Gezondheid alle pijlers

M'n tiet juukt!

22-02-2011 20:27 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, m'n tiet juukt dus.

En het is elke keer dezelfde tiet, meer specifiek mijn tepel.

Nu ben ik al druk aan het smeren met cremes en dergelijke, maar het jeukt nog steeds.

Nu wil het geval dat ik een paar maanden geleden bij de dokter gezeten heb omdat ik een knobbel in mijn borst voelde. Dezelfde borst waarvan de tepel nu dus jeukt. Knobbel is toen onderzocht door middel van echo, en volgens de radioloog was het gewoon klierweefsel, dus niks om me zorgen te maken.

Maar, hypochonder als ik ben, maak ik me tóch druk.

Dus ik kom eerst even hier verifiëren of ik een loos hypochonder ben of dat het echt reden tot fronsen is, dit, voor ik wéér bij de huisarts zit. Die heb ik de laatste tijd namelijk al meer gezien dan me lief is.

En daarbij, misschien ligt het wel gewoon aan het koude weer, is mijn tiet allergisch voor jonge kaas of krijg ik plaatsvervangende jeuk van bepaalde tv-programma's. Weet ik het.

Iemand die het herkent en die mij in al haar wijsheid durft te vertellen of ik nu in paniek naar de dokter moet rennen of me niet aan moet stellen?
668, the neighbour of the Beast
Ik ga heel geïnteresseerd meelezen hier, want ik heb precies hetzelfde. Ik wijt het aan de stress van de laatste maanden, maar ik ben benieuwd wat anderen erover te zeggen hebben.

Ik ga proberen om vrijdagmiddag naar de huisarts te kunnen -voor iets totaal anders overigens- maar ik ga hem dan ook meteen even vragen naar die jeukende tepel. Als hij wat zinnigs te melden heeft dan meld ik me hier ook even, okee?
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Ik heb overigens al gegoogled (daar staat dus de doodstraf op voor hypochonders) en het schijnt dat twee juukende tiet'n gewoon irritatie is ofzo. Maar als het echt één en dezelfde tiet is die steeds jeukt, kan het wel verband houden met borstkanker, zegt men.

Maar ja, mijn linkerborst (de juuk'nde tiet dus) is pas ge-echoot....
Ik heb dat ook af en toe. Zomaar een paar dagen een jeukende tepel. Altijd aan 1 kant.

Mega irritant.

Maar ik heb er nooit wat achter gezocht eigenlijk...
Count me in.

Ik heb er ook nooit iets achter gezocht, altijd gedacht dat het door zeep of wasmiddel kwam.
Na ja, ik ben normaal ook niet zo'n stresskip met zulke dingen hoor.

Maar de schrik zit er nog goed in van die knobbel die ik toch voelde. En nog voel trouwens.

En omdat het nu de tepel is van de borst waar dus die knobbel zit, ga ik er toch meer over nadenken dan ik een paar maanden geleden gedaan zou hebben.
Mijn jeukende tepel kwam doordat het geïrriteerd was door een verkeerde bh.

Duurde even voordat het genezen was, dus bleef de jeuk

Héél irritant en lastig krabben
Frankly my dear, I don"t give a damn
Die kan ik al afschrijven. Ik had vandaag een beha aan die ik al járen heb. Dus dat kan het niet zijn.

Maar meer van dat soort tips zijn welkom, uiteraard
Oooh, ik heb oook altied last van jeukende tiet'n! Maar bie mie kumt dat door de borstvoeding. Naja, soms ook weleens zomaar. Jeukt je tepel echt de hele dag? Ligt het niet aan je wasmiddel of zo?
Borstvoeding geef ik ook niet. Zou wat zijn, zonder kinderen

Wasmiddel.... geen idee.

Nee, het juukt niet de hele dag. Heel stom; meestal begint het als ik mn beha uit doe. Als ik dus 's avonds op de bank zit.

Ik kan me ook niet voorstellen dat het aan mijn pyjama ligt die ik 's avonds vaak aan heb, want die is gewoon van katoen en ik heb het met die pyjama ook heel lang niet gehad. Het is echt iets van de laatste weken.
Ik lees ook mee, heb het ook al tijden, altijd aan 1 kant. Eczeemcrème helpt niet. Een vettige crème helpt tegen de jeuk maar de kwaal gaat er niet van over.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Ik sluit slechte tv programma's vast voor je uit.

Verder stop met googlen en telefonisch consult kan vast ook is het niet?? Dan hoef je ook niet naar de dokter te rennen,
Het gras aan de overkant is niet groen.
Als die knobbel blijft, zou ik hem toch om een punctie vragen. En nu met die jeuk erbij gewoon terug naar de huisarts. Ik zou geen risico willen lopen hoor.
Kampie, ik woon in Zeeland he. Daar moet je al blij zijn dat je überhaupt een dokter hébt
Misschien omdat de tiet dan schuurt tegen je shirt? Is bij mij ook jeuk opwekkend. Een hemdje wil dan weleens helpen.
Lavendel, die knobbel voel ik wel, maar volgens de radioloog is het gewoon klierweefsel dus...

Moet eerlijk zeggen dat ik er zelf ook niet helemaal gerust op was, maar ja, als de dokter het zegt moet je daar op vertrouwen he.
Ow ja sorry Marels, een postduif sturen?

Verder blijf ik bij standpunt niet zeuren en gewoon weer naar de dokter gaan. Je kan het aankijken maar als je bent geweest en het was een of ander huidprobleem dan ben je toch gerustgesteld en dan kan je gewoon zonder zorgen slapen.
Het gras aan de overkant is niet groen.
quote:Marels schreef op 22 februari 2011 @ 20:53:

Lavendel, die knobbel voel ik wel, maar volgens de radioloog is het gewoon klierweefsel dus...

Moet eerlijk zeggen dat ik er zelf ook niet helemaal gerust op was, maar ja, als de dokter het zegt moet je daar op vertrouwen he.Ja, ik ben nogal huiverig voor knobbels in de borst (mijn moeder heeft heel jong borstkanker gehad). Misschien ben ik in dezen wel geen goede raadgever.
Oh, ik slaap wel zonder zorgen hoor. En als ik al niet slaap is dat van andere issues

Lavendel, kan ik me goed voorstellen. Ik ben eigenlijk nooit bang geweest voor zulke dingen, maar na die actie met die knobbel ben ik ook wel geschrokken. En dus wat voorzichtiger geworden.
En als je nou eens paar dagen een grote pleister of gaasje over je tepel doet? Zodat je kunt peilen of het echt echt echt geen irritatie is door wrijving... En stress heb ik al eerder geopperd, maar hoe je daar achter komt weet ik ook niet. Hoe je eraf komt helaas ook niet... Wel vreemd hoor en het lijkt me onwijs vervelend.
Ik heb ook 1 jeukende tiet, had een bobbeltje erin en ik ben hypochonder

Maar ik heb een tepel die soms naar binnen gaat, en dan weer naar buiten. En het schijnt dat er dan zeg maar viezigheid mee naar binnen gaat als de tepel naar binnen gaat, en dat dat gaat jeuken.

Is dat het misschien?

(en ik pulk dan gewoon zo in mijn tepel als hij naar binnen zit, het jeukt ZO erg, ik moet dan wel iets doen)
@marel

Ik heb ook regelmatig jeuk aan mijn borst(tepel) Ik heb ook knobbels ( fibronogwat). Meestal heb ik het nadat ik iets teveel wasverzachter in de was heb gedaan.

Ik laat voor de zekerheid jaarlijks een echo doen.

Als ik jou was zou ik toch even weer naar de dokter. Beter een keer te vaak dan te weinig
Ga even met de jeukende tiet terug naar de dokter
Frankly my dear, I don"t give a damn
Lieve Marels.

( Ik wíst van de topic ti(e)tel al dat jij het was Ik ken je te goed. )

Ga jij eens als een razende roeland naar de dokter met je jeukende tiet. Hij jeukt al een maand ofzo ? Ik heb je er een paar weken terug al over gehoord aan de telefoon.

Vraag niet om nog een echo, maar om een ander onderzoeksmiddel. Een mamografie ( ? ) of een punctie ofzo ? Ik heb er niet veel verstand van. ( Godzijdank ) maar laat je even verder onderzoeken. Gewoon een second opinion.

Doen hoor ! Ik controleer het volgende week. ( Of je bent geweest , niet je tiet )

Dikke kus en Kroel.

juul
hallo

Ik heb ook een jeukende tiet en ook een in getrokken tepel....moet binnenkort een mammogram maken.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven