mammografie: oksel in beeld?
maandag 19 november 2012 om 12:38
hoi
ik heb een jaarlijkse mammografie laten maken.
Er is nog nooit een echo gemaakt.
ik heb altijd een zeurend gevoel onder mijn linkeroksel. Hier zit ook een open haarvat.
Maar nu vraag ik me toch af... is de oksel bij een mammografie ook in beeld? En kan het zo zijn dat de mammo oke is en er in de oksel iets zit?
ik heb een jaarlijkse mammografie laten maken.
Er is nog nooit een echo gemaakt.
ik heb altijd een zeurend gevoel onder mijn linkeroksel. Hier zit ook een open haarvat.
Maar nu vraag ik me toch af... is de oksel bij een mammografie ook in beeld? En kan het zo zijn dat de mammo oke is en er in de oksel iets zit?

maandag 19 november 2012 om 13:16
Voor zover ik weet wordt de oksel niet meegenomen op een mammo. Ik kreeg daarom, nadat er iets gevonden was in de borst, een echo voor de oksel.
Bij sommige vrouwen zitten er kleine restjes borstweefsel tot hoog bij de oksel of zijde van de romp, dus theoretisch kun je daar een tumor in ontwikkelen. Het is wel zeldzaam en een tumor die daar ontstaat zul je vrij snel opmerken omdat het dan oppervlakkig zit.
Vraagje: waarom krijg jij jaarlijks een mammo?
Bij sommige vrouwen zitten er kleine restjes borstweefsel tot hoog bij de oksel of zijde van de romp, dus theoretisch kun je daar een tumor in ontwikkelen. Het is wel zeldzaam en een tumor die daar ontstaat zul je vrij snel opmerken omdat het dan oppervlakkig zit.
Vraagje: waarom krijg jij jaarlijks een mammo?