Gezondheid alle pijlers

Mag je zalm eten als je zwanger bent?

21-12-2009 17:46 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mag je zalm eten als je zwanger bent?

Op de ene site staat dat je het wel mag en op de andere site staat weer van niet. Wat is het nou?
Geen koudgerookte zalm uit de vacuümverpakking van de supermarkt. Het gaat om de bacteriën die in de verpakking kunnen zitten bij gerookte vis in het algemeen.

Vers gerookte zalm van een goede visboer mag wel.
Computer says nooooo
Het voedingscentrum geeft betrouwbare informatie. Zie de site van het voedingscentrum.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
tuurlijk waarom zou je geen zalm mogen? zolang de vis vers is (en het liefst ook gaar)
Mijn man heeft een stoommaaltijd meegenomen uit de supermarkt.
shit.... heb dit weekend carpaccio gegeten!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
....zucht
Oke, maar niet gedaan voor de zekerheid.
nou zo'n stoommaaltijd, die gewoon binnen de houdbaarheidsdatum valt, kan je prima eten. Dan is de zalm toch gewoon gaar na het stomen?
eet smakelijk!
Pfffft, wat mag je als zwangere nog wel eten zonder een kind met drie hoofden te krijgen?
Voor mijn gevoel weinig (niet dat ik zwanger ben, maar als ik het soms hoor)
quote:wennes schreef op 21 december 2009 @ 18:00:

Mijn man heeft een stoommaaltijd meegenomen uit de supermarkt.als je stoomt is de vis toch gaar? niks mis mee hoor
Mag je eigenlijk nog wel íets eten als je zwanger bent?
zalm (omega vetzuren) is heel erg goed voor de ontwikkeling van de hersens van de foetus. Jammer dat het kind dat nu moet missen
quote:iris1969 schreef op 21 december 2009 @ 19:12:

Pfffft, wat mag je als zwangere nog wel eten zonder een kind met drie hoofden te krijgen?

Dat vraag ik mij ook af.

In de tijd dat ik zwanger werd afgeraden, om niet te roken, niet meer dan 1 glas alcohol te drinken per dag en niet de kattenbak te verschonen. Ik kan me niet voorstellen dat er toen meer mismaakte, misgeboorten etc waren dan nu.

Ik vind het allemaal erg overtrokken wat je als zwangere niet meer mag.

Je gaat je onderhand schuldig voelen als je een stuk zalm eet...
Het is toch (helaas) echt zo dat gerookte vacuumverpakte zalm niet mag. Na verhitting kun je het wel eten.

Toen mijn moeder zwanger was rookte ze ook gewoon en andere dames dronken af en toe een wijntje tijdens de zwangerschap. Er is inmiddels nu eenmaal wat meer bekend aangaande evt schadelijke effecten.

De kans is niet heel groot, maar of je het erop wilt wagen?

Als die paar maanden je teveel zijn...
Computer says nooooo
En "gewone" zalm dus wel.

En verder sowieso goed uitkijken met voorverpakte maaltijden, mits ze goed verhit worden.
Computer says nooooo
Gewoon blijven genieten van je stoommaaltijd.

Gerookte zalm uit vacuum mag gewoon als je het verwarmt in een gerecht. En Franse kaas ook, zolang je maar oplet dat het van gepasteuriseerde melk is gemaakt (zo'n 95% van de kaasjes in de supermarkt is ok).

Sommigen gaan wel ver hoor. Ken iemand die alle etiketten afspeurt op kaneel . Schijn je ook geen kilo's van te mogen hebben als zwangere......

Smakelijk!
Mijn verloskundige raadde gerookte zalm uit verpakking echt af! Maar inderdaad gebakken zalm kan wel. Heb ook wel eens verse gerookte zalm van de visboer gegeten tijdens mijn zwangerschap.

Maar daarna voelde ik me wel een beetje schuldig...Wat als?? En dan komt het natuurlijk omdat ik een plakje zalm...haha

Hormoontjes...............
Wist je dat de zee bijna leeggevist is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven