Gezondheid alle pijlers

MA -pil 100% betrouwbaar

16-11-2014 22:00 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Iemand ervaring met de morning after pil?

Ik heb gisteren rond 19 u geslachtsverkeer gehad zonder anticonceptie, niet verstandig van mij, ik ga morgenvroeg naar de apotheek.

Maar is de ma pil volledig betrouwbaar?

Als ik hem morgen haal zit ik tussen de 38 u?

ma pil moet je innemen binnen de 72 uur, dan ben ik toch netjes op tijd...
Nee, de morning after pil geeft geen 100% garantie dat er geen zwangerschap tot stand komt. Als je die garantie wilt, kun je beter een ma spiraal laten plaatsen.

(En dat van die 75+ kg en map niet effectief is achterhaald, mocht je dat denken)
http://www.apotheek.nl/Th ... pil.aspx?mId=10702&rId=53
Geslachtsverkeerd.

Mooie spelfout, gezien het onderwerp
quote:erizo schreef op 16 november 2014 @ 22:02:

Nee, de morning after pil geeft geen 100% garantie dat er geen zwangerschap tot stand komt. Als je die garantie wilt, kun je beter een ma spiraal laten plaatsen.

(En dat van die 75+ kg en map niet effectief is achterhaald, mocht je dat denken)Wat is het verschil tussen ma laten plaatsen of innemen ?
quote:tof schreef op 16 november 2014 @ 22:08:

Geslachtsverkeerd.

Mooie spelfout, gezien het onderwerp

Inderdaad :-)

TO, weet je dat je de MAP ook bij een drogist kan halen? Dat had je vandaag kunnen doen, er zat er vast een in de omgeving die open was. Hij werkt het beste als je hem zsm inneemt, maar in ieder geval binnen 72 uur. Binnen 12 uur is het beste, schijnt.
quote:justmeandu schreef op 16 november 2014 @ 22:12:

Wat is het verschil tussen ma laten plaatsen of innemen ?

Het is het verschil tussen een ma pil slikken en een ma spiraal plaatsen. Lijkt me duidelijk?

Overigens heb je ook GEEN recept meer nodig voor de map. Voor ma spiraal moet je naar de huisarts.
Mijn vriend is het juist gaan halen.

Heb het , hopelijk word ik echt nieu zwanger!
Innemen binnen 24 uur is 95%. Binnen 48 uur 85% en binnen 72 uur nog maar 58%. Zo snel mogelijk innemen dus. En hij is zowat overal te koop, supermarkt, drogist, benzinepomp zelfs soms. En er is ook in het weekend continu een apotheek open ergens in de omgeving. Dus ik snap dat wachten tot morgenochtend niet.
quote:*Ginger* schreef op 16 november 2014 @ 22:14:

[...]

Inderdaad :-)

TO, weet je dat je de MAP ook bij een drogist kan halen? Dat had je vandaag kunnen doen, er zat er vast een in de omgeving die open was. Hij werkt het beste als je hem zsm inneemt, maar in ieder geval binnen 72 uur. Binnen 12 uur is het beste, schijnt.Dat zou nog vies tegen kunnen vallen.... Ik woon in een stadje met bijna 40.000 inwoners, maar hier is echt helemaal niets open op zondag behalve de kerk! Als ik iets wil kopen, moet ik naar "de grote stad", 35 km verderop. Dat zou ik overigens graag doen in dit geval, want zo'n kind moet je ook voortdurend van hot naar her brengen, da's veul meer dan 70 km!
Klopt dat inderdaad ja dat dat feitje over het gewicht en de map achterhaald is? Was een tijdje terug toch best veel ophef over?
quote:Yavanna schreef op 16 november 2014 @ 22:31:

Klopt dat inderdaad ja dat dat feitje over het gewicht en de map achterhaald is? Was een tijdje terug toch best veel ophef over?http://www.ema.europa.eu/ ... sp&mid=WC0b01ac058004d5c1
Oh ik wou net zeggen: hoe betrouwbaar hij is hangt ook af van hoe zwaar je bent. Maar kennelijk is dat toch niet zo..?
Zeg maar Spijker.
quote:sassafras schreef op 16 november 2014 @ 22:25:

[...]

Dat zou nog vies tegen kunnen vallen.... Ik woon in een stadje met bijna 40.000 inwoners, maar hier is echt helemaal niets open op zondag behalve de kerk! Als ik iets wil kopen, moet ik naar "de grote stad", 35 km verderop. Dat zou ik overigens graag doen in dit geval, want zo'n kind moet je ook voortdurend van hot naar her brengen, da's veul meer dan 70 km!In dit soort gevallen moet je "omgeving" ruim nemen
Ik heb het al juist ingenomen dus zat tussen 27 uur
Misschien is het verstandig om een vaste vorm van anticonceptie te kiezen. Zoals de pil of een spiraaltje. Dan hoef je de volgende keer geen map te halen als je het condoom vergeet te gebruiken.
quote:chismes schreef op 16 november 2014 @ 22:59:

Misschien is het verstandig om een vaste vorm van anticonceptie te kiezen. Zoals de pil of een spiraaltje. Dan hoef je de volgende keer geen map te halen als je het condoom vergeet te gebruiken.

Volledig met je eens, maar ik weet niet welk anticonceptie het beste en het "gezondste" is.

Spiraaltje lijkt mij vrij simpel..

Moet zeker een bezoek brengen naar de dokter!
Ja, je dokter kan je daar veel over vertellen. Wat bedoel je precies met 'gezondste'?
quote:chismes schreef op 16 november 2014 @ 23:20:

Ja, je dokter kan je daar veel over vertellen. Wat bedoel je precies met 'gezondste'?

Is het een fabeltje dat je bv verdikt als je de pil neemt?

Dat bedoel ik met het "gezondste"...
quote:chismes schreef op 16 november 2014 @ 22:59:

Misschien is het verstandig om een vaste vorm van anticonceptie te kiezen. Zoals de pil of een spiraaltje. Dan hoef je de volgende keer geen map te halen als je het condoom vergeet te gebruiken.In een ander topic zegt ze dat ze altijd zonder voorbehoedsmiddelen vrijt. Ze vergeet dus niks, maar de MAP is haar voorbehoedsmiddel.
quote:justmeandu schreef op 18 november 2014 @ 23:11:

[...]

Is het een fabeltje dat je bv verdikt als je de pil neemt?

Dat bedoel ik met het "gezondste"...

Je verdikt pas echt als je de pil niet neemt.

Ik ben nooit aangekomen van de pil. MAP is een noodgreep, geen ac.
Zeg maar Spijker.
En geen 1 voorbehoedsmiddel is 100% betrouwbaar...
Later is nu
Je komt niet aan van de pil, wel kun je tijdelijk wat meer eetlust hebben als je met de pil begint. Het is dus aan jou om dan niet teveel toe te geven als je niet wilt aankomen.

Maar is de prikpil of mirena / jaydess niet veiliger voor jou? Hoef je er niet elke dag aan te denken.
quote:jean_grey schreef op 18 november 2014 @ 23:41:

In een ander topic zegt ze dat ze altijd zonder voorbehoedsmiddelen vrijt. Ze vergeet dus niks, maar de MAP is haar voorbehoedsmiddel. Dure grap, zo'n MAP kost toch rond de eur 13 per stuk.
Ik zou morgen even naar mijn huisarts gaan. Jij hebt wat info over voorbehoedmiddelen nodig. Anders ben je zo zwanger of heb je een soa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven