Gezondheid alle pijlers

Littekencrème

02-08-2011 14:35 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Kort maar krachtig: heeft iemand goede ervaringen met littekencrème die oude littekens laat vervagen?

Hoor ik graag!
Massage doet het meeste voor littekens, omdat je de doorbloeding daarmee stimuleert. Dit moet je dan wel veelvuldig en regelmatig doen.

Verder maakt het niet zoveel uit wat je erop smeert.
Het is een litteken dat ik al ruim 20 jaar heb, lijkt me niet dat enkel massage nog helpt?
Crème ook niet.
De plastisch chirurg die een wond in mijn gezicht hechtte zei: huismerk Calendulazalf van het kruidvat. Twee keer per dag smeren en inmasseren. Mocht me niks duurs aan laten smeren.

Maar goed, da's een vers litteken. Via je huisarts kun je crème of pleisters krijgen voor oude littekens, of dat werkt weet ik niet.
Ze hebben hier speciale olie voor littekens.

.
Oh ja? Via de huisarts voor oude littekens? Hm, het proberen waard.

Heb jij ervaring met die olie Viev?
Ik ben gestart met Bio-olie speciaal voor oude littekens. Je schijnt na 3 maanden al dan niet effect te zien. Ik zit nu op een maand ofzo en ik zie nog geen enkel verschil.
Ja, ik heb de olie, en gebruik het voor allerlei plekjes, ook die oude rode plekjes van pukkels enzo. En het helpt wel.
Viev, lieverd!

Ik ga het gewoon proberen.

Iris, jammer dat je geen resultaat ziet. Is het een groot litteken? Ik baal gewoon, want naarmate ik ouder word, wordt een bepaald litteken steeds zichtbaarder (donkerder ook).
quote:Philein schreef op 02 augustus 2011 @ 14:53:

Viev, lieverd!

Ik ga het gewoon proberen.

Iris, jammer dat je geen resultaat ziet. Is het een groot litteken? Ik baal gewoon, want naarmate ik ouder word, wordt een bepaald litteken steeds zichtbaarder (donkerder ook).Nee, het zijn ongeveer honderd kleine witte acné littekens, op mijn rug, decolleté en in mijn hals. Gelukkig heb ik ze op mijn gezicht nooit gekregen.
Stuur me je adres maar even, heb van het weekend wel tijd.

Cadeautje, van mij, voor jou
Gelukkig Iris, daar heb ik ook nooit last van gehad, thank God.

Mijn litteken is gewoon een lange, ooit eens gevallen en niet gehecht maar geplakt, dus het litteken is in het midden een beetje dikker. Totaal maar 3cm ofzo, maar toch...

Viev, wat treffend: je helpt me mijn littekens doen verdwijnen
Met dit litteken kan ik je helpen, hopelijk.

Met die andere niet, maar met woorden en knuffels zal die ook minder worden.
Ben benieuwd of het helpt. Zou mooi zijn. Letterlijk vooral.
ik heb goede ervaringen met argan olie! wel goed inmasseren!
let the sun shine

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven