kunnen niet gek doen dan, maar wel weer eens een keer uit eten, een keer met zoon een dagje uit, de kleren waar ik uitgegroeid ben eens vervangen, misschien wel weer eens op vakantie. En in gedachten heb ik al een vakantie uitgezocht

Man gaat ook als een speer sinds donderdag. Heeft 1 clusteraanval gehad, maar dat was wrs. van de spanning van het advocatenbezoek. Hij had een webshop, die weggedaan want het ging niet meer met z'n clusters, en is nu een nieuwe webshop aan het opbouwen, aan het netwerken, hij hangt dus weer lekker de nerd uit.

En zoon? Die is van de weersomstuit haske dwars geworden Alles is te kort, te lang of te breed. Of kapot. En ast nie al kapot is wordt dat ook wel geregeld... En alles moet beargumenteerd worden. Niet door ons, nee door hem. Overal een weerwoord op, superbeleefd dus je kunt d'r niks van zeggen

Echt, ik ben zó blij dat ik af en toe de tv even op Jetix kan zetten... Anders blijft-ie praten, vragen en beargumenteren. Maar ook hij gaat als een speer dus. Twee weken op school nu achter z'n kiezen, juf al bijna om z'n vinger gewonden en met z'n verloofde is 't nog dik an.

Tja, die advocaat he Ik heb nou eenmaal een zwak voor mannen die er in een pak (zo stond ie de eerste keer bij ons op de stoep) èn in spijkerbroek en bloes gewoon goed uitzien. En ik kan niet tegen ringbaardjes, maar op zijn hoofd past het gewoon

Nou moet ik ook wel zeggen dat iedereen wel gunstig af zou steken tegen het slechtzittende pak, slechte kapsel, foute bril en gele tanden van de advocaat van de tegenpartij

Overigens heb ik dit niet aan man verteld... Niet omdat die er niet tegen zou kunnen, die vindt dat alleen maar grappig. Nee, ik heb het niet verteld omdat man dan niet meer voor me met de advocaat wil bellen. Dan krijg ik vast te horen steeds:"Bel 'm zelf maar joh, je vind 'm toch zo'n lekker ding? Dan moet je de kans om even met 'm te kunnen bellen niet laten lopen!!" en dat alles vergezeld van een typische verziekelingen-grijns... Nee, dit hou ik lekker voor mezelf, ga m'n eigen glazen toch niet ingooien?
Iets anders
Ja, ik heb getekend.. ben lang niet tevreden met het resultaat, maar heb heerlijk getekend

en ik heb níet rustig aan gedaan, want de familie hoofdluis vond het tijd om onze residentie weer met een bezoek te vereren. Onze hoofden eigenlijk meer Dus.. vanmorgen om 9 uur bij de drogist voor allerhande agressief spul tegen die kriebelbeesten. Blegh. En .. alle bedden verschoond, autostoelen bespoten, knuffels in de vriezer, kussentjes in plastic zakken (bespoten) buiten.. enz. Ik háát dat! Maar het maakt wel even lekker schoon

Gaaaaap

Neejoh, van die advocaat lekker voor jezelf houden. Man hoeft niet alles te weten. Lekker, zo'n joch ook

En heeeerlijk dat jullie dan weer even uit de financiele zorgen zijn! Dat moet al wat pijn verhelpen. Niet dat je dan genezen bent, maar stress maakt e.e.a. wel een stuk erger. Zéker stress om geld, want je hebt het zo nodig. EN je hebt het zo nodig om af en toe even de boel de boel te kunnen laten voor idd een etentje ofzo. Heerlijk dus!
Later is nu
Vandaag bij de arbo-arts geweest. Die vindt het vervelend voor me, dat ik nog (weer) zo'n pijn heb, maarja, hij heeft een adviserende rol, dus wat moet hij ermee.. Hij geeft nu wel als advies dat ik pas per 1 oktober weer volledig hoef te werken en niet deze week al. Ook dringt hij aan op duidelijkheid op m'n werk en toekomstperspectieven. Vind ik wel eng, want wat als er sowieso geen perspectieven op m'n huidige plek zijn?

Daarna naar de fysio, was de laatste keer Inmiddels ben ik zelf erg bezig met ontspanningsoefeningen en me verder in Reiki te verdiepen. Ik heb precies een jaar geleden Reiki 1 gedaan en dacht nooit behoefte te hebben aan deel 2... tot zo'n 2 weken terug, ineens. Maarja.. cursusgeld is even boven budget, denk ik. Reiki is ook een manier van leven, in de zin dat je elke dag opnieuw probeert je geen zorgen te maken, je niet boos te maken, met respect voor jezelf en je omgeving leeft. Ontspannen en in balans dus... Een lange weg te gaan hierin, maar aangezien het toch duidelijk is dat ik het zelf moet doen, moet ik maar ergens beginnen. Met dit mooie weer en de paar dagen vrij gaat e.e.a. wel een stuk makkelijker! Ik denk dat ik dat even niet moet vergeten.

Al met al voel ik me nu heerlijk, heb wel pijn in schouder en hand, maar kan er goed mee omgaan, gelukkig.

Toedels

Later is nu
Hij past ook erg goed bij mijn stoel, Lieske. Jammer de bammer.

Ambra, welkom terug in de ritmedagen. Hoop dat je er snel weer profijt van hebt.

Balen dat je zo'n last hebt, Babs. Waar gaat de reis naar toe als het aan jou ligt?

Dromende, aan mij heb je geen fl*kker want ik ben een gevalletje 'kan mijn energie niet altijd controleren' maar voor mij kan -en staat- reiki los staan van een bepaalde manier in het leven staan omdat je aan reiki doet. Is 2 zo duur? Hoor er vaker mensen over 'klagen', voor mij is dat toch altijd weer wat vreemd geluid. Waarom zoiets toch weer zo duur moet zijn? Maja, das makkelijk gezegd als je zelf 1 op een betaalbare manier hebt gedaan en anderen verder hebt zien gaan op diezelfde weg.

Lies, wij gaan duidelijk warm genoeg weer krijgen. Moet je voor de gein dit eens checken; voorspelling weer WDW eerste paar dagen vakantie Schrik overigens niet van de 'bewolking en regenwaarschuwing'. Die geven ze altijd voor deze regio deze tijd. Houdt meestal in dat het een uurtje bewolkt is, en elke middag minuut of 20 regent.

Om de dames een idee te geven; realfeel temperatuur -oftewel; hoe voelt het aan in de zon- van 102F is zo'n 39 graden celcius. Echte temperatuur van 30 graden, komt U maar op!

Inmiddels hebben we de cruisepapieren binnen. Had zelf even een halve hartverzakking toen ik Lieske nergens op vermeld zag worden, maar die blijkt eigen pakketje te hebben gehad. Begin er enorm zin in te krijgen, alhoewel ik nauwelijks kan bevatten hoe druk ik het tot die tijd nog heb. Is ergens iets niet helemaal goed gegaan, nog even en dan ga ik denken dat ik onmisbaar ben. (as if!)
Oooh, lekker, die vakantie komt zoveel dichterbij! Leuk leuk leuk! En nee, niet bezorgd maken over bewolking. Ook met bewolking verbrand je gewoon, geeft niets dus En die regen is een buitje van 5 minuten, wel ijskoud, en dan is het weer stralend. Maar hee, dat is wat ik van oktober t/m april meemaakte in slechts een beperkt deel van dat gebied

Reiki staat idd los van je manier van leven, maar .. eh.. die manier van leven gaat wel over omgaan met stress enzo.. en daar heb ik dus mee te maken. Mijn stress, die vaker intern is, dan dat ie er daadwerkelijk is, verergert mijn klachten. Reiki 2 is 500 euro. En dat heb ik gewoon nu niet over. Ws moeten we een nieuw bed, wegens de apneu van Elvis. Maar buiten dat, is het gewoon een hoop geld.

Kan vanavond niet slapen.. grr.. ben er na 1,5 uur draaieritis maar uitgegaan voor beker warme melk. Nu liggen m'n oogleden op m'n kin, dus volgens mij gaat het lukken

truste!
Later is nu
Wow, das inderdaad een stuk heftiger dan de bedragen die ik in mijn omgeving voorbij heb zien komen. Logisch dat je dat even te vindt. Hoe zit dat met bed en apneu? Maakt dat nog verschil dan? Ik maar denken dat je voor de ingrijpendere gevallen dan zo 'hupsa' over mag op zo'n druk masker tijdens de nacht.

Nog lekker geslapen? Weet niet of je er wat aan hebt, maar in de periode dat ik weer slechter sliep, keek ik nog wel eens tv in bed. Ben dat ook gaan doen voor mijn rustmomenten. Langzaam maar zeker gebeurde het me wel eens dat ik daarbij in slaap viel, vaker in een bepaalde houding. Dat ben ik gaan conditioneren, zeg maar. Gevolg; zodra ik nu op mijn rechterzij met tv aan ga liggen, dan ben ik gegarandeerd binnen no time slapend. Net de hond van Pavlov, maar dan in bed met een tv.

Buitjes ijskoud in car. gebied? OK, houden we rekening mee! In Florida vind ik het niet zo erg, qua mezelf dan. Ze zijn toch maar kort en vaak gewoonweg warm. Wat jammer dat in zo'n hoosbuitje stoel doorweekt is, dus er gaat gewoon een extra set bekleding mee.

Cay; waar hang je uit?
nah.. ijskoud.. vergeleken de rest van de temperatuur, zeg maar. Maarja, ik zat er in de winter!! (en de koudste winter die ze in lange tijd gehad hadden.. just my luck.. zelfs in Portugal was het weer ietsje slechter, tijdelijk.. maar nog steeds erg mooi, natuurlijk)

Nee, dat masker is juist het probleem! Die heeft ie al, maar hij kan er totaal niet mee slapen. Nu dus allerlei hulpmiddelen om op z'n zij te blijven liggen (tot en met een geleend kussen, waardoor IK me dus ook niet meer om kan draaien en dan hebben we nog een groot bed ) en vannacht weer een onderzoek om te zien of hij écht geen apneu heeft op z'n zij. Kijk, IK zeg wel van niet, maarja, ik ben (meestal) niet de hele nacht wakker.

Ik heb nog redelijk geslapen, te kort natuurlijk en hele dag koppijn. Had ik niet op gerekend, na een weekje vrij, maar het is niet anders. Kinderen ook nog vrij van school..

Nu even puinruimen, nog wat dingetjes doen, Milo uitlaten en maar op tijd naar bed. Over 2 dagen alweer weekend
Later is nu
En dan is het nu dus weekend.

Gisteren met psych besloten dat therapie (bij hem) geen zin en dus laatste keer geweest. Hij noemt mijn probleem dat ik lui ben, en dingen niet af maak en weet ik wat niet. Is vast cynisch, in de hoop dat ik er op reageer en verander, maar ik kan niets met die man. Elke keer de vraag "waar wil je vandaag aan werken" en sja.. IK weet dat niet zo. En hij, ja, hij weet genoeg, maar dat is zinloos, als hij het aandraagt .. daar blijf ik dan weer lui en afhankelijk bij Had ik ook nog niets met die ademtherapie gedaan, want daar moet ik zo echt voor gaan zitten met een klokje erbij.. en dat terwijl ik juist bezig was met iets van meditatief ademen, icm Reiki (waar ik hem dan weer niets over verteld heb) Nou, dat bevestigde alleen maar dat ik vanalles wilde en niets deed. .. Ja.. dus??

Niets dus. Tijd verknoeien, wat mij betreft.

En toen nog een evaluatie. Normaal krijg je papier mee, nee, hij stelde de vragen, moest ik aan hem antwoorden. Nou, dat evalueert even niet zo makkelijk, vond ik.

Deze week helaas ook voor het laatst fysio.. was door m'n aantal keren heen. Dus ben ineens hulpverlener vrij.. en dat nadat ik afgelopen weken wel eens 3 afspraken in 1 week had!

Heb ook wel vertrouwen nu dat ik met Reiki en op tijd rust nemen ver ga komen. Raar genoeg gisteren ineens veel pijn aan m'n bovenarmen en schouders, alsof ik veel en zwaar getild had, ofzo. Is nu weer redelijk minder.

net ouders te eten gehad. Mn moeder heeft d'r pols gebroken en heeft echt veel pijn. Maar geen pijnstiller willen he.. neuh.. dat komt straks wel. Eigenwijs!

Dus

dat was ik weer

Lieke en Roos, jullie komen je nog wel afmelden hier he?

Later is nu
dreamer, lees nu net dat je een ongewenste familie op bezoek had. Is het goed afgelopen? Ik vond het een ramp, wat een werk om die beesten je deur weer uit te krijgen. Het is hier inmiddels anderhalf jaar geleden voor het laatst, ik klop het af hoor, want mijn kids wonen inmiddels in twee huizen, dat is twee keer werk!

Die apneu is ook wat he, was laatst bij iemand die de maskers nog aan het uitproberen was. Hij trekt alles los 's nachts.

Weet jij of er ergens een gezellige apneu groep zit, dus geen zeurders, op internet of zo. Hij kent niemand en is maar aan het tobben ermee.

Hij zoekt geen mensen die zeuren over de kleur van het masker maar echt elkaar wat helpen en tips hebben enzo.

Hij is rond de 50 jaar volgens mij (pas 1 keer ontmoet dus weet het niet precies)

Ik heb weer eens wat hoor. Ben mijn rolstoelkussen kwijt. Nou ja, kwijt.. het is een beetje onbereikbaar. Het ligt bij mijn lievelingszanger thuis. Ahum. Hadden we geregeld dat we het vandaag op konden halen, was er niemand thuis. En ik heb het er echt niet expres laten liggen hoor, zodat ik nog eens terug kon..

Vorige week hebben lief en ik bij de zanger 2 dagen koffie en thee geschonken voor het publiek. Hij heeft thuis een kleine zaal, en daar waren try-outs. En daar ligt mijn kussen nu. En ja, zanger en echtgenote onbereikbaar. Zucht.

Al jaren verstokt fan, en nu gelukkig trouwens ook verkering met een fan. Ons huis komt straks vol te hangen, want lief is de vaste fotograaf.

Ga mijn meisje in bed duwen. Dan kan ik er zelf ook in..

dag dag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven