Gezondheid alle pijlers

Malaria test

08-12-2014 12:15 18 berichten
0-
Ik had de uitslag binnen 2 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Waren jullie in een malariegebied en hebben jullie malariaprofylaxe genomen?
Profylaxe is soms ook niet bestand meer.

Ik nam het en kreeg alsnog malaria.
0
anoniem_205040 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 16:25
0.00% gewijzigd
Het ligt eraan welke vorm van malaria. Ik had een milde vorm, ik was wel goed ziek, lijkt op een hele zware griep.

En als je een zware vorm hebt, zoals hersenmalaria wordt je onmiddelijk opgenomen.
Dat profylaxe niet altijd heilig is, is me duidelijk. Maar als ze het niet genomen hadden en in een hoog-risico gebied geweest zijn, liggen de kansen alweer heel anders dan wanneer ze wel medicijnen genomen hebben en in een gebied waren waarvan het risico als miniem wordt ingeschat.

Flowe had het al over google-en, en dan is paniek makkelijk. Maar stel dat ze ergens waren waar geen malaria voorkomt, dan kan het net zo goed een andere tropische aandoening zijn. Bloeduitslag dus eerst maar even afwachten..
9
0.00% gewijzigd
-
0.00% gewijzigd
Heeft je vriend al wat gehoord? Keep my fingers crossed...
-
anoniem_205040 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 16:26
0.00% gewijzigd
Hebben ze dengue ook uitgesloten?
-
0.00% gewijzigd
Er heerst ook een flinke griep.

Ik ben 10 dagen onder de pannen geweest, net weer opgeknapt.

Niet alleen verkouden maar echt griep zodat alles je pijn doet, spieren, botten, koortsaanvallen, zelfs mijn haarwortels deden pijn.
-=
0.00% gewijzigd
Wat ook een mogelijkheid is, is Chikungunuya. Dat is een ziekte die door dezelfde mug wordt verspreid als de malariamug en zich sinds eind december vorig jaar in rap tempo door Latijns-Amerika verspreid. De symptomen zijn deels gelijk aan malaria en net als bij Dengue is er geen medicijn tegen maar alleen symptoombestrijding. Misschien iets om naar te kijken? In bijna alle Latijns-Amerikaanse landen is de ziekte al geconstateerd.
Evt. een dagboekje bijhouden van de symptomen (bijv. koorts, welke temperatuur wanneer gemeten) en als de huisarts er niet uit zou komen en het toch geen gewone griep blijkt, een doorverwijzing naar een tropenarts in het achterhoofd houden. Sterkte voor je vriend!
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven