Gezondheid alle pijlers

Lever adenoom

15-02-2018 13:04 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Loah allemaal,

Aanstaande dinsdag wordt ik verlost van een lever adenoom ( goedaardig ) .
Dit gebeurt via een laparoscopische ingreep.

Nu lees ik gelukkig allemaal positieve ervaringen maar toch maak ik me heel erg veel zorgen.
ben van nature al een enorme doemdenker/paniekzaaier en heb ik hypochondrie. Dit maakt t allemaal natuurlijk niet makkelijker om de controle los te laten en vertrouwen te hebben in de chirurg en artsen. Maak mezelf helemaal gek met alles maar dan ook alles wat er wel niet mis kan gaan. Hoe kan ik nou wat meer ontspannen worden want het neemt serieus mn hele dag in beslag al weken lang.....
Alstublieft geen boze reacties want kan er echt niks aan doen

groejtes v
Bespreek het in ieder geval met de chirurg. En wees niet boos op jezelf, je kunt er niet zoveel aan doen op dit moment. Is er iemand die je mee kunt nemen naar de operatie om je een beetje af te leiden voordat je onder zeil gaat?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ja mijn vriend gaat mee en die zegt ook meis doe t nou gewoon dan ben je ervanaf. je bent verder van huis als dat ding door groeit of knapt. Hij is wat nuchterder. Soms word ik daar beetje nijdig van en denk ik dat ie t onderschat maar aan de andere kant heb ik er ook niets aan als hij ook gaat panikeren
Ik versta je zeer goed dat je onrustig bent, is allemaal nieuw voor je. Trek je op aan het nieuws dat je adenoom goedaardig is. Heb vertrouwen in de dokters, ze zullen goed voor je zorgen en alles kom goed. Nadien een beetje last van pijn en ongemakken maar dat is allemaal normaal.
Vooraf melden aan de verpleegkundigen dat je schrik hebt en zeer nerveus bent, ze gaan je dan extra in het oog houden. Probeer die dag iemand bij jou te hebben die je goed kent en je wat kan geruststellen. Niet mee inzitten, warme knuffel🌷🌹
lief vlaamsdametje! het komt goed het komt goed het komt goed. moet het duizenden malen herhalen . algehele narcose nooit meegemaakt. Tis angst voor het onbekende. Wil iig wel wakker worden uit de narcose zo erg is het met mn angst.
Het komt natuurlijk goed, iedereen heeft schrik van die narcose. Maar voor je het wel en goed beseft ben je terug wakker en is het voorbij...een prikje vooraf zal je voelen om je die narcose toe te dienen, maar dan slaap je en voel en weet je van niets.
Probeer nog wat leuke dingen te doen met je vriend en dinsdag zal ik duimen voor je. Geloof in jezelf en de anderen. Alles komt in orde!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven