Gezondheid alle pijlers

Lyme

06-02-2010 10:35 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week vrijdag ben ik door mijn huisarts doorverwezen naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. Ik heb al jaren last van mijn knieen en schouders en nu gaan er ook andere gewrichten 'klagen'. Gister kreeg ik de uitslag.

Het is geen reuma, lever en nieren zijn oké maar.... er zijn wel 'ontstekingsdingeses' aangetoond en er valt een parameter (een van de 2) van lyme hoog uit. Het zal toch niet.

Ik heb al eerder gedacht aan Lyme toen ik in 2001 een heftige keelontsteking had maar uiteindelijk weet ik dat aan de stress die ik op dat moment had van mijn studie.

Ik heb tijdens de introductieweek van mijn studie (september 2000) 3 of 4 tekenbeten opgelopen. Nooit een kring van gezien maar ja ik had er een bij mijn oksel, 1 of 2 op mijn rug en 1 op mijn knie. Niet iedereen krijgt van die kringen.

En ik loop momenteel bij de psych ivm aanhoudende op ADD-lijkende problemen. Met dit traject ben ik in 2004 begonnen omdat ik op een gegeven moment hele vervelende stemmingswisselingen had.

Zijn hier mensen die lyme hebben (gehad)?

Wat waren bij jou de eerste signalen? en alle andere vragen die iemand met misschien wel lyme zou kunnen hebben.
Er was laatst ook een topic over, deze Ik heb de ziekte van lyme, zijn er lotgenoten hier?

En rechts via zoeken, met dat google logo erbij kun je er nog meer vinden.

Beterschap!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ik heb ook Lyme gehad, maar kan je niet echt helpen, vrees ik. Bij mij was namelijk wel een grote kring zichtbaar, dus de beet was kennelijk tamelijk vers (heb nooit een teek gezien toen). De huisarts dacht bij mij eerst dat een bloeduitstorting was, maar een paar weken later was het nog niet weg en liet de huisartsassistenten aan de telefoon het woord 'lyme' vallen. Ik schrok me rot! Ze hebben het toen inderdaad in mijn bloed gevonden, maar met een flinke dosis antibiotica ging de kring weg. Ik ben in die periode flink moe geweest en had veel verhoging enzo (dacht eerst dat ik zwanger was, maar achteraf was het die lyme). Maar goed, het is echt een sneaky ziekte dus ik hoop dat er wat meer duidelijkheid voor je komt.
Wie heeft de teken bij je verwijderd?
wie de mens kent houdt van dieren
Heb je geen arthritis?
wie de mens kent houdt van dieren
Mijn moeder heeft ook een soort gelijk iets gehad. Geprikt door een vliegend beest. Hele been werd blauw en heel erg dik, maar ook geen grote kring. Na tig doktersbezoek en 2,5 jaar verder kwamen ze erachter dat ze Lyme had. De huisarts gaf een aantal korte periodes antibiotica, maar dat hielp niet eens meer.

Vind het zo slecht dat ze zo lang gewacht hebben met het testen op Lyme. Alleen omdat ze aangaf dat het een vliegend beest is geweest gingen ze er van uit dat dat het niet geweest kon zijn.

Nu loopt ze bij een natuurarts en heeft een erg lange periode AB gehad. De klachten zijn heel erg gezakt (Ook ontzettende pijn in gewrichten, koorts etc)

Maja82, kom je nog te weten of je het echt hebt of laten ze het hierbij?
@ Anthro: Ik / mijn huisgenoot / iemand van de leiding van de introweek hebben de teek er uit gehaald. en nee geen arthritis, dan zou ik toch een positieve uitslag gehad moeten hebben op 'reuma' in de bloedtest?

Ik moet over 5 weken nogmaals bloed laten prikken. Ik heb wel vertrouwen in mijn huisarts, dat hij het zo ver uit wil zoeken tot het uit te sluiten is. Afgelopen vrijdag heb ik iig weer bloed laten prikken om te kijken of het minder werd met de ontsteking.

Ik moet zeggen dat ik sinds 'de tekenbeten' ook zo'n 8 kilo ben aangekomen, maar wedereom dit kan ook door het 'studentenleven' gekomen zijn.
Ik moest vandaag bellen voor de uitslag van het bloedprikken van vrijdag. Ook maar meteen even gevraagd wat er gevonden is m.b.t. lyme. Een verhoogde waarde aan IgM. Over een week of 4 nog een keer prikken voor Lyme.

Wordt vervolgd....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven