Gezondheid alle pijlers

M'n tiet juukt!

22-02-2011 20:27 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, m'n tiet juukt dus.

En het is elke keer dezelfde tiet, meer specifiek mijn tepel.

Nu ben ik al druk aan het smeren met cremes en dergelijke, maar het jeukt nog steeds.

Nu wil het geval dat ik een paar maanden geleden bij de dokter gezeten heb omdat ik een knobbel in mijn borst voelde. Dezelfde borst waarvan de tepel nu dus jeukt. Knobbel is toen onderzocht door middel van echo, en volgens de radioloog was het gewoon klierweefsel, dus niks om me zorgen te maken.

Maar, hypochonder als ik ben, maak ik me tóch druk.

Dus ik kom eerst even hier verifiëren of ik een loos hypochonder ben of dat het echt reden tot fronsen is, dit, voor ik wéér bij de huisarts zit. Die heb ik de laatste tijd namelijk al meer gezien dan me lief is.

En daarbij, misschien ligt het wel gewoon aan het koude weer, is mijn tiet allergisch voor jonge kaas of krijg ik plaatsvervangende jeuk van bepaalde tv-programma's. Weet ik het.

Iemand die het herkent en die mij in al haar wijsheid durft te vertellen of ik nu in paniek naar de dokter moet rennen of me niet aan moet stellen?
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 22 februari 2011 @ 20:49:

Nee, het juukt niet de hele dag. Heel stom; meestal begint het als ik mn beha uit doe. Als ik dus 's avonds op de bank zit.

Ik kan me ook niet voorstellen dat het aan mijn pyjama ligt die ik 's avonds vaak aan heb, want die is gewoon van katoen en ik heb het met die pyjama ook heel lang niet gehad. Het is echt iets van de laatste weken.

Hee Marels. Wat de rest ook al zegt: naar de huisarts.

Overigens kan het volgens mij ook iets onschuldigs zijn, namelijk knel. Ik heb het wel eens bij bh's met een randje in de cup. Zit de hele dag prima en dan 's avonds gaat het ineens jeuken, vooral als ik ze uit doe. Ik ken dat gevoel ook als ik een strakzittend horloge af doe, of van het elastieken randje van m'n sokken. Herkenbaar? Kan het zijn dat je éne borst iets groter is dan de andere en daardoor wat knel zit? In ieder geval wel ook naar de huisarts gaan hoor!
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
quote:Marels schreef op 22 februari 2011 @ 20:52:

Kampie, ik woon in Zeeland he. Daar moet je al blij zijn dat je überhaupt een dokter hébt

Kun je niet naar belgie dan, daar wordt je meestal snel en goed geholpen

Kom ook uit zeeland weet je!
@Sunny; volgens mij is juist mijn rechterborst groter en de linker jeukt

Grappig trouwens, sinds ik dit topic geopend heb heb ik er niet meer zoveel last van gehad. Maf ding is dat toch, een lichaam.

@Kyanah; daar heb ik ook over na zitten denken. Ik heb een Belgische zorgverzekering ook, dus die zouden in elk geval een groot deel van de onderzoeken betalen. Nadeel van België is dat je altijd een bepaalde eigen bijdrage moet betalen voor alles wat je doet, qua zorg.
668, the neighbour of the Beast
heb het ook gehad, alsof het in mijn borst jeukt.

Ik werd ook doorverwezen naar mammapoli, voelde overigens geen knobbel, alleen jeuk in mijn linkerborst.

Werd daar heel serieus genomen. heb een echo en mammografie gehad, ze zagen er niets op, dus ik ging gerust gesteld naar huis toe. Heb heel soms nog jeuk, denk dat het iets hormonaals is. (ben niet zwanger)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven