Mag je zalm eten als je zwanger bent?

maandag 21 december 2009 om 21:35
quote:iris1969 schreef op 21 december 2009 @ 19:12:
Pfffft, wat mag je als zwangere nog wel eten zonder een kind met drie hoofden te krijgen?
Dat vraag ik mij ook af.
In de tijd dat ik zwanger werd afgeraden, om niet te roken, niet meer dan 1 glas alcohol te drinken per dag en niet de kattenbak te verschonen. Ik kan me niet voorstellen dat er toen meer mismaakte, misgeboorten etc waren dan nu.
Ik vind het allemaal erg overtrokken wat je als zwangere niet meer mag.
Je gaat je onderhand schuldig voelen als je een stuk zalm eet...
Pfffft, wat mag je als zwangere nog wel eten zonder een kind met drie hoofden te krijgen?
Dat vraag ik mij ook af.
In de tijd dat ik zwanger werd afgeraden, om niet te roken, niet meer dan 1 glas alcohol te drinken per dag en niet de kattenbak te verschonen. Ik kan me niet voorstellen dat er toen meer mismaakte, misgeboorten etc waren dan nu.
Ik vind het allemaal erg overtrokken wat je als zwangere niet meer mag.
Je gaat je onderhand schuldig voelen als je een stuk zalm eet...
dinsdag 22 december 2009 om 00:16
Het is toch (helaas) echt zo dat gerookte vacuumverpakte zalm niet mag. Na verhitting kun je het wel eten.
Toen mijn moeder zwanger was rookte ze ook gewoon en andere dames dronken af en toe een wijntje tijdens de zwangerschap. Er is inmiddels nu eenmaal wat meer bekend aangaande evt schadelijke effecten.
De kans is niet heel groot, maar of je het erop wilt wagen?
Als die paar maanden je teveel zijn...
Toen mijn moeder zwanger was rookte ze ook gewoon en andere dames dronken af en toe een wijntje tijdens de zwangerschap. Er is inmiddels nu eenmaal wat meer bekend aangaande evt schadelijke effecten.
De kans is niet heel groot, maar of je het erop wilt wagen?
Als die paar maanden je teveel zijn...
Computer says nooooo

dinsdag 22 december 2009 om 00:28
Gewoon blijven genieten van je stoommaaltijd.
Gerookte zalm uit vacuum mag gewoon als je het verwarmt in een gerecht. En Franse kaas ook, zolang je maar oplet dat het van gepasteuriseerde melk is gemaakt (zo'n 95% van de kaasjes in de supermarkt is ok).
Sommigen gaan wel ver hoor. Ken iemand die alle etiketten afspeurt op kaneel . Schijn je ook geen kilo's van te mogen hebben als zwangere......
Smakelijk!
Gerookte zalm uit vacuum mag gewoon als je het verwarmt in een gerecht. En Franse kaas ook, zolang je maar oplet dat het van gepasteuriseerde melk is gemaakt (zo'n 95% van de kaasjes in de supermarkt is ok).
Sommigen gaan wel ver hoor. Ken iemand die alle etiketten afspeurt op kaneel . Schijn je ook geen kilo's van te mogen hebben als zwangere......
Smakelijk!
dinsdag 22 december 2009 om 11:16
Mijn verloskundige raadde gerookte zalm uit verpakking echt af! Maar inderdaad gebakken zalm kan wel. Heb ook wel eens verse gerookte zalm van de visboer gegeten tijdens mijn zwangerschap.
Maar daarna voelde ik me wel een beetje schuldig...Wat als?? En dan komt het natuurlijk omdat ik een plakje zalm...haha
Hormoontjes...............
Maar daarna voelde ik me wel een beetje schuldig...Wat als?? En dan komt het natuurlijk omdat ik een plakje zalm...haha
Hormoontjes...............