Gezondheid alle pijlers

meer dan 5 dagen buikloop

13-08-2013 12:02 55 berichten
beste allemaal,

ik was al een aantal weken moe en lusteloos en snel misselijk. Had ook een avond overgegeven en een ochtend buikloop gehad maar daarna ging het goed. Ik had ook een krentenbaard en koortslip.

Toen die over waren werd ik opeens heel ziek. Eerst kreeg ik rugpijn en pijn in mijn bovenbenen. Vervolgens kreeg ik 39 graden koorts en kon ik niets eten. Toen heb ik waterdunne buikloop gekregen. De koorts is na een paar dagen gezakt tot verhoging, maar de buikloop heb ik nu al 6 dagen. Ik heb ook énorme buikpijn (geen buikkrampen volgens mij). Bovendien zit er bloed bij. Morgen moet ik op reis naar Zweden....

Ik ben gisteren naar de dokter geweest. Maar die vroeg 'wat wil je van mij?' en 'waarom kom je hier?'. Vandaar dat ik hier voor tips vraag.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, dat klinkt niet goed, zeker niet als er bloed bij zit.

Wat heb je de huisarts geantwoord?
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Wat een rare antwoorden van de huisarts. Volgens mij hoort een normale buikgriep wel zo'n beetje over te zijn na 5 dagen.

De reis zou ik proberen uit te stellen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ja ik was een beetje verbouwereerd door haar vragen. Dus niet zoveel. Ik heb haar wel verteld dat er bloed bij zit ect. Maar ze zei ook dat ze pas na 10 dagen onderzoek doen en toen zei ze: 'en dan vinden we nooit wat en gaat het alsnog vanzelf over'. Dat klonk bij mij alsof ik dus niet meer met dit hoef aan te komen. Maar de apotheek zei dat ik naar de huisarts moest. Ze zeiden ook dat mijn medicijnen minder goed werkten (tegen psychische klachten)

Die reis kan helaas niet worden uitgesteld. Het is gaan of niet. En ik heb de neiging om wel te gaan. Ik voel me niet meer doodziek zoals een paar dagen terug en ik ga met mijn beste vriendin die weet hoe het ervoor staat. En gelukkig is het Zweden, een land wat me ontwikkeld lijkt.
Was dit je eigen huisarts?

Bij ons wordt je eerst gescreend door de assistente en als het dan ernstig genoeg is mag je komen. Ik heb daardoor nog nooit bij zo'n botte arts hoeven zitten. Beetje raar.
Stressed is just desserts spelled backwards
Retour naar de huisarts.
Been there, done that, got the T-shirt.
nee ze was een vervanger. Ja dat is bij die van mij ook....Ik snapte er dus ook niet veel van. De assistente had zelf gezegd 'als het maandag niet over is moet je langs komen'. Maar ja, dit is nu eenmaal zo. Ik vraag me nu ook vooral af of mensen tips hebben ofzo...
Echt, het enige wat je kunt doen is retour huisarts. En dat moet je ook echt doen.
Rare huisarts. Bloed in je ontlasting, en zeker in combinatie met diarree, is niet goed. En al helemaal niet in combinatie met de andere klachten die je hebt.

Bij "gewone" diarree gaan ze na 10 dagen onderzoek doen ja, niet met de klachten die jij hebt. Voor hetzelfde geld heb je een darmontsteking en dat is geen kattenpis. Terug naar de huisarts.

En ik zou zelf hard op zoek gaan naar een huisarts die niet zo achterlijk doet. Al zou ze alle gelijk van de wereld hebben, dan slinger je dat niet zo in het gezicht van je patient.

En naar Zweden gaan met dergelijke klachten? Ik zou het zelf niet doen.
Ikzelf zou absoluut niet naar Zweden gaan! Wat als het erger wordt, dan zit je daar...

Klinkt een beetje als hetzelfde als wat een kennis van mij pas heeft meegemaakt, ook al weken lusteloos en last van buikpijn en bloed bij de ontlasting. Die is uiteindelijk opgenomen in het ziekenhuis en heeft de diagnose Crohn gekregen.
ik zelf zou ook niet meer naar zweden gaan. kijk of je anders vandaag nog bij een andere arts terecht kan. dan kan je altijd nog beslissen of je wel of niet gaat! maar zeker terug gaan en een andere arts vragen!!!! bloed is natuurlijk niet goed
Oh, een vervanger. Praat me er niet van. Ik heb mijn huisartsen al 3 jaar niet gezien, de een is van de een op de andere dag verdwenen, de ander "langdurig afwezig" en de boel wordt draaiende gehouden door vervangers die gemiddeld een maand of 3 blijven. Volgens mij zetten ze er "afvoerputjesartsen" neer, want ik heb de meest idiote diagnoses en opmerkingen voorbij zien komen in die tijd.

Maar je komt hier niet aan een andere huisarts. Want ze schieten niet onder elkaars duiven.
Je kunt prima naar Zweden, de gezondheidszorg is daar goed voor elkaar..

Maar goed, als je morgen echt nog veel pijn hebt zou ik het uitstellen, en terug naar de dokter! En je niet met een kluitje in het riet laten sturen..
Jeeeemig wat een fijne huisarts heb jij dan

Gelukkig neemt mijn arts mij áltijd serieus, mijn vorige arts nam mij ook nooit serieus.

Als je nu vandaag weer zou bellen, is die vervanger er dan nog of krijg je dan weer die vervanger?
Komt wel goed, schatje!
Wauw wat een bottle arts!
hmmm oke. Duidelijk eenduidig advies. Ik heb met de apotheek overlegd en ga Loperamide nemen. Dat legt alles stil. Ook omdat mijn medicatie zo minder goed werkt. (en ik heb zware psychische problemen). Toen ik dat aan de dokter vroeg zei ze ook dat ik me niet druk moest maken. Maar de apotheek zegt wat anders. Zij zeiden ook 'moet je niet naar de dokter'. Pfff wat een stom gebeuren. Mijn eigen dokter is echt super fijn.

Moet even nadenken wat ik wil gaan doen. Sowieso bedankt voor al het advies!
ik weet niet of ik weer die vervanger krijg......maar zie het niet zitten om weer daar naar toe te gaan nu. Bij de apotheek namen ze net wel de tijd voor me.
Als je wel naar Zweden gaat is de kans groot dat je daar het medisch circuit of zelfs het ziekenhuis in moet, met die klachten die jij hebt. De gezondheidszorg is daar weliswaar prima en de taal is ook geen probleem als je Engels spreekt, maar het is de vraag of je dat wel wil.

En hoe reis je daar heen? Als je tig keer per dag naar het toilet moet en enorme buikpijn hebt, lijkt me dat ook bepaald geen pretje.
Nou wat inderdaad al gezegd is: absoluut terug naar de huisarts. Ik heb ook wel eens een rare ervaring gehad met een vervangster, net toen ik tegen een burn-out zat. Zat jankend bij haar bureau, had al een weken niet geslapen, doodziek, en haar vraag: '..ja ja... en wat kan ik precies voor je doen?".

Niet laten afpoeieren, doorzetten!

Edit: ik weet trouwens niet of je gaat vliegen, maar MAG je eigenlijk wel vliegen in die toestand? Volgens mij zijn ze niet zo dol op zieke mensen bij vliegmaatschappijen.
such reply. wow.
Ja daarom ga ik het ook stilleggen met Loperamide. Dat heb ik met de apotheek overlegd.

Ik wil het mijn vriendin echt niet aandoen om niet te gaan. Zou me super schuldig voelen. Maar ik heb ook niet het gevoel dat ik echt in het ziekenhuis terecht zou komen ofzo.
wat assertief allemaal. Ik geloof wel dat ze bot was, maar heb dan ergens het idee dat ze als arts wel weet dat ze er niets aan kan doen. Maar vond het ook gewoon jammer dat ze niet met tips ofzo kwam. (alleen dat ik geen vruchtensap mocht drinken).
Oh, loperamide mag je niet gebruiken bij plotseling optredende darmontsteking die gepaard gaat met koorts en/of bloed in de ontlasting, plotseling optredende colitis ulcerosa, darmontsteking door bepaalde bacterien.

En dat zijn allemaal mogelijkheden bij jou. Lijkt me niet verstandig om dat te gaan slikken.
ik weet niet of dat mag...
hmmmm wat een gedoe allemaal!
Ik denk dat je je klachten wat onderschat. En de apotheek heeft ook niet bepaald een juist advies gegeven. Met deze klachten mag je niet zomaar loperamide gaan slikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven