Gezondheid alle pijlers

Man heeft vreselijke rugpijn, iemand tips?

09-10-2010 20:09 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen woensdag is mijn man door zijn rug gegaan, was samen met een collega iets heel zwaars aan het tillen, en toen hij voorstelde het even neer te zetten liet die collega meteen los waardoor al het gewicht op hem kwam.

Donderdagochtend wel geprobeerd te werken maar het ging niet dus kwam hij naar huis.

Ik heb een afspraak kunnen regelen bij de fysio diezelfde dag nog en hij had nog een afspraak gemaakt bij de huisarts.

Nadat hij terug kwam van de fysio werd het steeds maar erger. Van de huisarts kreeg hij diclofenac 50 mg en diazepam.

Dit werkte totaal niet, en vrijdag heeft hij diclofenac 75mg van een famililid gekregen (ik weet dat dat fout is, medicatie van een ander maar hij schreeuwde het uit van de pijn)

Bij iedere beweging krijgt hij een hele erge pijnscheut, ik ben gister ruim een half uur bezig geweest om hem uit bed te krijgen..

Ook had hij er donderdag en vrijdag verhoging bij.

Vanmorgen ging het nog steeds niet dus heb ik de huisartsenpost gebeld van het ziekenhuis of we langs mochten komen.

Dit mocht niet. Hij moest het nog maar 5 tot 7 dagen aankijken. Maar ik kon wel zwaardere pijnstillers ophalen. Naproxen 500 mg. Hij mag er 2 op een dag, heeft er nu dus al 2 op maar ook deze helpt niet. En nu kan hij niet eens meer van de bank af, zonder hulp ging dat al niet, maar ook met hulp is het onmogelijk om op te staan.. Hij huild bijna van de pijn. En ik weet ook niet meer hoe hem te helpen. Dit is volgens mij echt geen normale rugpijn...

Heb al vanalles geprobeerd, vanmiddag (toen het opstaan nog enigszins lukte) een stukje gelopen, tijgerbalsem,tantum,warme kruik, warme douche..

Heeft iemand misschien nog een tip/advies om uit te proberen?
sjonge jonge, ik ben net pas terug van de huisartsenpost.. Wat een ellende zeg, ongeveer kwart over 9 was ik er, 11 uur werd ik pas geholpen. paar keer terug geweest om te vragen hoe het nou zat (urine was schoon, maar ik wilde een recept voor zwaardere pijnstillers).. Maar ik heb Tramadol gehad, die mag hij met alle andere troep die hij eerder gehad heeft slikken behalve met de diclofenac..

Hij ligt nu op bed, met een Tramadol.. hopelijk werkt dit wel...hij mag er 4 per dag, heeft ie behoefte aan meer moet ik weer bellen..
Zo kom je je weekend ook wel door...

Sterkte Poes. Hoop dat de pijnstillers aanslaan
Ben dr helemaal gaar van van dat rot ziekenhuis...

(en mn chauffeur z'n zaterdagavond is ook naar de knoppen..)

Bedankt Fran, ik hoop het ook dat dit werkt, vind het zo rot om hem zo te zien...
Hoe gaat het nu met hem? Heb jij ook nog wat kunnen slapen vannacht?
Nou de Tramadol werkt (nog?) niet, hij heeft er gisteravond een op, vanacht 1 met een diazepam, vanmorgen 1 met een Diazepam en net 1 met 2 Diazepam..

Hij kan nu weer zijn bed niet meer uit, en uit nood maar in een emmer geplast (ja je moet het toch kwijt he..) het haald iets de scherpe kantjes eraf, maar goed het feit dat hij zijn bed niet uit kan van de pijn bewijst wel dat het nog ernstig is..

Hij heeft wel goed geslapen (wat wil je met al die zooi)

Ik wat minder, hij schoof steeds een stukje verder mijn kant op en kon niet meer terug draaien, dus ik lag op het randje en durfde me ook haast niet te bewegen om hem maar geen pijn te doen.

Onze zoon werd om 8 uur wakker maar nadat ik een fles pap gegeven had besloot hij verder te slapen tot 11.00, dus kon ik zelf ook nog even proberen te slapen.. Niet dat dat erg lukte, want ik schrok steeds wakker toen manlief een gil gaf van de pijn..
Ik zou er toch paracetamol bij doen hoor,ipv diazepam.In combi met Tramadol dan,tegen de pijn.
hmm ik heb geen paracetamol, zou ibuprofen 400 ook kunnen dan? of is dat heel slecht voor zijn maag... Denk dat ik nu maar even wacht trouwens want en Tramadol met 2 diazepam en een ibu is wel erg veel... denk ik

De pijn zit nu ook in zijn been zegt ie... hij kan echt niet uit bed..
quote:Nastik schreef op 09 oktober 2010 @ 20:17:

Huisartsenpost bellen en met de vuist op tafel.

Ik heb zelf een vorm van artrose en dat begon (of het resultaat was) met Ischias, zenuwontsteking. Zoooooo, dat deed zo'n pijn, ik kon ook niet meer lopen en mijn bed uit.

Van de huisartsenpost Tramadol gekregen, ben je wel van de wereld maar was het enige dat bij mij hielp.

Ik schrik hier eigenlijk een beetje van want ik zit er hetzelfde voor. Vorig jaar al Ischias, dit jaar weer en declofenac helpt ook nauwelijks. Dat helpt volgens mij alleen als je er mee op de bank of in bed blijft liggen of gaat slapen. Dat zijn bij mij ook de enige momenten dat ik écht verlichting heb.

Ik voel inderdaad ook precies waar alle zenuwen zitten want ik denk ook dat ik gewoon een fikse zenuwontsteking in mijn lijf heb.

(Onderste alinea ff weggehaald omdat TO allang in actie was gekomen dus overbodig gelul van mijn kant.)
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Dit is toch niet normaal?? Als je met diazepam en tramadol nog zoveel pijn hebt. Wat is de dosis van de diazepam? Vind het maar een vreemd verhaal hoor. Ik zou maar weer eens ad bel gaan trekken bij de HAP. Laat ze maar eens komen kijken. Die medicatie is zwaar, zeker als je het niet gewend bent. En dan nog zoveel pijn hebben...
Ziekenhuis nu! Ben geen arts, maar dit klinkt als een hernia.
Sluit me aan bij roosje! DOEN!
Stel hè, dat er een dikke ontsteking bij zit, dan is het toch best logisch dat het ff duurt, ook met zware medicatie, voor de pijn vermindert? Hij heeft die middelen toch pas net? Ik zou nu niet meteen die arme kerel uit zijn nest trekken om naar het ziekenhuis te gaan. Ik zou het nog ff aankijken.
Ik zou 'm ook niet uit bed trekken hahaha Ik zou ze langs laten komen. Als je niet meer kan lopen (en dan heb ik het maar over kleine stukjes) met zulke medicatie dan is dat echt niet normaal.
@caroline27: diazepam is 5mg

Nee ik krijg hem niet uit bed, hij kan er niet eens uit om te plassen. Ik kijk het nog even aan en anders bel ik vanmiddag maar weer de HAP.. maar met 1 tramadol en 2 diazepam die al niet werken ben ik bang dat er vandaag geen verbetering in komt..
Zelf ben ik ook rugpatient en ik krijg hier de kriebels van. Heel veel succes! En laat je niet afschepen!
quote:flowerbloem schreef op 09 oktober 2010 @ 21:16:

Ik zou niet naar een fysio maar naar een manueel therapeut gaan. Ik ben rugpatient (spit, hernia, the works) en aan een fysio heb ik helemaal niets. Dat ontspant even ja, maar lost niets op. De manueel zet het weer recht (even kort gezegd). Dus die zou ik maandag meteen bellen! Succes, ik weet hoe het voelt...

Eensch. Manueel therapeut of ostheopaat.

Ik heb jaren geleden vergelijkbare ellende gehad, fysio hielp geen moer en de neuroloog wilde dan maar gaan opereren.

Vervolgens door een ostheopaat in 3 behandelingen van alle ellende af geholpen. Neuroloog was boos maar dat kon me niet zoveel schelen.

Ik ben nu al weer vele jaren klachtenvrij maar die ostheopaat blijf ik dankbaar.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Hij heeft nu een houding dat hij even pijnvrij is. hij is nu even aan het uitrusten van alle pijn, en over een uurtje gaan we weer een poging wagen om uit bed te komen... en misschien een stukje te lopen..

Ik zat zelf te denken morgen een chiropractor te bellen.
quote:Caroline27 schreef op 10 oktober 2010 @ 13:24:

Ik zou 'm ook niet uit bed trekken hahaha Ik zou ze langs laten komen. Als je niet meer kan lopen (en dan heb ik het maar over kleine stukjes) met zulke medicatie dan is dat echt niet normaal.

Wellicht niet. Ik denk alleen dat het lichaam ook even tijd nodig heeft om die middelen hun werk te laten doen.

Ik zou pas morgen besluiten of er weer actie ondernomen moet worden en het vandaag sowieso uitzingen.
Heb hetzelfde mee gemaakt op vakantie. 5 uur op de grond gelegen, echt elk klein beweginkje zo veel pijn dat ik ervan wegraakte. De pijnstilling (zelfde als je man heeft gekregen) werkte pas na een dag, maar dan nog kon ik niet lopen van de pijn. Alleen maar op mijn buik liggen met een kussen onder m'n buik.

Uiteindelijk kon ik na vier dagen weer enigszins uit de voeten.

Het klinkt als spit by the way.

Ik sluit me aan bij de andere reacties. Huisartspost bellen. Dit kan je alleen niet aan. In ieder geval fysiek niet. Je man zal toch ook naar het toilet moeten ed.

sterkte
Poging uit bed komen is weer mislukt...

Hij is daarbij totaal van de wereld en vroeg 5 minuten na de mislukte uitbedkompoging: Zal ik in het park een stukje gaan rennen?

uhh, dan zou je eerst uit bed moeten komen...

Ook zijn tijdsbesef is weg, hij heeft alleen zn ogen maar dicht, en weer veel pijn..

Ik hoop dat die Tramadol snel gaat werken...
Ik zou er nu toch ook een dokter bij halen. Huisartsenpost bellen en aangeven dat de medicijnen geen baat hebben.
sta nu telefonisch in de wacht bij de HAP..
Hehe.. dokter komt vanavond langs om te kijken..
Wat fijn!
De dokter was er binnen een uur, dat was wel fijn..

Van de medicijnen is nu een combi gemaakt : 3 x p/d 1 Tramadol, 4x p/d 2 paracetamol, en eventueel daarbij 3x p/d diclofenac,3x p/d omeprazol

De dokter denkt dat de spier in zijn rug door de klap gescheurd is (zweepslag) en daarbij ook de banden verrekt zijn, en ook dat er misschien door dit alles een zenuw bekneld zit..

Afwachten dus maar weer...

Dank je wel voor jullie reacties

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven