Gezondheid alle pijlers

Lichamelijke klachten pms

13-05-2015 19:42 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Al een aantal jaren heb ik last van pms klachten, de afgelopen maanden is het echter zo erg dat ik me er echt ziek van voel. En zie ik er in die 2 weken van de cyclus meteen 10 jaar ouder uit.

Ik had altijd al wel last van buikpijn, misselijkheid , zere borsten en een down gevoel.

Nu heb ik direct na mijn eisprong een gezicht met Wallen ( het is echt vocht wat onder mijn ogen blijft zitten) tranende ogen. Overigens helpen allergie tabletten niet, want daar dacht ik eerst aan.

Erge duizeligheid, hartkloppingen, mijn huid ziet vuurrood in mijn gezicht en is erg gevoelig.

Ik ben al een keer naar de huisarts geweest en behalve de pil kon zij ook niet veel meer doen. Ik wil zwanger worden dus dat is geen optie, al overwoog ik van het weekend van wel omdat de klachten zo naar waren.

Zijn er meiden die de klachten herkennen?

Nog tips? Meiden die acupunctuur hebben geprobeerd?

Ik zelf heb nu teunisbloem in huis gehaald en vitamine b 6 , hopen dat dat gaat helpen.

Groetjes!!
Uit de grond van mijn hart ik hááát PMS. Ik herken de lichamelijke klachten - ze lijken bij mij ook erger te worden - maar behalve het boek The Woman Code, kan ik je niet verder helpen. Eetpatroon aanpassen heeft me enigszins geholpen (vers fruit, groenten, goed vlees en geen brood, pasta, rijst etc.)

Het valt me op dat (huis)artsen echt niets met PMS kunnen, terwijl er best veel vrouwen last van hebben. Heel veel sterkte in ieder geval! En google er op los zou ik zeggen, vooral de Engelstalige sites hebben meer informatie dan de Nederlandse.
Ja zeker herkenbaar! Sinds een paar jaar ben ik tot de ontdekking ook gekomen dat ik ook erg last van PMS had/heb, en sinds een jaar lijkt het erger te worden. Zodra ik me eisprong voel weet ik hoelaat het is. Eerst was ik maar een verwarde gek voor ongeveer 2 weken, nu lijk ik er beter mee om te gaan, vooral de extreme huilbuien.