Gezondheid alle pijlers

Maagrommels als ik wil slapen

12-08-2010 15:14 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week of 2 heb ik nu al 3x meegemaakt dat ik 's avonds als ik ga slapen, last heb van maagrommels. Het is geen:

1. Honger

2. Ontlastingskramp

Hoe voelt het? Het zit vrij hoog, zo net onder mijn middenrif en het voelt als lange bubbels, maar dan zeg maar 1 lange bubbel. Hij maakt ook een wat hoger geluid, en dat is wat me uit mijn slaap houdt...Dus zeg maar een hongerrommel, maar dan hoger (qua ligging in m'n buik/darmen en geluid)

Nu ben ik zelf al een eetdagboek aan het bijhouden om te kijken of dit komt door een bepaald soort eten, maar eerlijk gezegd: dit heb ik nog nooit gehad en ik eet ook niet opeens andere dingen.

Heeft iemand anders ook last (gehad) van zo'n maagrommel?
Oh, en er dan ook nog bijvertellend dat ik 1x Rennie deflatine heb gebruikt en dacht dat dit hielp (of ik ben gewoon in slaap gevallen), maar gisteravond hielp de Rennie niet.
Helpt het niet als je op je zij gaat liggen? Zelf krijg ik ook altijd "gerommel" als ik op mijn rug lig, maar op mijn zij heb ik er geen last van.
Ja, ik denk het wel, maar ik zou niet weten wat eraan te doen ik. Het kan geen kwaad, en gaat vanzelf over. Het lijkt iets met gespannen spieren te maken te hebben tijdens het ademen. Je buik zet dan gespannen uit als je inademt, dat duwt ergens tegenaan en daardoor geeft de maag een knorgeluid. Of een harder knorgeluid dan normaal zodat je het je bewust wordt. Zoiets.

Of bedoel je iets anders?
Ik dacht eerst dat je gewoon bedoelde dat je spijsvertering aan het rommelen is, dan helpt liggen op mijn zij. Maar wat ik ook wel eens heb, als ik mijn spieren span is dat je zo'n gerommel krijgt, wat je zelfs express op kunt roepen. Het is waarschijnlijk gewoon teveel lucht. Misschien eet je te gehaast, dat je ook lucht mee naar binnen krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven