MAP en antibioticakuur?
dinsdag 8 juni 2010 om 20:58
Enige tijd geleden heb ik de morning after pil ingenomen en diezelfde dag een antibioticakuur van mijn dokter gehad.
Heeft dit enige werking op de map? Dokter wist wel van de map af (maja dokters vergeten ook wel eens wat).
Ps. Ik bel morgen de huisarts maar vroeg t me nu af kan met mobiel internet niet veel vinden...
Heeft dit enige werking op de map? Dokter wist wel van de map af (maja dokters vergeten ook wel eens wat).
Ps. Ik bel morgen de huisarts maar vroeg t me nu af kan met mobiel internet niet veel vinden...
dinsdag 8 juni 2010 om 21:00
dinsdag 8 juni 2010 om 21:40

dinsdag 8 juni 2010 om 22:23
Welke antibiotica heb je gekregen? Niet alle antibiotica verminderen de werking van de pil en dus ook de MAP....
Als je het hier even neerzet, dan kan ik zo checken of het uitmaakt.
Als je de bijsluiter vd antibiotica doorleest, kun je trouwens ookz elf nakijken.... daar staat het in bij interacties oid.
Als je het hier even neerzet, dan kan ik zo checken of het uitmaakt.
Als je de bijsluiter vd antibiotica doorleest, kun je trouwens ookz elf nakijken.... daar staat het in bij interacties oid.

dinsdag 8 juni 2010 om 23:57
Amoxicilline kan de werking van de MAP beinvloeden, de dosis die als werkzame stof in je lijf komt kan door de antibiotica te laag zijn. De MAP is niets anders dan een hoge dosis gewone anticonceptiepil en de anticoncepptiepil kan net wat minder werkzaam zijn door amoxicilline. Maar dat is best zeldzaam én je hebt een hoge dosis "pil" op.
Mogelijk is het handig om nog een MAP te nemen als je vandaag de MAP hebt geslikt maar ik begrijp dat het al langer geleden is dat je sex hebt gehad? Waarschijnlijk wordt het dan gewoon afwachten op je menstruatie en een test doen. Bel gewoon je arts of evt je apotheker.
En onthoud: het is een iets grotere kans dat de MAP niet goed heeft gewerkt, maar de kans dat je helemaal niet zwanger bent, is vele malen groter.
Mogelijk is het handig om nog een MAP te nemen als je vandaag de MAP hebt geslikt maar ik begrijp dat het al langer geleden is dat je sex hebt gehad? Waarschijnlijk wordt het dan gewoon afwachten op je menstruatie en een test doen. Bel gewoon je arts of evt je apotheker.
En onthoud: het is een iets grotere kans dat de MAP niet goed heeft gewerkt, maar de kans dat je helemaal niet zwanger bent, is vele malen groter.