Lexapro en alcohol?
zondag 17 juni 2012 om 16:11
Slik sinds 1,5 maand lexapro tegen depressie en angsten. Nu weet ik dat het je reactievermogen kan beinvloeden, dus dat ik daar in ieder geval mee op moet passen. Sindsdien heb ik ook nog geen alcohol gedronken omdat ik eigenlijk dacht dat dit ook niet echt een goede combinatie was. De bijsluiter heb ik bij mijn laatste levering (omdat dit een aparte bestelling was) er niet bijgekregen. Nu vraag ik me toch af, is er iemand die nog meer lexapro slikt en ervaring heeft met alcohol? Als het goed is moet ik het medicijn zo'n 9 maanden slikken, ben nou niet zo'n zatlap maar een wijntje of biertje op zijn tijd vind ik heerlijk! Zal volgende week de psychiater eens bellen voor advies. Maar, vanavond is hier feestje ivm voetbal (feestje moeten we natuurlijk nog zien ) en eigenlijk zou ik wel weer eens een lekker wijntje willen!
Dus ben benieuwd of er hier mensen zijn met lexapro en ervaring met alcohol?
Dus ben benieuwd of er hier mensen zijn met lexapro en ervaring met alcohol?
zondag 17 juni 2012 om 16:14
zondag 17 juni 2012 om 16:16
zondag 17 juni 2012 om 16:18
zondag 17 juni 2012 om 16:19
zondag 17 juni 2012 om 16:20
zondag 17 juni 2012 om 16:21
Hoe goed kan je normaal tegen alcohol? Als je niet al aangeschoten bent van drie wijntjes, kan je in combinatie met je medicijn best incidenteel een wijntje drinken. Het heeft alleen nog zwaardere invloed op je reactievermogen, misschien blokkeert alcohol de werking van het medicijn of is het lichamelijk slecht, als het medicijn ook door je lever wordt afgebroken, of voor je maagwand.
zondag 17 juni 2012 om 16:27
quote:Redhair schreef op 17 juni 2012 @ 16:22:
Nee, je hoeft niet bang te zijn voor enge bijwerkingen. Neem vanavond gewoon lekker een drankje bij de voetbal, zorg ervoor dat je maag gevuld is. Zolang je echt maat weet te houden, gaat het gewoon goed, lijkt me.Top! Inderdaad, normaal gesproken kan ik ook redelijk goed tegen alcohol en ben ik van drie wijntjes nog lang niet aangeschoten. Dus ik neem vanavond lekker een glaasje! Hopen dat het elftal er dan ook nog wat van bakt!
Nee, je hoeft niet bang te zijn voor enge bijwerkingen. Neem vanavond gewoon lekker een drankje bij de voetbal, zorg ervoor dat je maag gevuld is. Zolang je echt maat weet te houden, gaat het gewoon goed, lijkt me.Top! Inderdaad, normaal gesproken kan ik ook redelijk goed tegen alcohol en ben ik van drie wijntjes nog lang niet aangeschoten. Dus ik neem vanavond lekker een glaasje! Hopen dat het elftal er dan ook nog wat van bakt!