loslaten....hoe?
vrijdag 9 februari 2018 om 19:24
De afgelopen jaren heb ik wat relaties verloren. Geen liefdesrelaties maar vriendschappen. Waarvan er 1 familie was. Door roddelpartijen, achterbaks gedrag en het schenden van vertrouwen zijn dingen onherstelbaar kapot gegaan.
Het heeft een grote impact op me gehad en eerlijk gezegd heb ik moeite er overheen te komen.
Hoe doe ik dat...het levert me nog steeds stressgevoelens op die uiteraard niet goed voor me zijn.
Ik sport, wandel en probeer het te accepteren zoals het is. Maar het kost me moeite.
Kennen jullie zo'n situatie?
Hoe laat ik het voorgoed los?
Heel moeilijk vind ik dat. Mijn man is stukken makkelijk hierin. Die zegt:" het is wat het is" en het glijdt zo van hem af.
Het raakt hem stukken minder dan mij dat er mense uit ons leven zijn verdwenen.
Iemand tips?
Het heeft een grote impact op me gehad en eerlijk gezegd heb ik moeite er overheen te komen.
Hoe doe ik dat...het levert me nog steeds stressgevoelens op die uiteraard niet goed voor me zijn.
Ik sport, wandel en probeer het te accepteren zoals het is. Maar het kost me moeite.
Kennen jullie zo'n situatie?
Hoe laat ik het voorgoed los?
Heel moeilijk vind ik dat. Mijn man is stukken makkelijk hierin. Die zegt:" het is wat het is" en het glijdt zo van hem af.
Het raakt hem stukken minder dan mij dat er mense uit ons leven zijn verdwenen.
Iemand tips?
vrijdag 9 februari 2018 om 19:28
Zijn er gevoelens van verraad waar je niet mee om kunt gaan?
Of heb je het idee dat je meer had moeten doen om de relatie in stand te houden?
Er zijn er losse eindjes of andere zaken?
Wat aan deze situatie zit je precies dwars?
Of heb je het idee dat je meer had moeten doen om de relatie in stand te houden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 9 februari 2018 om 19:29
viva-amber schreef: ↑09-02-2018 19:28Zijn er gevoelens van verraad waar je niet mee om kunt gaan?
Het eerste.
vrijdag 9 februari 2018 om 19:34
Vind je dat de ander meer moeite had moeten doen om de vriendschap vast te houden of herstellen?
vrijdag 9 februari 2018 om 19:34
Eerlijk gezegd het is een heel lastig iets. Blijft het in je hoofd malen? Heb je wraakgevoelens?
Ergens ben jij nu verlost van het drama. Wat ook een enorme opluchting kan zijn dat je er niet meer aan mee hoeft te doen. Het drama is uit je leven en bestaat eigenlijk alleen nog in je eigen hoofd.
Ergens ben jij nu verlost van het drama. Wat ook een enorme opluchting kan zijn dat je er niet meer aan mee hoeft te doen. Het drama is uit je leven en bestaat eigenlijk alleen nog in je eigen hoofd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 9 februari 2018 om 19:37
viva-amber schreef: ↑09-02-2018 19:34Eerlijk gezegd het is een heel lastig iets. Blijft het in je hoofd malen? Heb je wraakgevoelens?
Wat je zegt klopt helemaal. Ik heb geen wraakgevoelens, alleen gevoel van verlies en verdriet.
vrijdag 9 februari 2018 om 19:53
Ja ik snap dat dat pijn doet. Ik kan me ook voorstellen dat het iets met je eigenwaarde doet omdat jij het gevoel hebt dat iemand jou blijkbaar niet de moeite waar vindt om je tegemoet te komen. Alleen kan je het op dit moment niet veranderen. Daarnaast kosten loslaten en accepteren tijd. Geef jezelf ook die tijd.
vrijdag 9 februari 2018 om 19:54
Eigenlijk heb je hier gewoon gelijk in. Misschien moet ik het zo bekijken en helpt dat.
Een complicerende factor is nog dat het familie is.
Dankje.
vrijdag 9 februari 2018 om 19:56
jippie55 schreef: ↑09-02-2018 19:53Ja ik snap dat dat pijn doet. Ik kan me ook voorstellen dat het iets met je eigenwaarde doet omdat jij het gevoel hebt dat iemand jou blijkbaar niet de moeite waar vindt om je tegemoet te komen. Alleen kan je het op dit moment niet veranderen. Daarnaast kosten loslaten en accepteren tijd. Geef jezelf ook die tijd.
Ja ga ik proberen.
Even delen helpt al merk ik
vrijdag 9 februari 2018 om 20:18
Ik denk dat je vooral het vechten tegen jouw eigen gevoelens los moet laten. Verdriet, pijn, stress; dat mag er allemaal zijn. Het is niet niks als je vertrouwen zo beschaamd wordt, dat doet wat met een mens en dus daar mag je gerust een poosje over doen. Extra stress om al die gevoelens is onnodig en kun je wel voorkomen door dat extra stukje los te laten.
vrijdag 9 februari 2018 om 20:48
Ik ben ook vreselijk verraden door iemand. Iets wat ik van diegene never nooit had verwacht. Ik heb deze persoon een lange tijd gemist want hij had ook hele fijne kanten maar ik zet dan gelijk de knop op. Wat brengt het mij om hem weer in mijn leven toe te laten. Het is een leugenaar en een manipulator. Hij voegt niets toe aan mijn leven behalve verdriet. Daar zit ik niet op te wachten.