Gezondheid alle pijlers

Lichte pil.

12-10-2011 15:49 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil weer de pil gaan gebruiken maar dan wel een lichte. Ik wil 'm om een zwangerschap te voorkomen. Ik heb geen acnehuid ofzo. Ik heb in het verleden Stediril gehad.

Wie slikt een lichte pil zonder veel bijwerkingen.

Veera
Ik heb jarenlang Microgynon 30 gehad, bijwerking zijn natuurlijk heel persoonlijk. Ik had nergens last van, maar er zullen ook genoeg zijn die er wel last van hebben.
Yasmin is lichter. En je hebt ook de Yaz24+
Ik heb jarenlang Femodeen geslikt zonder problemen.
Ik slik de Microgynon30. Geen bijwerkingen. Maar het is volgens mij altijd goed om een lichtere pil te gebruiken.

Lichter dan de Microgynon30 zijn bijvoorbeeld de Yasmin en Microgynon20. Ik lees dus even mee om te kijken of iemand hier ervaring mee heeft!
Test het uit . Bij iedereen werkt een pil anders.
Ik heb microgynon20; werkt prima, nog maar heel licht ongesteld, alleen de pil doorslikken was niet zon succes (dan kreeg ik doorbraakbloedingen), nu al jaren niet meer geprobeerd overigens.
ik heb Ethinylestradiol/gestodeen 0,02/0,075

In het begin even een doorbraakbloeding gehad, maar nu verder helemaal geen bijwerkingen.

Ben er tevreden over.
quote:_flower_ schreef op 13 oktober 2011 @ 12:20:

ik heb Ethinylestradiol/gestodeen 0,02/0,075

In het begin even een doorbraakbloeding gehad, maar nu verder helemaal geen bijwerkingen.

Ben er tevreden over.

Deze heb ik ook gehad maar is deze wel zo licht?

Ik denk over de micro 20. Is deze echt licht?
Sinds wanneer kan je je eigen pil kiezen? Die wordt je toch gewoon voorgeschreven door de huisarts?
in overleg met
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:koettie schreef op 16 oktober 2011 @ 18:13:

Sinds wanneer kan je je eigen pil kiezen? Die wordt je toch gewoon voorgeschreven door de huisarts?Ik wil naar de huisarts bellen en vragen om een lichte pil en wil dan een van deze noemen. Ik denk dat dat wel kan.
Ik heb Lovette (20 microgram ethinylestradiol en 100 microgram levonorgestrel. Bevalt goed, ik krijg maar ca 1x in de drie maanden een onttrekkingsbloeding, dat was wel even wennen maar is wel prettig.
ik heb dezelfde ervaring als aleska, zelfde pil en ook erg tevreden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven