Gezondheid alle pijlers

mammografie

03-10-2011 20:50 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet donderdag een mammografie maken want er zit een bobbel links in me borst. Er gaat nu van allea door me heen en graag wil ik ervaringen horen van anderen dames
Tja een knobbel zou natuurlijk ook een ontstoken melkklier kunnen zijn. Eerst maar eens die mammo afwachten zou ik zeggen.
Bij mij was het littekenweefsel, ter grootte van een pingpongbal. Is verwijderd dmv een operatie
Of onschuldige kalkafzetting.

Ga jezelf in elk geval niet gek zitten maken, probeer rustig te blijven.
Ik heb ook een knobbel in mn linker borst, na een mammografie bleek het verkleefd klierweefsel te zijn. Wacht nu eerst ff die mammo af, al snap ik wel dat je angstig bent, dat was ik ook.... Je weet het immers maar nooit.
Bij mij waren het cystes, dat zijn met vocht gevulde blaasjes: soort van interne blaar dus.

Kortom: het kan vanalles zijn, al kan ik me wel indenken dat je je wat zorgen maakt, maar probeer het even naast je neer te leggen. Je kunt nu niets anders doen dan 'wachten' tot donderdag, al moet je dat wachten niet te letterlijk nemen, maar gewoon je dagen proberen te vullen. Dan gaat de tijd het snelst.

Sterkte en laat je het nog weten?
Ik moet volgende week ook voor een mammografie, doodeng!

De kans is groter dat er niets aan de hand is, daar hou ik mij maar aan vast.

Succes iig, laat je nog weten hoe het afloopt?

En aan de andere dames: namen jullie van te voren een pijnstiller in? ik heb een behoorlijk pijnlijke borst en zie erg op tegen het pletten
Veel sterkte!!
Ik heb geen pijnstillers genomen, waarom? Ik vond het wel meevallen, vond het niet pijnlijk.
Mijn borst doet nu al veel zeer, het onderzoek bij de HA vandaag was allesbehalve prettig, vandaar.

Fijn om te lezen dat het dus best meevalt!
Luister, ik vertel mijn ervaring he? Ik vond het meevallen, wat dus niet betekend dat het niet pijn doet. Ik heb er wel gelachen met die radiologe, ik heb mn borst nog nooit zo plat als een boterham gezien!
Haha, ik begrijp het Zuigstengel! maar positieve ervaringen zijn fijn om te lezen!
Neem anders een uur van te voren een paracetamol in als je er niet echt gerust op bent en geef het ook van te voren aan dat je borst gevoelig is. Succes volgende week.
Ik weet dat het van alles kan zijn ik hwb ook laat van bruibe afscheiding en dat maakt ne nog banger ik heb drie kindjes onder de vijf jaar en zit de hele tijd aan hun te denken ik zal blij zijn als het donderdag is
.
Neem iemand mee! Als is het maar om tegenaan te kletsen. Blijft spannend he, zo'n onderzoek.
idd niet alleen gaan, ik had 9 weken geleden mijn moeder mee. helaas liep het voor mij niet goed af. inmiddels linker borst geamputeerd en okselklier toilet. nu bezig met chemo. ik hoop dat jij dat niet mee hoeft te maken. wens je heel veel sterkte en sorry dat ik je hier mee lastig val

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven