Gezondheid alle pijlers

Maand lang ongesteld.. haargroei?

17-12-2014 19:53 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Och dames, ik heb echt een ongelooflijk raar probleem. Ben benieuwd of andere hier mee bekend zijn... *sorry voor de dirty details alvast*

Ik ben sinds 2012 aan de pil geweest. Gewoon de normale die ze bijna iedereen voorschrijven (ethinylestradiol levonorgestrel ). Ben van de zomer gestopt met de pil, omdat ik het qua bescherming niet meer nodig had en ik wilde mijn ongesteldheid eens 'normaal' laten worden.. Ben altijd al ongelooflijk onregelmatig ongesteld geweest en vanaf mijn 17e pas 'echt' ongesteld..

Nu ben ik vorige maand toch weer begonnen met de pil mede om toch maar weer die grip te krijgen op mijn ongesteldheid. Ik heb ook, heel dom, onveilige seks gehad en een map moeten slikken. Ben direct daarna weer aan de pil gegaan.. maar nu ben ik dus al een maand ongesteld! Het ziet er ook heel raar uit.. heel bruin, dik.. neigt bijna naar zwart. Oud bloed ofzo.. Word er echt gillend gek van, iedere dag dat rot maandverband.. en niet alleen dat. Vind een maand lang ook idioot lang!

Ik ging net douchen en schrok gewoon.. ik heb dus ineens last van haargroei op mn borsten.. Echt donkere, zwarte haartjes. Best veel ook!! Verder heb ik een opgezette buik. Een soort van opgeblazen gevoel..

Is het normaal om zo lang ongesteld te zijn wanneer je met de pil begint? En dat haargroei.. vrouwen die zich daar in herkennen? En zo ja, gaat dat weer weg? Bedankt alvast dames!
'Never give up on a dream just because of the time it will take to accomplish it. The time will pass anyway.' Earl Nightingale —
langs de HA gaan is zeker een goede optie.
Ik denk dat alles ontregeld is doordat je eerst begonnen bent met de pil, toen een MAP hebt geslikt en daarna weer de pil bent gaan slikken. Heb je al geprobeerd om een stopweek in te lassen?

Ik kreeg toen ik begon met de pil ook wat meer haargroei op m'n borsten, maar dat verdween in de loop der tijd weer. Welke pil heb je nu?
Huisarts, dat je een maand door loopt met bloedingen????
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Nushy schreef op 17 december 2014 @ 19:58:

Ik denk dat alles ontregeld is doordat je eerst begonnen bent met de pil, toen een MAP hebt geslikt en daarna weer de pil bent gaan slikken. Heb je al geprobeerd om een stopweek in te lassen?

Ik kreeg toen ik begon met de pil ook wat meer haargroei op m'n borsten, maar dat verdween in de loop der tijd weer. Welke pil heb je nu?Ja, dat zou zeker kunnen.. Nee, een stopweek heb ik nog niet geprobeerd. Ben net met de tweede strip begonnen. Heb overigens dezelfde pil nog als in de openingspost staat in een 'dosering' van 0.03/0,15 mg..
'Never give up on a dream just because of the time it will take to accomplish it. The time will pass anyway.' Earl Nightingale —
Het klinkt alsof de boel flink ontregeld is. Ook niet gek na wel de pil, geen pil, MAP en daarna toch weer de pil.

Maar na een maand bloeden zou ik toch echt eens naar de huisarts gaan. Had ik al eerder gedaan trouwens.
Ik zou inderdaad naar de huisarts gaan. Ik denk dat die adviseert om een stopweek in te lassen. Waarom heb je de tweede strip er meteen achteraan geslikt?
Ik denk dat je hormonen een beetje hysterisch zijn geworden van al die veranderingen kort op elkaar. Zou goed kunnen dat het, als je weer een tijdje consistent aan de pil bent, zichzelf allemaal weer reguleert. Maar, een maand lang bloeden is natuurlijk niet goed, dus een bezoekje aan de huisarts lijkt me sowieso raadzaam.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Ook ik denk dat je hormonen ontregels zijn door dat MAP etc.

Vaak heb je dan ook donker bloed, had ik ook toen ik tussentijdse bloedingen had.

Waarschijnlijk zal de HA je adviseren om tijdelijk weer met de pil te stoppen om je baarmoeder rust te geven
Oeoeoeh ik heb dit ook gehad! Maar toen stopte ik met de pil
Ja, je hormonen zijn helemaal uit balans. Ik zou echt even langs de HA gaan!
Time spent with a cat is never wasted
Zo snel mogelijk dokter en uitstrijkje ik had het en toen heb ik slechtste nieuws gekregen wat je kan krijgen
toen ik ooit begon met de pil, ben ik ook een maand heel licht ongesteld geweest. Mij is toen verteld dat dat kon gebeuren (is inmiddels 30 jaar terug, trouwens)

En die haargroei, ja, dat herken ik zéker..
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven