Gezondheid alle pijlers

Lintworm

19-02-2014 22:28 56 berichten
Weet iemand hier meer over lintworm?

Ik weet niet goed wat ik hiermee aan moet.
Dank je wel voor het meedenken Helianthe!

En ja, ik heb wel een natuurwinkel in de buurt en daar ga ik ook vaak heen, maar deze worm wil ik zo snel mogelijk dood!
Ik lees nu ook op internet dat spoelwormen ook via een bloedtest op te sporen zijn.
=
Joh, wat een vervelende huisarts heb je. Aarsmaden kun je wel degelijk zien als kleine draadjes, en kruipen overal naar toe, dus ook tussen de schaamlippen. Waarom gebruikt zo'n dokter niet even google als ze het niet weet. Pfff.

Ergerlijk !

Als je niet verder komt bij de huisarts, vraag dan een verwijzing naar de kinderarts, zeker met je dochters voorgeschiedenis. Misschien mag ze niet alle medicijnen gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een lab. Ik zou zeggen stuur nogmaals de ontlasting in en stuur zeker de wormen mee als je die vind. Ook een worm zonder ontlasting gewoon in een potje stoppen en naar het lab sturen. Een lab speurt naar de eitjes in de ontlasting. Het kan zijn dat er dus geen eitjes zijn aangetroffen. Met 3 keer ontlasting van verschillende tijdstippen insturen is er meer kans dat ze wel eitjes vinden. Nogmaals; vang de wormen! Dan kunnen ze uitzoeken welke wormen het zijn. Succes
O sorry ik lees nu pas de laatste reacties, had die net niet gezien. Gewoon blijven aandringen op behandeling en onderzoek. Het gaat om de gezondheid van je dochter
Ik zou vrijdag bij apotheek een fors aantal potjes halen, alle ontlasting verzamelen, etiket met datum en tijd erop.

Bewaren in de koelkast

Morgen ha bellen, afspraak maken voor maandag en alle ontlasting meenemen.

Maandag 2 de pil toch?

Er kan dan nog wat meekomen de dag erna.

Verhaal blijft raar, ben ik met je eens.
Je bent zelf een theepot
Fietsmevrouw, wat een vreemd gesprek met je huisarts! Wat ze hierboven mij al zeggen: alles wat op een worm lijkt in een potje stoppen en meenemen als je iets in mag leveren.
Aarsmaden kunnen wel!!!! in de vagina kruipen. Volgens onze huisarts kon dat zeker niet maar wij als ouders hebben dat zelf gezien.

Tip: smeer een hele dikke laag vaseline op en langs haar anus: s nachts komen die rotzakken naar buiten en in de vaseline vang je ze als ware.
J
K
En nog aanvullende info wellicht herken je er iets in: onze dochter had geen symptomen van aarsmaden maar ze had s nachts pijn aan haar vagina. De huisarts kon geen diagnose stellen.

Op internet las ik verhalen over aarsmaden en heb haar een kuur gegeven: de volgende dag zaten er 10 levende en dode wormen in haar ontlasting. Voor die pil nooit geen worm gezien.

De eerste wormen waren ook vrij dik en lang.
A
K
quote:fietsmevrouw schreef op 20 februari 2014 @ 21:10:

Als ik maandag die pil geef, dan komen er toch dode wormen/eitjes uit? Zien ze dat dan wel in het lab? Want daar zou het misgegaan kunnen zijn.

Ja klopt, maar dat kan ook een paar dagen na de pil zijn

De pillen werken op de verschillende stadia vd wormen, daarom is bij aarswormen de 2 de pil belangrijk na 14 dgn en bij andere wormen moet her weer anders worden ingenomen
Je bent zelf een theepot
I
waarom zou ze en spoelwormen en aarswormen en een lintworm hebben?
quote:fietsmevrouw schreef op 20 februari 2014 @ 21:23:

Ik bedoel eigenlijk. Als ik dode wormen opstuur. Wordt dat dan wel gesignaleerd als wormen? Omdat het geen levend weefsel is zeg maar.

Dood of levend maakt niet uit.

De kans dat het een lintworm was is niet heel groot, zovaak komt dat niet voor.

De gewone aarswormen daarentegen wel, zeker op die leeftijd

En idd kunnen er, bij een forse besmetting, na een pil heel veel wormen uitkomen.

Ik,zou gewoon nog even de ontlasting in de gaten houden en de 2de pil geven volgens afspraak.

Zorg dat je voortaan altijd tabletjes in huis hebt. Bij de eerste tekenen kun je direct een pil geven
Je bent zelf een theepot
Symptomen lintworm

Honger, vermoeidheid, gebrek aan eetlust, vermagering (zeker niet altijd).

Buikpijn.

Misselijkheid en overgeven.

Diarree; gasvorming.

Jeuk of ontsteking aan de anus.

Witte, bewegende, platte wormsegmenten in ontlasting of beddengoed.

Koorts, hoofdpijn, spierpijn, toevallen, botbreuken, oogpijn, slechtziendheid, geheugenverlies en karakterverandering (in ernstige gevallen)

Verschijnselen van pernicieuze anemie als gevolg van vitamine B12 gebrek (bij lintworm via vis).

Het kan ook nog een zweepworm zijn(nog nooit van gehoord trouwens!)

Deze lichtgele tot witte parasiet van 3 tot 5 cm nestelt zich in het darmkanaal. Besmetting vindt in Nederland vooral plaats via huisdieren die de eieren in hun ontlasting achterlaten. Vaak geeft dit aanleiding tot klachten, maar vooral bij jonge kinderen kunnen ernstige infecties de volgende klachten geven:

darmontsteking (bloed en slijm in de ontlasting);

buikpijn;

gebrek aan eetlust;

misselijkheid en braken; en

lang aanhoudende diarree.
Wij hebben in totaal 2 pillen gegeven. Na de eerste pil kwamen er nog 5 dagen wormen uit. Eerst vrij lange dikke levende daarna werden ze steeds dunner en kwamen ze dood eruit.

Na de tweede pil gelukkig geen worm meer gezien.

Waarschijnlijk overbodige info maar behandel jezelf en de rest van het gezin ook.

Maar ik vind het bizar om te lezen dat huisartsen dit gewoon niet weten en zelfs ontkennen dat ze in de vagina kruipen.

Omdat onze dochter enkel s nachts het uitschreeuwde van de jeuk en pijn en ook in paniek raakte dacht onze huisarts aan seksueel misbruik. We hebben haar daarvoor laten onderzoeken en bleek er dus niks aan de hand te zijn.

Hoe gaat het nu met je dochter? Nog gekke dingen gezien in haar ontlasting?
K
Wat vervelend zeg! Ik snap je zorgen hoor.

Hier zagen de dode wormen er wat gelig uit en ook best lang. De levende wormen waren gewoon wit.

Heb je mijn tip uitgeprobeerd met de dikke laag vaseline? En met dik bedoel ik echt superdik. Dan zie je ze de volgende ochtend allemaal zitten.

Het klinkt inderdaad nogal verwarrend bij je huisarts. Verhaal van dat lab klopt niet.

Heeft je dochter nu nog veel klachten?

Ui en knoflook eten schijnt ook te helpen.
K
Ja wij smeerden echt 2 cm dik rond anus en vagina. Vaseline kan geen kwaad nl en de volgende dag zaten ze dan dood in de vaseline en onderbroek. Ze komen nl s nachts naar buiten. Zo voorkom je in ieder geval dat ze geen jeuk en pijn heeft en nog belangrijker zichzelf niet blijft besmetten.

Want wormpjes leggen eitjes aan de rand van de anus: dat jeukt: zij krabt in haar slaap: hoeft maar 1 keer haar vinger ongemerkt in haar mond te steken en je blijft bezig.

Behandel jezelf en je gezin ook met de wormenkuur en ontsmet deurklinken, speelgoed en dergelijke. En verschoon dagelijks haar bed en was het op 60 graden.

Dan ben je er echt binnen een paar dagen vanaf.

En wat die lintworm betreft: kun je niet vragen aan de huisarts of ze daar preventief iets voor kan krijgen?
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven