Lichttherapie-bril

dinsdag 17 januari 2017 om 21:27
Er zijn verschillende (oudere en nieuwere) topics over lichttherapie voor winterdepressie. Ik overweeg zo'n thuis-lamp te kopen, ben nog bezig me in te lezen welke de beste koop zou zijn. Maar ik zie dat er ook daglicht-brillen te koop zijn, alleen kan ik daar eigenlijk geen ervaringen over vinden. Het lijkt mij wel handig, hoef je niet op 1 plek te blijven zitten. Maar misschien is het wel heel storend, zo'n ding op je neus (zwaar?), kun je er niet goed langs kijken of schijnt het licht veel te dichtbij en te fel in je ogen. Heeft er iemand ervaring met zo'n bril?
(Ik houd me ook aanbevolen voor eventuele andere tips m.b.t. de aanschaf van zo'n apparaat )
(Ik houd me ook aanbevolen voor eventuele andere tips m.b.t. de aanschaf van zo'n apparaat )
dinsdag 17 januari 2017 om 22:24
Ik zou eerst eens kijken of je ergens een lamp kan huren. Je hebt 2 soorten licht namelijk, het gele en het blauwe licht.
Ik krijg zelf migraine van het gele licht, een beetje hoofdpijn van het blauwe licht. Het is zonde als je zo'n aankoop doet en er vervolgens niks aan hebt omdat je bijv. migraine krijgt.
Ik krijg zelf migraine van het gele licht, een beetje hoofdpijn van het blauwe licht. Het is zonde als je zo'n aankoop doet en er vervolgens niks aan hebt omdat je bijv. migraine krijgt.
dinsdag 17 januari 2017 om 22:36
Ik heb zo'n bril. Ik vind het echt ideaal. Ik zet hem in de ochtend op, na het wakker worden. Ondertussen kan ik gewoon brood smeren, kinderen aankleden, tas inpakken en weet ik veel wat voor dingen ik allemaal doe in de ochtend.
Ik zeg hem op de sterkste stand, zodat ik er in 20 min mee klaar ben. Het is een licht ding en ik kan er gewoon onderdoor kijken. Het licht wordt weerkaatst in mijn ogen en dan vooral de blauwe kleur van het licht, omdat het vooral daarom schijnt te gaan.
Ik vind het niet verblindend, maar omdat het wel fel licht is, kan ik niets zien als de kamer niet ook goed verlicht is.
Het enige echte nadeel vind ik (buiten de prijs), dat ik er wel een soort van afdrukje van krijg op mijn neus. Van waar hij steunt. Dus daarna zit er een rood streepje op mijn neusbrug. Daar heb ik nog geen oplossing voor.
Als je meer wil weten (waar ik hem heb besteld bijv.), dan stuur maar een PB. Waar ik hem heb besteld, mag je hem 2 weken uitproberen. Doet het niks, of vind je het niks, stuur je hem weer terug.
Ik zeg hem op de sterkste stand, zodat ik er in 20 min mee klaar ben. Het is een licht ding en ik kan er gewoon onderdoor kijken. Het licht wordt weerkaatst in mijn ogen en dan vooral de blauwe kleur van het licht, omdat het vooral daarom schijnt te gaan.
Ik vind het niet verblindend, maar omdat het wel fel licht is, kan ik niets zien als de kamer niet ook goed verlicht is.
Het enige echte nadeel vind ik (buiten de prijs), dat ik er wel een soort van afdrukje van krijg op mijn neus. Van waar hij steunt. Dus daarna zit er een rood streepje op mijn neusbrug. Daar heb ik nog geen oplossing voor.
Als je meer wil weten (waar ik hem heb besteld bijv.), dan stuur maar een PB. Waar ik hem heb besteld, mag je hem 2 weken uitproberen. Doet het niks, of vind je het niks, stuur je hem weer terug.

woensdag 18 januari 2017 om 06:20
Ik heb zo'n lamp en vind het heel fijn. Zit er achter als ik ontbijt en een stukje schrijf elke ochtend. Een half uurtje per dag en mijn winterdepressie is echt minder.
Ik heb ook een wake-up light, zodat ik een stuk ontspannener wakker word. Ook erg fijn.
Met een bril heb ik geen ervaring, wist niet eens dat dat bestond.
Ik heb ook een wake-up light, zodat ik een stuk ontspannener wakker word. Ook erg fijn.
Met een bril heb ik geen ervaring, wist niet eens dat dat bestond.