Gezondheid alle pijlers

marvelon zware pil/ yasmin

18-11-2010 17:46 23 berichten
ivm pukkels v. microgynon pil ben ik naar de yasmin gegaan.

dat helpt, maar wil toch weer andere pil aangezien de yasmin erg duur is. nu lees ik her en der dat marvelon net als de yasmin neutraal is ipv licht androgeen.

nu is mijn vraag of de marvelon net als yasmin een gunstig effect heeft op de huid, of mensen daar ervaring mee hebben.

nu zei de mevrouw bij de apotheek dat de marvelon een zware pil is, maar overal op internet lees ik dat het bij de sub 50-eenfase pillen hoort en dus licht is....... iemand die weet hoe dat zit?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje marvelon geslikt, maar kreeg steeds tussenbloedingen dus overgestapt naar een andere. Welke weet ik niet echt meer. Weet wel dat ik ook altijd heel veel last van pukkels had maar had niet het idee dat marvelon hier tegen hielp. Waarom geen dianapil?
ik krijg ook pukkels (en nog veel meer ) van mycrogynon. Was er dit jaar op overgestapt na jaren Marvelon (omdat de kans op artrose wat minder is ofzo?), maar ben nu weer terug op Marvelon. Nooit pukkels van gehad.
Ik gebruik al 12 jaar Marvelon zonder problemen. Het verminderd niet acne. Ik heb er ook niet meer pukkels van gekregen. Ik vind het wel een fijne pil
dianepil wil ik niet, daar wordt mijn huid erg droog van.

van de yasmin wordt mijn huid ook rustiger, yasmin is niet anti androgeen maar 'neutraal', net als de Marvelon.

de microgynon is licht-androgeen, vandaar dat je er pukkels van kan krijgen.

maar goed de marvelon is veel goedkoper dan de yasmin, vandar dat ik daar aan denk.
quote:tamara79 schreef op 18 november 2010 @ 18:06:

Ik gebruik al 12 jaar Marvelon zonder problemen. Het verminderd niet acne. Ik heb er ook niet meer pukkels van gekregen. Ik vind het wel een fijne pil

Hier ook. Ik slik hem al vanaf mijn 17e en ik ben nu 38 (ok, min 2 onderbrekingen vanwege de kinderen).

Na de geboorte van jongste een poosje Microgynon geslikt, maar bleef toen weken achter elkaar ongesteld...

Of Marvelon ervoor zorgt dat acne minder wordt weet ik niet, ik heb nooit zoveel last gehad van pukkels...
nee ok maar als je van de marvelon geen extra pukkels krijgt zeg maar dan zal dat wel ok zijn. dat krijg ik van de microgunon wel in ieder geval (terwijl ik het normaal ook niet heb)

maar is het nou een zware pil of niet? ik lees overal dat het ook een lichte pil is, maar de mevrouw bij de apotheek zei dat ie zwaar is...
mijn ha zei dat Marvelon en microgynon hetzelfde is. Nou, niet dus. Werd een draak van microgynon en kreeg er pukkels van dus. Ik denk niet dat-ie zwaarder is. Je kunt de samenstelling bekijken, ingredient 1 is in ieder geval hetzelfde en hetzelfde gedoseerd, ingr. 2 is verschillend maar dezelfde dosering.
Marvelon is niet eerste keus, omdat er een verhoogd risico is veneuze trombo-embolieen in vergelijking met microgynon. Omdat er verder geen voordelen t.o.v. microgynon, wordt marvelon niet aangeraden.
Diane pil (of het "huismerk" cyproteronacetaat) kan je per keer 63 stuks mee krijgen.

Voor 3 maand net als andere medicatie.

Omdat dit ook een medicijn is wat staat geregistreerd als medicijn tegen acne en haargroei.

Alle andere pil soorten kan je wel voor 1 jaar (252stuks) meekrijgen.

Overzichtverschillende pillen licht/zwaar enz.
@ Miss P : En een spiraaltje??? heb je daar al eens aan gedacht?
heb ik al es gehad kroes.

is toen helemaal fout gegaan, dus daar begin ik niet meer aan.....
Vroeger, ja, ja heb ik jarenlang Marvelon geslikt. Na de 1 ste zwangerschap kreeg ik Microgynon en daar voelde ik me depressief, vervolgens toch weer de Marvelon maar doordat de bijwerkingen ineens ernstig werden, opgezette borsten, doorbraakbloedingen etc ben ik gestopt.

Ik heb, sinds mijn ervaring met de Microgynon wel vaker verhalen gehoord dat er mensen zich depressief gingen voelen.

Van Marvelon heb ik dat nog nooit gehoord.
en Mercilon, heeft iemand daar ervaring mee?
Bedenk wel dat op Marvelon ook een eigen bijdrage zit.
Toen ik vroeger begon met de pil kreeg ik microgynon mee. Daar kreeg ik puistjes van. Toen Marvelon gekregen en toen verdwenen de puistjes.

Omdat ik pilmoe was ben ik overgestapt naar de Nuvaring en die beviel eigenlijk ook prima.
hoeveel nak?

en earthshine, hoe reageert je lichaam zeg maar op die ring? is het niet ingewikkeld? en moet je hem er na 3 wk uithalen en dan stoppen of kan je hem net als de pil ook 'doorslikken' zeg maar?? (nou ja dat lijkt me een beetje ranzig maar je snapt wat ik bedoel)
ik betaalde van de week 1,80 euro bij voor drie maanden Marvelon
nou dat kost geen drol...... de yasmin is ong. 15 e, 58 e op jaarbasis.......maar die marvelon is dus minder zwaar als diane? net zo zwaar als microgynong en zo??

heeft iemand enig idee waar ik op kan zoeken welke pillen een eigen bijdrage hebben? ik google me ut apezuur.......
De nuva vond ik duurder dan Marvelon. Ik heb het niet uitgerekend maar gevoelsmatig leek het mij duurder.

Verder: Nuva vond ik ideaal. Normaal gesproken slikte ik 3 strips van Marvelon door zonder bloedingen ofzo. Met de Nuva ringde ik 2 x 4 weken door. Ik hoefde niet iedere avond te denken aan het slikken van de pil en dat ´gegrabbel´ viel me eigenlijk 100% mee.

Mocht ik weer aan de anticonceptie gaan dan zou ik persoonlijk voor de Nuva kiezen.
Hebben trouwens alle pillen een niet een eigen bijdrage? Ik dacht dat eerst de pil niet in de verzekering zat, toen wel en nu weer niiet (of ben je jonger dan 21 ?).
ja dat denk ik dus ook.... maar nogmaals 1,80 voor 3 strips kost geen drol.... de yasmin is iets van 15 e voor 3 strips dus valt erg mee. heb nu bijna 3 strips yasmin gehad trouwens en sinds deze week (zit niet in een stopweek) heb ik wat bloedverlies. dat heb ik nooit bij de pil dus nog een rede om er niet mee door te gaan...
ik las net in de bijsluiter dat als je ooit migraine hebt gehad je het niet kan slikken.

ik heb jaren geleden wel een paar aanvallen gehad, een stuk of 2,4 in totaal. heb er nu al jaaaaaaaaaren geen meer gehad, maar zijner mensen die dit door deze pil wel meer hadden of hoef ik me niet druk te maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven