Gezondheid alle pijlers

Lexapro en alcohol?

17-06-2012 16:11 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Slik sinds 1,5 maand lexapro tegen depressie en angsten. Nu weet ik dat het je reactievermogen kan beinvloeden, dus dat ik daar in ieder geval mee op moet passen. Sindsdien heb ik ook nog geen alcohol gedronken omdat ik eigenlijk dacht dat dit ook niet echt een goede combinatie was. De bijsluiter heb ik bij mijn laatste levering (omdat dit een aparte bestelling was) er niet bijgekregen. Nu vraag ik me toch af, is er iemand die nog meer lexapro slikt en ervaring heeft met alcohol? Als het goed is moet ik het medicijn zo'n 9 maanden slikken, ben nou niet zo'n zatlap maar een wijntje of biertje op zijn tijd vind ik heerlijk! Zal volgende week de psychiater eens bellen voor advies. Maar, vanavond is hier feestje ivm voetbal (feestje moeten we natuurlijk nog zien ) en eigenlijk zou ik wel weer eens een lekker wijntje willen!

Dus ben benieuwd of er hier mensen zijn met lexapro en ervaring met alcohol?
Kan je de bijsluiter niet vinden op Google?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 juni 2012 @ 16:13:

Kan je de bijsluiter niet vinden op Google?

Ben ik aan het proberen, maar krijg niet de officieel heb ik het idee...

kom wel allerlei gruwelverhalen tegen van lexapro icm alcohol, zoals gewoonlijk...
http://www.consumed.nl/medicijnen/6324/Lexapro%C2%AE
Gewoon googelen op bijsluiter Lexapro. Eerste hit. Alcohol bij voorkeur niet combineren.
Ja, bij voorkeur dus niet combineren... hmm, dus dat word 9 maanden niet drinken? Ben heel benieuwd of er meer mensen zijn die lexapro gebruiken icm alcohol en hun ervaring!

zou het jammer vinden als ik 9 maanden niet mag drinken, zeker omdat ik ook nog 3 weken op vakantie ga..
Een enkel wijntje of biertje is echt geen probleem. Houd er alleen rekening mee dat het de effecten wat betreft reactievermogen van elkaar wel versterkt. Probeer het dus eerst maar eens met één glas.

En zorg er dus voor dat je niet hoeft te rijden!
Ik slik ook Lexapro en drink daar wel alcohol bij. Ik heb het gevoel dat ik eerder aangeschoten ben, maar verder merk ik geen verschil. Heb er ook weleens op gegoogeld en daar kwam uit dat aangenomen wordt dat het geen goede combinatie is, maar bewijzen bestaan er niet echt voor.
Oké, nou dat stelt me toch wel gerust. Hoef me zeker niet te bezatten maar gewoon 1 of 2 drankjes vind ik heerlijk :-)!

Was bang voor erge bijwerkingen oid, maar waarschijnlijk zal het dus gewon het reactievermogen alleen nog maar verminderen.
Hoe goed kan je normaal tegen alcohol? Als je niet al aangeschoten bent van drie wijntjes, kan je in combinatie met je medicijn best incidenteel een wijntje drinken. Het heeft alleen nog zwaardere invloed op je reactievermogen, misschien blokkeert alcohol de werking van het medicijn of is het lichamelijk slecht, als het medicijn ook door je lever wordt afgebroken, of voor je maagwand.
Nee, je hoeft niet bang te zijn voor enge bijwerkingen. Neem vanavond gewoon lekker een drankje bij de voetbal, zorg ervoor dat je maag gevuld is. Zolang je echt maat weet te houden, gaat het gewoon goed, lijkt me.
quote:Redhair schreef op 17 juni 2012 @ 16:22:

Nee, je hoeft niet bang te zijn voor enge bijwerkingen. Neem vanavond gewoon lekker een drankje bij de voetbal, zorg ervoor dat je maag gevuld is. Zolang je echt maat weet te houden, gaat het gewoon goed, lijkt me.Top! Inderdaad, normaal gesproken kan ik ook redelijk goed tegen alcohol en ben ik van drie wijntjes nog lang niet aangeschoten. Dus ik neem vanavond lekker een glaasje! Hopen dat het elftal er dan ook nog wat van bakt!
Geniet ervan! En ik hoop dat de lexapro je zal helpen tegen de depressie en je angsten!
anoniem_34766 wijzigde dit bericht op 17-06-2012 16:55
Reden: Typfout
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven