Gezondheid alle pijlers

Lichamelijke klachten pms

13-05-2015 19:42 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Al een aantal jaren heb ik last van pms klachten, de afgelopen maanden is het echter zo erg dat ik me er echt ziek van voel. En zie ik er in die 2 weken van de cyclus meteen 10 jaar ouder uit.

Ik had altijd al wel last van buikpijn, misselijkheid , zere borsten en een down gevoel.

Nu heb ik direct na mijn eisprong een gezicht met Wallen ( het is echt vocht wat onder mijn ogen blijft zitten) tranende ogen. Overigens helpen allergie tabletten niet, want daar dacht ik eerst aan.

Erge duizeligheid, hartkloppingen, mijn huid ziet vuurrood in mijn gezicht en is erg gevoelig.

Ik ben al een keer naar de huisarts geweest en behalve de pil kon zij ook niet veel meer doen. Ik wil zwanger worden dus dat is geen optie, al overwoog ik van het weekend van wel omdat de klachten zo naar waren.

Zijn er meiden die de klachten herkennen?

Nog tips? Meiden die acupunctuur hebben geprobeerd?

Ik zelf heb nu teunisbloem in huis gehaald en vitamine b 6 , hopen dat dat gaat helpen.

Groetjes!!
Uit de grond van mijn hart ik hááát PMS. Ik herken de lichamelijke klachten - ze lijken bij mij ook erger te worden - maar behalve het boek The Woman Code, kan ik je niet verder helpen. Eetpatroon aanpassen heeft me enigszins geholpen (vers fruit, groenten, goed vlees en geen brood, pasta, rijst etc.)

Het valt me op dat (huis)artsen echt niets met PMS kunnen, terwijl er best veel vrouwen last van hebben. Heel veel sterkte in ieder geval! En google er op los zou ik zeggen, vooral de Engelstalige sites hebben meer informatie dan de Nederlandse.
Ja zeker herkenbaar! Sinds een paar jaar ben ik tot de ontdekking ook gekomen dat ik ook erg last van PMS had/heb, en sinds een jaar lijkt het erger te worden. Zodra ik me eisprong voel weet ik hoelaat het is. Eerst was ik maar een verwarde gek voor ongeveer 2 weken, nu lijk ik er beter mee om te gaan, vooral de extreme huilbuien.

Ik voel dat ik aankom, depressief en zie niks meer zitten, buikpijn, constante kou, vermoeidheid, stemmingswisselingen, huilen uit het niets..zo kan ik nog wel even doorgaan, herken mezelf dan niet meer..ik doe er verder niks aan en probeer gewoon rustig aan te doen. Mijn omgeving weet hiervan en als ik er down uitzie, weten ze dat me cyclus eraan komt.

Ik eet avocado, het helpt mij tegen de buikpijn, voor de rest is het doorbijten tot ik me menstruatie heb, dan is alles ineens weg.
oeps...ik heb ook de geestelijke klachten vermeld
Haha geeft niet kieppetje, ik was vooral daar nieuwschierig naar omdat ik zelf daar voornamelijk last van heb.

Ik ga idd proberen wat meer op mijn voeding te letten.

En heb zoiezo maandag weer een afspraak met de arts .

Soms ben ik best wel bang dat het met de overgang te maken heeft, ik ben pas 31 jaar dus dat hoop ik niet , al lijken die klachten daar zoveel op.

Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben.

Die hormonen zijn niet fijn :(
Ja..in mijn omgeving ben ik wel de enige, maar op internet lijken veel vrouwen daar last van te hebben (opluchting), en het komt vaak voor tussen de 20 en 40 jaar..dus ik denk dat het niet met de overgang te maken kan hebben, je bent ook pas 31..haha ik ben 25!

Bij mij was het echt de buikpijn die doorsloeg of ik begin aan te komen, ik hou dan veel vocht vast, heb ook me voeding aangepast, minder suikers etc. en merk dat het wel beter gaat, maar het blijft strijden, vooral psychisch heb ik het zwaar mee, mijn man begrijpt het gelukkig wel als ik soms in een hoekje zit te janken, hij laat me dan ook.

Ben je hiermee al eerder naar de huisarts geweest?
Ja ik ben al een keer eerder hiermee naar de arts geweest, die gaf toen eigenlijk alleen maar als advies om iets van de pil of een spiraal te nemen.

Daarom was ik ook al een beetje aan het googlen op internet en kwam zo op acupunctuur uit.

Dat is misschien iets wat ik ook nog kan proberen.

Het is het proberen waard...
Ik hoor ook vaak om me heen dat de pil gebruikt kan worden, het schijnt te helpen. Zelf ben ik niet van de pillen. Ik hoop echt dat acupunctuur jou gaat helpen! Poeh..wij vrouwen hebben het maar zwaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven